مستندی درباره بانوانی که حجاب را برگزیدند/ از لاکِ جیغ تا خدا!

ایسنا نوشت:

تهیه‌کننده مستند «از لاک جیغ تا خدا» درباره نحوه شکل‌گیری این اثر،‌ پیدا کردن سوژه‌ها و از همه دشوارتر راضی کردن آنها به بیان خاطراتشان توضیح داد.

هاشم تفکری‌بافقی تهیه‌کننده مستند «از لاک جیغ تا خدا» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نحوه شکل‌گیری این اثر اظهار کرد: ایده ساخت این برنامه از زمانی در ذهن من جریان پیدا کرد که در بسیج سوره مسئولیت داشتم. آنجا به عینه تغییر بچه‌ها را می‌دیدم و همیشه دوست داشتم مستندی از این اتفاق بسازم.

وی افزود: گذشت تا اینکه دو قسمت پایلوت این مستند را در شبکه قرآن ساختم. جالب اینکه آن موقع بین مدیران بحث شد که اغراق به گناه مشکل دارد. خلاصه گذشت تا با پیگیری آقای اشناب وقتی مدیر گروه مستند شبکه دو بود قرار شد کار را برای شبکه دو بسازم.

تهیه‌کننده «از لاک جیغ تا خدا» یادآور شد: این مستند درباره خانم‌هایی است که در گذشته حجاب درستی نداشتند و حالا محجبه شده‌اند. من زمان زیادی به ساختار این اثر فکر کردم تا اینکه به این نتیجه رسیدم که همه چیز کاملا ساده و به شکل نوعی خاطره‌گویی باشد تا مخاطب بیشتر درگیر محتوا باشد و کار ادعایی برای ساختارهای عجیب غریب نداشته باشد.

تفکری‌بافقی تأکید کرد: این پروژه کار سختی بود. به ویژه در بحث پیدا کردن سوژه. شاید سخت‌تر از آن راضی کردن سوژه‌ها بود. چون طبیعی است که ما سراغ موضوع خصوصی آنها رفته بودیم که قرار بود از رسانه ملی پخش شود.

وی ادامه داد: ما در این پروژه دنبال سوژه‌های ناب و قصه‌های حالب بودیم که هر کدام بدون اغراق ظرفیت ساخت سریال را داشتند. در کل این نوع مستند درباره حجاب برای اولین بار اتفاق افتاد و جا دارد از آقای اشناب بابت حمایتش در تمام مراحل پروژه صمیمانه تشکر کنم.

تهیه‌کننده «از لاک جیغ تا خدا» در پایان گفت: همانطور که اسم این کار فانتزی است، کل مجموعه هم بسیار صمیمی است و نگاه خاطره‌گویی دارد تا انشالله روی دختران نسل جدید تأثیر بگذارد.

به گزارش مهر، پخش «از لاک جیغ تا خدا» در ۲۳ قسمت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای هر هفته جمعه‌ها ساعت 22:50 از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود و از جمله عوامل ساخت آن می‌توان به عمار باستان فرد، علی نمازی، علی عبدالحسینی، سامان غناعمی، علی سیاهی، اکبرحسین زاده، زینب نعمتی و انسیه تقوی اشاره کرد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    13 4
    "اغراق به گناه" نه " اعتراف به گناه"
  • محمد IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    20 77
    خسته نباشي..
  • یک پسر A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    20 22
    بسیار عالی.ظاهر آدم شخصیت طرف رو میرسونه البته ادمای رو راست نه ریاکار اکثر جوانای ابرانم که زیر حرف زور نمیرن خودشون پوششون رو انتخاب میکنن . من به شخصه یه آدم چادری به نظر با شخصیت تر جلوه میکنه
  • mostafa A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    14 27
    احسنت این نوع مستندها خیلی تاثیر دارن خدا قوت
  • فاطمه RO ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    14 23
    سلام خدا قوت خيلي عال است