ایرنا نوشت:

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: وزارت آموزش وپرورش به تعداد نیاز خود می تواند نیرو جذب کند اما باید منابع آن تامین شود.

'محمد باقر نوبخت' روز دوشنبه در حاشیه گردهمایی شوراهای آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه منع قانونی برای جذب نیرو درهیچ دستگاهی نداریم گفت: براساس بند (ج ) ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری اجازه استخدام داده شده است اما مراحلی دارد.

او ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش این مساله را مطرح کرده است که در شرایط برابر اولویت استخدام با فرزندان فرهنگیان باشد که دولت با این مورد موافقت کرده است .

او ادامه داد: آموزش و پرورش درصورت تامین منابع مالی هر زمانی که اراده کند می تواند نسبت به استخدام و جذب نیرو به صورت دایمی، موقت و حق التدریس در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری اقدام کند.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی گفت: با توجه به اینکه تعداد دانش آموزان از 19 میلیون نفر به 13 میلیون نفر کاهش یافته اما تعداد فرهنگیان همچنان یک میلیون نفر است وباید قبول کنیم که وزارت آموزش وپرورش باید صرفا به میزان نیاز خود نیرو جذب کند.

نوبخت یاد آور شد: اکنون آموزش و پرورش با 50 هزار نیروی مازاد مواجه است اما پراکندگی وعدم توزیع مناسب نیرو باعث شده در برخی از مناطق کمبود و در مناطقی دیگر از کشور افزایش نیرو داشته باشیم .

سخنگوی دولت گفت: سعی ما این است که اشتغال را برای جوانان فراهم کنیم از این رو در بودجه 1394 بیش از 1000 میلیارد تومان برای اشتغال جوانان وفارغ التحصیلان در نظر گرفته شده است.

نوبخت گفت: بدنه بزرگ دولت بخش قابل توجهی از بودجه خود راصرف حقوق ودستمزد کارکنان می کند لذا لازم است این بدنه چابک ترشود.

او گفت: آموزش وپرورش برای نیروهایی که قرار است ازطریق دانشگاه فرهنگیان جذب شوند چه افرادی که تحصیلات عالی دارند و چه افرادی که بعدا وارد این دانشگاه می شوند دوره های آموزش برگزار خواهد کرد و کسانی که در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند همچنان تعهد خدمت خواهند داشت.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =