ایرنا نوشت:

روزنامه 'الریاض' چاپ عربستان روز سه شنبه به نقل از سخنگوی رسمی نیروی مرزبانی این کشور، هرگونه وقوع درگیری با تروریست ها در مرز شمالی عربستان را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، اخیرا یک کلیپ ویدیویی میان مردم دست به دست شده که از وقوع درگیری بین نیروهای مرزی عربستان با گروههای تروریستی در مرزهای شمالی این کشور حکایت دارد.

'الریاض' به نقل از سرلشگر 'محمد الغامدی' ضمن تکذیب این خبر، آن را مطلقا نادرست خواند و گفت: اگر چنین اتفاقی رخ می داد همان لحظه به اطلاع مردم می رسید.

'الغامدی' با ابراز امیدواری نسبت به توقف انتشار اینگونه کلیپ های ویدیویی، هدف منتشر کنندگان آن را ضربه زدن به امنیت ملی عربستان دانست.

سرلشگر'محمد الغامدی' سخنگوی نیروهای مرزبانی عربستان پیش از این نیز اعلام کرده بود که به نیروهای مرزبانی دستور داده شده است تا به سوی هرکسی که به مرزها نزدیک شده و قصد ورود به کشور را دارد بدون هیچگونه گفت وگویی شلیک کنند.

در حمله تروریستی توسط افراد مسلح که اخیرا در مرز عربستان سعودی با کشور عراق رخ داد، چندین نیروی مرزبانی این کشور از جمله یک فرمانده مرزبانی کشته و مجروح شدند.

این حادثه در منطقه 'عرعر' واقع در شمال عربستان رخ داد و یکی از مهاجمان پس از نزدیک شدن به نیروهای مرزی با انفجار کمربند انتحاری خودکشی کرد.

عربستان سعودی همچنین در جهت انجام اقدامات پیشگیرانه و برای جلوگیری از نفوذ عناصر تکفیری داعش، در حال ساخت دیوار مرزی با عراق به طول نزدیک به 1000 کیلومتر است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =