ایرنا نوشت:

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در نقض حاکمیت دولت سوریه و به شهادت رساندن جمعی از رزمندگان حزب الله در منطقه قنیطره را محکوم کرد گفت: این اقدام بدون شک در تداوم همکاری با تروریست های تکفیری صورت گرفته است.

شمخانی در دیدار وزیر کشور عراق گفت: این اقدام تکمیل کننده رویکرد حاکمان تل آویو در استفاده از جریان تروریسم به منظور ایجاد منطقه حایل در مرزهای جعلی این رژیم است.

او اقدام اخیر رژیم صهیونیستی و کمک های تسلیحاتی آمریکا به گروههای تروریستی را که از طریق بار ریزی در مناطق تحت اشغال داعش در عراق انجام می شود، حلقه های زنجیره بی صداقتی در مبارزه با تروریسم عنوان کرد و گفت: تجربه گذشته نشان می دهد که جریان مقاومت پاسخ اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را با شدت و قاطعیت انقلابی در زمان و مکان مورد نظر خود خواهد داد.

شمخانی در این دیدار با تبریک پیروزی های مستمر ارتش و نیروهای مردمی عراق در جبهه مبارزه با تروریسم تکفیری گفت: به رغم کمک های پنهان اطلاعاتی، تسلیحاتی و مالی برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای به این گروهها، روند انهدام کامل جریان تروریسم در عراق و استقرار امنیت و آرامش در این کشور با شتاب قابل ملاحظه ای در جریان است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، برگزاری موفق کنگره عظیم اربعین از سوی دولت عراق را آزمونی کم نظیر در ارزیابی قدرت و صلاحیت ارتش و نیروهای امنیتی این کشور در برقراری امنیت بدون نیاز به مداخله کشورهای خارجی بیان کرد و گفت: مشارکت روز افزون نیروهای مردمی از ادیان، اقوام، مذاهب و طوایف مختلف در عرصه مبارزه با تروریسم و حمایت مراجع عظام دینی از این روند، مهمترین ضرورت شکل گیری امنیت پایدار در عراق است.

او توسعه همکاری های راهبردی میان دو کشور را فراتر از حوزه های دفاعی، امنیتی و سیاسی عنوان کرد و با اشاره به اراده و تلاش دو دولت برای شکوفایی بیش از پیش همکاری های اقتصادی همه جانبه میان ایران و عراق گفت: بزودی نمایشگاه معرفی فرصت های همکاری اقتصادی میان ایران و عراق با حضور گسترده شرکت های ایرانی در بغداد برگزار و زمینه ورود دو کشور به مرحله جدیدی از همکاری های اقتصادی گسترده ایجاد خواهد کرد.

بر اساس گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق که به تهران سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر کشور عراق نیز در این دیدار با تبیین وضعیت رو به توسعه توانمندی های امنیتی این کشور در شرایط جدید گفت: با تدابیر اتخاذ شده شرایط امنیتی در بیشتر استان های عراق به ویژه شهر بغداد در وضعیت بسیار مناسبی است.

الغبان با اشاره به توانمندی های جمهوری اسلامی در بخش های مختلف امنیتی و انتظامی خواستار توسعه همکاری دو کشور در حوزه های سخت افزاری ، نرم افزاری و آموزشی میان ایران و عراق شد.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396066

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =