اظهارات یک کارشناس هواشناسی درباره اینکه علت کاهش بارش برف و باران تهران را نسبت به سال های اخیر ناشی از آلودگی هوا، افزایش آلاینده های جوی، ریزگردها و... است،به یکی از بحث های پر خبر تبدیل شد.

تحلیل محتوای نظرات کاربران در این زمینه نشان می دهد، نباریدن بارش ظاهرا در تمام استانهای کشور حتی استانهای سرد  هم وجود دارد و نگرانی ها در این زمینه جدی است.

نکته جالب توجه در میان نظرات، اشاره برخی کاربران به موضوع ارتباط کم بارشی با افزایش گناهان در جامعه بود.کاربری در این زمینه نوشت:چون فساد زیاد شده خدا رحمتش رh برداشته است.
برخی کاربران اشکال را طبیعی می دانستند. یکی از آنها با تعجب از اظهارات درباره دلیل کم بارشی در سال جاری، تاکید کرد:دلیل کم بارشی این است که هنوز سیستم بارشی درست و حسابی به کشورمان وارد نشده
کاربری دلیل را جمعیت زیاد و ازدیاد خودروهای بی کیفیت خواند و معتقد بود که این خودروها اصلا نمیگذارند هوا سرد بشود ، البته عامل اصلی عذاب الهی است.
کاربری دیگر مشابه نظرات ابتدایی یکی از عوامل کاهش باران و برف در تهران را افزایش گناهان به طور آشکار در سطح جامعه دانست.
آلودگی هوا از دیگر دلایل طرح شده از سوی کاربران درباره دلیل کم بارشی در کشور خصوصا در کلانشهر ها بود.کاربری در این زمینه نوشت:چون گرما و آلودگی به سمت بالا میروند، تراکم آلودگی باعث میشه که بارون و برف نیاد. دولت باید یه فکری به حال این هوا بکند. به مدت یک هفته طرح زوج و فرد از درب منازل رو اجرا کند، قول میدم که برف بیاد.

مجموعه نظرات درباره این خبر را اینجا ببینید.

/212 17

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396313

برچسب‌ها