ایسنا نوشت:

پایگاه خبری المانیتور در گزارشی با اشاره به تلاش‌های جمهوری خواهان برای تصویب لایحه تحریم جدید ایران نوشت: کنگره هفته جاری اولین قدم‌ها برای تصویب مجازات جدید علیه ایران را بر می‌دارد.

به گزارش پایگاه خبری المانیتور،‌ کمیته بانکداری سنا قرار است روز پنج‌شنبه، 22 ژانویه لایحه مطرح شده از سوی سناتورها رابرت منندز و مارک کرک را به رای گیری بگذارد که در صورت تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در شرایط به نتیجه نرسیدن مذاکرات را در پی خواهد داشت.

انتظار می‌رود باراک اوباما،‌ رییس‌جمهور آمریکا واکنشی سخت به هرگونه تحریم جدید علیه ایران نشان دهد.

وی قرار است آنتونی بلنیکن، قائم مقام وزیر امور خارجه و دیوید کوهن که اصلی‌ترین فرد در تصویب تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران بود را به جلسه استماع کمیته بانکداری سنا در روز 22 ژانویه بفرستد.

به گزارش المانیتور، رهبران کنگره از هر دو حزب بر روی تحریم‌های مورد نظر خود کار می‌کنند.

بلنیکن و کوهن هم‌چنین قرار است روز 21 ژانویه در حضور کمیته روابط خارجی مجلس سنا درباره روند مذاکرات و نقش کنگره گزارش ارائه دهند.

رییس‌جمهور آمریکا روز جمعه به اعضای کنگره هشدار داد هرگونه لایحه علیه ایران را وتو خواهد کرد چون به تلاش‌های دیپلماسی برای رسیدن به توافق هسته‌ای آسیب می‌زند و احتمال درگیری نظامی با تهران را افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری هیل وابسته به کنگره آمریکا،‌ سناتور لیندزی گراهام روز یک‌شنبه گفت که اگر باراک اوباما موافقت کند کنگره برای تصویب یا تصویب نکردن هرگونه توافق دیپلماتیک با تهران حق رای داشته باشد یک لایحه جدید با تحریم‌هایی نرم‌تر ارائه خواهد داد.

وی در این باره گفت: من آماده‌ام در صورتی که هرگونه توافق با ایران برای تصویب در کنگره به رای گیری گذاشته شود از موافقت با لایحه تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران چشم پوشی کنم.

ایران و گروه 1+5‌ شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان تلاش می‌کنند تا پایان ماه مارس به یک چارچوب کلی برای توافق دست پیدا کنند و امید دارند بتوانند تا آخر ژوئن سال 2015 این توافق را تکمیل و به راه حل نهایی و جامع برسند.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =