ایسنا نوشت:

اسناد افشا شده جدید از سوی مقاطعه کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهد، چین طراحی‌ها برای جنگنده F-35 ساخت آمریکا را دزدیده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی راشاتودی، در مدارک بسیار محرمانه‌ای که توسط "ادوارد اسنودن"، مقاطعه کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا به دست مجله آلمانی «اشپیگل» رسیده،‌ میزان جنگ سایبری بین المللی کنونی میان آمریکا، متحدانش و دیگر کشورهای جهان به طور خلاصه مطرح شده است.

یکی از مدارک محرمانه افشا شده نشان می‌دهد که جاسوس‌های چین چندین «ترابایت» طراحی و اطلاعات نظامی مربوط به جنگنده‌های F-35‌ را ربوده‌اند. از این اطلاعات برای کمک به طراحی جنگنده‌های چنگدو J-20‌ و شنیانگ J-31 چین استفاده شده است.

گمان می‌رود که این نقض امنیتی و ربودن اطلاعات مربوط به این جت‌های جنگنده در سال 2007 میلادی در مقر لاکهید مارتین صورت گرفته باشد.

اطلاعات ربوده شده درباره جنگنده F-35‌ که باهوش ترین جنگنده جهان محسوب می‌شود، سیستم‌های رادار، طرح‌های کلی موتو و روش‌های خنک کردن گازهای اگزوز را نشان می‌دهد. ویژگی برجسته این جت این است که می‌تواند بدون رهگیری شدن توسط رادار حمله کند.

واشنگتن تایمز در سال 2014 میلادی جاسوسی سایبری چین را گزارش داده بود اما این نخستین اسناد رسمی هستند که این حمله را تایید کرده‌اند.

این اسناد افشا شده توسط اسنودن همچنین نشان می‌دهد که دولت استرالیا از این حمله مطلع شده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =