نسیم نوشت:

معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح خط تولید ام‌دی‌اف کارخانه فومنات افزود: ایران توانایی و ظرفیت ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی را دارد، که البته این امر نیازمند بزرگ شدن و رشد اقتصاد است.

اسحاق جهانگیری ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح خط تولید ام‌دی‌اف کارخانه فومنات اظهار داشت: امروز یکی از مهمترین دغدغه‌های پیشِ‌روی کشور در مقطع فعلی بیکاری است و جوانان تحصیل‌کرده که با زحمت فراوان تحصیل کرده‌اند نیازمند آن هستند که بتوانند از فرصت‌های شغلی برخوردار شوند.

معاون اول رییس جمهور وضع اشتغال کشور را نگران کننده ارزیابی کرد و افزود: براساس آمارها در دهه گذشته تعداد خالص مشاغل ایجاد شده در کشور نزدیک صفر است و این یعنی بسیاری از جوانان کشور از فرصت‌های شغلی محروم هستند.

وی افزود: ایران توانایی و ظرفیت ایجاد سالانه 1 میلیون فرصت شغلی را دارد که البته این امر نیازمند بزرگ شدن و رشد اقتصاد است و لازمه اشتغال‌زایی، افزایش تولید و رشد سرمایه گذاری است که باید موتور این اتفاق توسط بخش خصوصی به حرکت درآید.

جهانگیری با تأکید بر اینکه بخش خصوصی باید به‌معنای واقعی به صحنه بیاید و با سرمایه گذاری برای جوانان اشتغال‌زایی کند، خاطرنشان کرد: در گذشته این ابهام وجود داشت که بخش خصوصی تا چه‌میزان امکان رشد و فعالیت در کشور را دارد اما پس از ابلاغ سیاست‌های اصل 44 توسط رهبر معظم انقلاب این ابهام با تدبیر رهبری از میان برداشته شد و در حقیقت این سیاست‌ها خدمت بزرگی به اقتصاد کشور بود.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: طبق سیاست‌های اصل 44 هیچ محدودیتی برای فعالیت بخش خصوصی وجود ندارد و اگر این سیاست‌ها در مقطعی که ابلاغ شد در اختیار مدیری قرار می‌گرفت که استفاده لازم را از این سیاست‌ها می‌کرد، انقلابی در اقتصاد کشور رخ می‌داد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز خودشان فرمودند که انتظار دارند با ابلاغ این سیاست‌ها تحولی در اقتصاد کشور ایجاد شود و ثروت آفرینی و تولید ثروت در کشور اتفاق بیفتد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به وجود منابع طبیعی نظیر نفت و گاز و ظرفیت‌های معدنی در کشور گفت: کشورهای غربی همواره به‌دنبال جذب جوانان فهیم و خلاق سایر کشورها هستند، این در حالی است که این فرصت در مقطع فعلی در اختیار ما قرار گرفته که بتوانیم با برخورداری از تعداد بیشمار جوانان و منابع طبیعی مطلوب استخراج و تولید کشور را متحول کنیم.

جهانگیری تصریح کرد: در این شرایط دولت هم باید وظایف خود را به‌خوبی انجام دهد و فضا و بستر مناسبی فراهم کند تا اقتصاد کلان کشور باثبات باشد.

وی افزود: صندوق توسعه ملی یکی از امکانات و فرصت‌هایی است که بخش خصوصی می‌تواند از تسهیلات ارزی و ریالی آن استفاده کند و انتظار ما این است که بخش خصوصی در استان گیلان روز به روز بهتر از گذشته به صحنه بیاید.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزام A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    2 0
    فقط خوب حرف میزنید حرف
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    2 0
    به فرموده دکتر روحانی دولت قبل فقط برای چین و کره اشتغالزایی داشت الان در بازار از پوشاک گرفته تا وسایل برقی و اسباب بازی کودک همه و همه چینی بنچول هستش تولید خودمان صفر کارخانه ها تعطیل ///کم سواط ها چه به روز این سرزمین آوردند