نسیم نوشت:

امام جمعه موقت تهران در جمع بازاریان تهران گفت: امروز مقاومت و پیروزی در برابر آمریکا، انگلیس و فرانسه همان پیمودن راه پیامبر اسلام است

حجت الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مسجد سید عزیز الله واقع در 15 خرداد در سخنان بعد از نماز ظهر این مسجد گفت: استبداد و طاغوت کانون‌های ظلم هستند و خداوند در قرآن آورده باید در برابر قدرت‌ها و ظالمان مقاومت کنیم همانگونه که پیغمبر (ص) در برابر ابوسفیان و ابوجهل مقاومت کرد.

وی افزود: سران فرانسه با اشاره‌ای که کردند موجب شدند تا این مجله ننگین هتاکی علیه پیغمبر را انجام دهند و قلوب ما را جریحه‌دار کند. زیرا اهانت به پیامبر اهانت به خداوند و ارزش‌های عالم است و پیامبر اسلام زندگی و رفتارش برای خودش نبود بلکه دعوت به الله بود. حضرت محمد(ص) آینه حق و پرچم خدا است و ایشان بود که طاغوت را زیر پا له کرد و موانع بندگی را از بین برد.

وی گفت: پیامبر اسلام سلام الله علیه در آن زمان به سلاطین روم و یونان نامه نوشت و به معرفی اسلام دین خود را تکمیل کرد. ایشان پیرامون چگونه زیستن، چگونه مردن، جهاد کردن و سیاست برگزار کردن دستوراتی را صادر فرمودند.

صدیقی ادامه داد: پیامبر اسلام قدرت جدیدی را در برابر یهود و مسیح پدید آوردند که این قدرت توأم با معنویت وعرفان بود. نه تنها قرآن مثل و مانندی ندارد که جهاد و شهادت و مسائلی از این دست که از اسلام سرچشمه می‌گیرد نیز مانندی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت محمد (ص) بت‌ها را در خانه خدا شکستند و با شکسته شدن این بت‌ها بت‌های انحراف نیز در دلها شکسته شد و طاغوت‌ها را در زمان خودشان تحقیر کردند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: ملت ما ملتی بدری و احدی است و ما امروز راه پیغمبر سلام الله علیه را ادامه و آن را احیا کردیم. امروز پیروزی در برابر آمریکا، انگلیس و فرانسه همان پیمودن راه پیغمبر است.

وی اضافه کرد: بازار ما باید اسلامی باشد و بوی پیغمبر، امانت و صداقت بدهد. بی‌انصافی، گران‌فروشی و احتکار دور از دستورات خداوند است و از شما بازاری‌ها می‌خواهم که به دنبال اینها نروید.

صدیقی افزود: روزی، عزیت و عمر ما در دست بیگانگان نیست و اینها را خداوند متعال به ما می‌دهد. اگر امروز در سایه تشیع صاحب فناوری هسته‌ای شدیم و اگر لیاقت داشته باشیم آن را از دست ندهیم ما امروز در حوزه‌های نظامی و در ساخت ماهواره‌ها به جایگاه خوبی رسیده‌ایم و همه اینها زیر پرچم ولایت فقیه است و این موضوع برای دنیای غرب خیلی سنگین است و نمی‌توانند آن را تحمل کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اما ما با داشتن این مساجد و علمایی چون آیت الله خوانساری در برابر دشمنان می‌توانیم به خوبی مقاومت کنیم و آنها نمی‌توانند به ما آسیبی وارد کنند همانطور که در 15 خرداد 42 امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به ظلم موجود اعتراض کرد، جلودار شد و علما و مردم به دنبال ایشان به میدان آمدند در آن زمان آیت الله خوانساری به صحنه آمد و از امام خمینی (ره) که داعیه حکومت اسلامی داشت حمایت کرد.

وی گفت: دشمنان در جنگ‌های سختی علیه ما کلید زدند همانند جنگ هشت ساله و فتنه 88 که ضد قرآن و ضد تشیع بود آمده بودند تا پرچم ولایت را بیندازند و پرچم طاغوت را برافرازند که نتوانستند در این اقدام خود موفق شوند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امروز با اهانتی که به پیامبر اسلام شده خود را عزاداری می‌نامیم و خداوند نیاورد روزی را که ملت ما زنده باشد و به پیامبر آن اهانت شود.

صدیقی خاطرنشان کرد: قرآن مؤمنین را ریشه‌دار ترسیم کرده و عنوان کرده نور آنها خاموش نشدنی است و آورده که دشمنان هیچوقت دست از سر شما بر نمی‌دارند.

صدیقی اضافه کرد: راه برطرف شدن مشکلات اقتصادی شکسته شدن تحریم نیست زیرا اگر این تحریم نیز شکسته شود رانت‌خواران وابسته به خارج جلوی تولیدات را می‌گیرند و برای همیشه مصرف کننده باقی خواهید ماند. بازار هیچوقت به دین و پیغمبر خدا بی وفا نمی‌شود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) گفتند که جنگ برای ما نعمت است. پس شما ای بازاری‌ها بدانید که اقتصاد مقاومتی از بازار شروع می‌شود و دولت هست که باید اجرای آن را از شما یاد گرفته و دنباله‌روی شما باشد.

به گزارش خبرنگار «نسیم» پس از پایان سخنرانی حجت الاسلام صدیقی حاضران در مسجد سید عزیز الله تجمع کردند و بر علیه اهانتی که به پیامبر خدا صورت گرفته شعار سر دادند آنها در این تجمع شعارهایی از قبیل «جان تمام مسلمین فدای ختم المرسلین» «لبیک یا محمد» سر دادند همچنین آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که شعارهایی شامل «اصناف ما بیدار است از آمریکا بیزار است» «لبیک یا محمد» و «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» همراه داشتند.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =