روزنامه ایران نوشت:


همزمان با موج تخریب ها علیه پیاده روی چند دقیقه ای وزرای خارجه ایران و امریکا، اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو مبنی بر انتشار کاریکاتوری توهین‌آمیز به پیامبر اسلام(ص) دستمایه انتقاد از سفر برنامه‌ریزی شده ظریف به پاریس قرار گرفت.
وزیر خارجه کشورمان با هدف رایزنی با مقام‌های فرانسوی در بحبوحه گفت‌و‌گوهای هسته‌ای راهی پاریس شد تا این عضو سرسخت و پیش‌بینی ناپذیر مذاکرات را با توافق‌های جمعی 1+5 همراه سازد.
اما جریان‌های رسانه‌ای تندرو بی‌توجه به تلاش دستگاه وزارت خارجه برای حفظ سررشته دیپلماسی، حضور از پیش برنامه‌ریزی شده ظریف در پاریس را بی‌اعتنایی به اهانت نشریه فرانسوی و صحه گذاشتن این اقدام توصیف کردند. دراین ماجرا آنها به راحتی به دروغ توسل جستند.
به این صورت که وزیر خارجه بلافاصله پس از انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز نشریه فرانسوی که در بینابین مذاکرات فشرده‌اش با جان کری در ژنو صورت گرفت، مذاکرات را متوقف کرد و اقدام نشریه غربی را محکوم و باعث ادامه چرخه باطل افراط‌گرایی دانست.
ظریف حتی در پاسخ به این انتقادها اعلام کرد که در دیدار با وزیر خارجه فرانسه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را بدون هیچ ملاحظه‌ای در میان گذاشته است.
البته ظریف در پاسخ به معترضانی که به او خرده گرفته بودند که باید از سفر به پاریس خودداری نموده و میز مذاکرات را ترک می‌کرده پاسخ داد که اگر در خانه بنشینیم و نتوانیم در حضور دیگران حرف خود را بزنیم نشانه داشتن منطق و استدلال قوی نیست.
مخالفان اما بی‌اعتنا به مواضع اصولگرایانه ظریف بیکار ننشستند و تجمع اعتراضی دانشجویان علیه نشریه فرانسوی شارلی ابدو در مقابل سفارت فرانسه را به تریبونی علیه دیپلماسی روحانی تبدیل کردند.
به این ترتیب که آنها اصل تجمع اعتراض‌آمیز را که در برابر اسلام ستیزی یک رسانه غربی بود، به فرصتی برای بهره‌برداری سیاسی و جناحی خود تبدیل کردند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    233 2
    مهم نیست مردم همه مسایل را به خوبی می فهمند
  • توکلی A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    ظریف جان شمابرای دنیاوانسانهای منطقی شناخته شده ایدوهمان لبخندملیحت خنجری است برقلب دشمنان ایران ودیپلماسی مابرای هزارمین بارازشماوهمکاران دلسوزتان تشکروحمایت میکنیم چراکه ان رهبرفرزانه شمارافرزندان انقلاب میدانندوکاسه های داغ ترازاش راه بجایی نمیبرند