ایلنا نوشت:

محمد رضا عارف روز گذشته به قم سفر و با آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله ابراهیم امینی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

آیت‌الله امینی در این ملاقات با اشاره به فضای سیاسی کشور در مقاطع مختلف انتخاباتی اظهار داشت: گاهی در انتخابات مختلف کشور شاهد بداخلاقی‌هایی بوده‌ایم که توسط بعضی کاندیدا‌ها و بعضی طرفداران شان انجام شده است. وی افزود: با وجود اینکه قوانین نیز در کشور وجود دارد، اما متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود که این قوانین رعایت نمی‌شود. به همین دلیل در هر انتخاباتی که صورت می‌گیرد یک سری اختلافات به وجود می‌آید که تا می‌آییم و از ‌آن شرایط عبور کنیم، انتخاباتی دیگر با‌‌ همان شرایط برگزار می‌شود.

امام جمعه سابق قم گفت: در انتخابات ریاست جمهوری و در انتخابات‌های دیگر دیدیم که بداخلاقی‌هایی صورت گرفت و این بداخلاقی‌ها زیبنده کسی که می‌خواهد مسئولیتی در این نظام بر عهده بگیرد نبوده و نیست. این گونه رفتار‌ها یا این‌گونه ریخت و پاش‌ها یا بی‌ادبی‌ها، هتاکی‌ها، شکستن حرمت‌ها و... هیچ کدام در شأن یک انسان واقعی نیست. انسان حتی از گفتن برخی بداخلاقی‌ها شرم دارد چه برسد اینکه بخواهد آن را انجام دهد.

آیت‌الله امینی تأکید کرد: با بازنگری در قانون انتخابات که در حال حاضر در حال انجام است و شورای نگهبان به طور جدی این کار را دنبال می‌کند تا مشکلات مذکور برطرف و در آینده شاهد این بداخلاقی‌ها در عرصه انتخابات نباشیم. وی با بیان اینکه «اگر خود مردم به افرادی که حرمت قانون و افراد را نگه نمی‌دارند٬ رأی ندهند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد» گفت: باید شرایط و فضا را به نحوی جلو ببریم که نمایندگان مجلس آینده ناهنجاری‌هایی که امروز در مجلس مشاهده می‌شود را برطرف کنند و در کل نتیجه انتخابات نه تفرقه و اختلاف، که همکاری برای پیشرفت کشور باشد.

آیت‌الله جوادی آملی هم در دیدار با عارف گفت: اگر می‌خواهید مردم مانند ابتدای انقلاب حرف‌های ما را با جان و دل بپذیرند، چاره‌ای جز این نداریم که عمل صالح داشته باشیم. وی همچنین گفت: ما به به تمام نیروهای نظام نیازمند هستیم و باید مانند اعضای یک بدن همه در کنار هم باشیم.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =