ایرنا نوشت:


 تجمع طلاب و روحانیون در دفاع از ساحت پیامبر اکرم(ص) و محکومیت اقدام هتاکانه نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» روز سه شنبه در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، امروز حیاط مدرسه فیضیه قم مملو از طلاب و استادانی بود که برای محکومیت اهانت به ساحت مقدس رسول مهر و محبت حضرت محمد(ص) گردهم آمده بودند.

در این تجمع، طلاب با سردادن شعارهایی اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در انتشار کاریکاتوری در اهانت به پیامبر اسلام (ص) را محکوم کردند.

«لبیک یا محمد(ص)»، «الله اکبر»، «لا اله الا الله / آمریکا، اسراییل عدوالله»، «الله اکبر، خامنه ای رهبر»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» و «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا» از جمله شعارهایی بود که در این تجمع سر داده شد.

طلاب همچنین یکپارچه شعار «لبیک یا محمد(ص)»، «مرگ بر کاریکاتوریست مزدور»، «فداک یا رسول الله» و «مرگ بر داعش آمریکایی» سر دادند.

این تجمع با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمد سعیدی» تولیت آستان حضرت معصومه(س) و امام جمعه موقت قم همراه بود.

* اجتماع طلاب علیه هتاکان به پیامبر(ص) نشان از بالنده بودن حوزه ها دارد

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این مراسم، گفت: این اجتماع باشکوه موجب خشم دشمنان خواهد شد.

وی با بیان این که این تجمع نشان دهنده زنده و بالنده بودن حوزه علمیه قم است، ادامه داد: طلاب با تجمع خود نشان دادند که حوزه علمیه با تاسی به ابراهیم بت شکن، رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) در برابر کفر با تمام قد می ایستد و هرگز از موضع کفر ستیزی خود بازنمی گردد.

سعیدی افزود: کفار و مخالفان اسلام همواره در فکر توطئه علیه اسلام، پیامبر و ارزش ها بوده اند و از بدو اسلام شاهد اهانت به پیامبر اکرم (ص) بودیم و امروز هم با پوشش آزادی بیان منافقانه به ساحت آن حضرت جسارت می کنند.

سعیدی ابراز داشت: همانگونه که در بدو اسلام دشمنان نتوانستند نوری که خدا روشن کرده است را خاموش کنند، امروز هم قطعا ناکام خواهند ماند و آنها همان هایی هستند که از اسلام ناب عقده دارند.

امام جمعه موقت قم افزود: غربیان در مذاکرات هسته ای مسایلی بیان می کنند اما واقعیت این است که آنها با هویت انقلاب مخالفند زیرا سرعت پیشرفت دین اسلام با عقلانیت و جامعیت همچنین مطابق بودن آن با فطرت موجب نگرانی غرب و مستکبران شده است.

سعیدی گفت: غرب مصمم به مخالفت با اسلام است و سناریویی که غربی ها برای بدنام کردن اسلام با اسلام هراسی طرح ریزی کرده اند مبتنی بر اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و کاشتن بذر عداوت، جنگ و خونریزی بین مسلمانان است.

تولیت آستان حضرت معصومه (س) افزود: ترسیم چهره ای خشن از اسلام مانند تخریب برج های دوقلو در 11 سپتامبر و در ادامه آن تشکیل گروه تندرو و افراطی چون داعش که به جای جنگ با صهیونیست ها کمر همت بر قتل مسلمانان بسته، از دیگر نقشه های غرب علیه جهان اسلام است.

وی در ادامه سخنان خود تاسیس شبکه های ماهواره ای افراطی شیعه و سنی در آمریکا و انگلستان برای ترویج لعن علیه یکدیگر را از دیگر محورهای توطئه آمیز غربیان ذکر کرد.

سعیدی افزود: ترویج فساد اخلاقی و اعتیاد در نسل جوان مسلمان از دیگر برنامه های غرب علیه مسلمان است تا آنها را از کارآمدی خارج کنند و از این رو وظیفه حوزه های علمیه و امت اسلامی این است که به ترویج و تبیین سیره رحمانی و فضائل پیامبر (ص) بپردازند.

وی تاکید کرد: باید لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی از سوی مذاهب و ملل اسلامی برای تشکیل جبهه واحد علیه کفر جهانی را شاهد باشیم و باید حرکت هایی چون اهانت به پیامبر و پدیده شوم ترورهایی که در فرانسه و سایر کشورها انجام شده است، محکوم شود.

سعیدی گفت: برای خنثی شدن توطئه های دشمنان باید در عرصه فرهنگی و اقتصادی تمرکز داشته باشیم و در عرصه اقتصاد مقاومتی و سیاسی به طور فعال وارد عمل شویم و در این زمینه از وزارت خارجه کشورمان توقع ویژه داریم.

نشریه فرانسوی شارلی ابدو در شماره جدید خود اقدام به درج مجدد یک کاریکاتور توهین آمیز نسبت به پیامبر مکرم اسلام کرده است.

این اقدام نشریه فرانسوی به بهانه تاکید بر آزادی بیان پس از آن که چند فرد مسلح اخیرا به دفتر این نشریه حمله کردند، انجام شده و خشم میلیون ها مسلمان در سراسر جهان را برانگیخته است.

در پی این اقدام صدها تجمع اعتراض آمیز در کشورهای مختلف اسلامی از جمله ایران برگزار شده است و مسلمانان خشم و انزجار خود را از این اقدام شنیع به نمایش گذاشتند.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =