پیام رئیس مجلس در پی درگذشت استاد مشفق کاشانی: ذوق فراوانی در سرودن اشعار مذهبی و انقلابی داشتند

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پیام تسلیت درگذشت استاد مشفق کاشانی، نوشت: آن مرحوم ذوق و تبحر فراوانی در سرودن اشعار با مضامین مذهبی و انقلابی و بویژه شعر آیینی داشتند که در تمامی آن ها ، اهداف نظام و انقلاب فراوان به چشم می خورد که همواره برای علاقمندان تاثیرگذار بوده است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی در این پیام با اشاره به این که فقدان شاعر برجسته و توانمند کشور مرحوم مشفق کاشانی موجب تاسف گردید، آورده است:ایشان همواره تلاش زیادی در جهت تبیین ادبیات، شعر دینی و انقلابی از خود نشان دادند که نمونه های مهمی از زیبایی، حلاوت و انسجام موضوعات و سوژه ها بویژه در غزلهایشان تبلور یافته است.

رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام نوشت: اینجانب ضایعه در گذشت مرحوم مشفق کاشانی که اشعار و آثارشان در گنجینه فرهنگ کشور همواره به یادگار خواهد ماند را به جامعه فرهنگی و ادبی کشور، دوستداران و خانواده محترم شان تسلیت گفته و برای آن شاعر فقید علو درجات را از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.

مشفق کاشانی از شاعران برجسته کشورمان شامگاه یکشنبه در سن 89 سالگی دار فانی را وداع گفت.

عباس کی منش ( ملقب به مشفق کاشانی ) در سال 1304 شمسی در شهر کاشان پا به عرصه هستی گذاشت.

وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاه خود و تحصیلات دانشگاهی را تا اخذ درجه فوق لیسانس در دانشگاه تهران به پایان برد.

سرود زندگی ، سراب آفتاب ، آذرخش ، آینه خیال ، گزینه ادبیات معاصر ، شب همه شب، هفت بند التهاب، پنجره ای به آفتاب، در صلای غم، تضمین 12 بند محتشم کاشانی ، سیرنگ از جمله آثار وی است.

مشفق کاشانی تاکنون حدود 30 مجموعه شعر از آثار گذشتگان و شاعران معاصر در زمینه های مختلف را تصحیح و گرداوری کرده است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396065

برچسب‌ها