مدیرعامل تامین اجتماعی: برخلاف سال ۸۸، امسال نه قرض کردیم و نه اموال فروختیم

مهر نوشت:

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در دولت تدبیر و امید شاهد توجه ویژه به حوزه درمان هستیم و درمان در اولویت اصلی دولت قرار گرفته است.

دکتر سید تقی نوربخش در همایش سراسری روسا و پزشکان مشاور دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی سازمان تامین، افزود: سرمایه گذاری در بخش درمان مهمترین اولویت در بحث توسعه است و جامعه سالم می تواند نقشی محوری در امور توسعه، تولید و کارآفرینی داشته باشد.

وی گفت: اولین قدم در انجام فعالیت های یکسال گذشته، توفیق در تغییر نگاه دولت به بخش سلامت بوده است. موفقیتی که در سه بخش تغییر نگاه دولت، تامین منابع مالی و تامین تجهیزات اتفاق افتاده است.

نوربخش، وظیفه مسئولین و کارکنان دفاتر اسناد پزشکی را بسیار سنگین توصیف نمود و آن را رسالتی بزرگ و مهم در ابعاد موفقیت سازمان تامین اجتماعی در کسب رضایت مندی بیمه شدگان دانست و گفت: نظارت باید کامل، تخصصی و تاثیر گذار باشد و از مکانیزم های جدید ونوگرایانه استفاده نمود تا به بالاترین بهره وری درنظام سلامت جامعه وگروه های هدف دست یابیم.

وی ایجاد فضای اعتماد را از مهمترین عوامل انجام نظارت های هدفمند دانست و اضافه کرد: تعامل بین مشتری داخلی و خارجی از اصول اساسی و تامین کننده منافع سازمانی است .

نوربخش در ادامه با بیان چالش ها ی پیش رو وآنچه در گذشته اتفاق افتاده و روند تخصصی سازمان را به بیراهه سیاست کشانده است، گفت: این سازمان یک سازمان خدمتگذار است که خدمات آن شامل حال بیش از 50 درصد جامعه هدف شده است و برنامه های این سازمان علاوه بر تولید امنیت ملی در سطح معیشت و رضایت مندی عموم تاثیر گذار است .

وی ادامه داد: بودجه سازمان تامین اجتماعی در سال 93 بیش از 46 هزار میلیارد تومان است که معادل یک چهارم بودجه کشور است. همچنین این سازمان با روند موجود بر 15 درصد اقتصاد کشور و 12 درصد بورس تاثیر گذار است.

نوربخش خاطر نشان کرد: اعمال سیاستهای نادرست در سالهای گذشته در این سازمان آثار جدی بر روابط اجتماعی، اقتصادی و نیز ادبیات و فرهنگ کار داشته است که ما باید برای ترمیم آن و ارایه برنامه های تخصصی در تمامی رده های مدیران صف و ستاد تلاش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک مجموعه بزرگ اجتماعی، اقتصادی در کشور به فعالیت می پردازد، گفت: در سال 1388 در رابطه با درآمد و هزینه از نقطه سر به سر عبور کردیم و وارد یک بحران جدی شدیم. در این سال هم از بانک ها استقراض کرده بودیم، هم اموال سازمان را فروخته بودیم و هم به تعهدات خودمان عمل نکرده بودیم. اما در سال 1393 این نوید را می‌دهیم که نه استقراض کرده ایم، نه اموال سازمان را فروخته ایم و نه نسبت به تعهدات خود عقب افتادگی داریم و این موفقیت را مدیوین یک تلاش جمعی هستیم. در شرایطی که کشور در چالش های اقتصادی قرار داشت، اما موفق به تامین منابع مورد نیاز برای ایفای تعهدات شدیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی جعفری پور A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    2 1
    دردولت بعدی معلوم میشه
  • سمیرا IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    2 1
    دکتر نوربخش با سلام و عرض ادب ازتون خواهش میکنم این 20 امتیاز بومی شهرستان رو که مصوبه جدید هیئت مدیره هست رو حذف کنی. بخدا من خیلی به این کار نیاز دارم. با وجودی که از رقیبم جلو بودم با ابن امتیاز عقب افتادم. خواهش میکنم
  • بی نام EU ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    2 1
    بعدا گندش درمیاد امسال چه کار کردید .
  • بی نام A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    2 1
    درود براین مدیر عامل پاک
  • وحید A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    1 2
    با سلام بله نیاز نبود چون به زور دارید از تولید کننده ها دریافت می کنید اون هم بناحق