امروز با حضور آیت الله محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری و اسحاق جهانگیری،‌ معاون اول رییس جمهوری، مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در هلال احمر و همچنین رییس جمعیت هلال احمر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛  در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر،  آیت الله محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر منشأ خدمات بزرگی است، گفت: این جمعیت بدون سر و صدا و چراغ خاموش در داخل و خارج از کشور خدمات شایسته ای را به مردم ارائه می دهد.

او گفت: فلسفه تشکیل این جلسه برای تمامی افراد کاملا روشن بود چراکه تغییر و تحولی در اداره جمعیت هلال احمر به وقوع پیوست و تصمیم بر این شد که پس از رحلت آیت الله غیوری که سال های سال در این جمعیت خدمت می کردند و منشأ خدمات بزرگی بودند فرد شایسته ای به عنوان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر منصوب شود.

محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله غیوری در طول هفته یک روز را در دفتر خود حضور داشتند تصریح کرد: آن مرحوم درخواست نیازمندان را همواره اجابت می کرد و هیچ نیازمندی از دفتر ایشان دست خالی نمی رفت.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به طبع و همت بلند و خدمت گذاری مرحوم آیت الله غیوری اشاره کرد و گفت: ثبات قدم در خط صحیح و تبعیت از ولایت فقیه از خصوصیات بارز آن مرحوم بود. آیت الله غیوری با وجود ناتوانی جسمی هرجا که مقام معظم رهبری برای حضور در میان حادثه دیدگان دستور می دادند، حضور پیدا می کرد و با حضور درمیان افراد از رنج و آلام آنها می کاست و این رسالت نماینده ولی فقیه در نهادها و دستگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مسئولیت خدمت به درماندگان را وظیفه خود می داند یادآور شد: در قرآن و احادیث اهل بیت، خدمت به درماندگان بسیار سفارش شده است.

فعالیت های جمعیت هلال احمر در خارج از کشور مطلوب است

محمدی گلپایگانی، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را منشأ خدمات بزرگی در کشور و منطقه دانست و تصریح کرد: جمعیت هلال احمر خدمات درخشانی را خصوصا پس از انقلاب اسلامی انجام داده و این جمعیت بدون سر و صدا در کشور و خارج از آن خدمات مطلوبی را ارائه داده است که در بازدیدی که از بیمارستان های هلال احمر در لبنان و دبی داشتم ارائه خدمات مطلوب قابل مشاهده بود.

وی ارائه خدمات پزشکی را یکی از مسائل اصلی جمعیت هلال احمر برشمرد و بیان کرد: زمانی که فردی در سیل و زلزله گرفتار است جمعیت هلال احمر برای نجات می شتابند و نخستین پرچمی که در زمان وقوع حوادث برای کمک رسانی بر افراشته می شود پرچم هلال احمر است و جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر بدون چشمداشتی، خدمات رسانی می کنند.

یک میلیون داوطلب هلال احمر آماده خدمت هستند

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه یک میلیون داوطلب جمعیت هلال احمر آماده خدمت هستند گفت: این داوطلبان برای خدمات رسانی به نقاط محروم آماده اند و در هر مکانی که حادثه ای به وقوع بپیوندد هلال احمر در آنجا حضور دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: هلال احمر دارای ظرفیتهای بزرگی از لحاظ جسمی و روحی برای خدمت به مردم است که تمامی کارکنان زن و مرد این جمعیت باید پرکار باشند چراکه خدمت در این سازمان از سوی خداوند به آن ها ارزانی داشته شده است.

آیت الله گلپایگانی با اشاره به خدمت گذار بودن جمعیت هلال احمر اضافه کرد: جمعیت هلال احمر صرفاً خدمت گذار است و بدون هیچ گونه رنگ و بوی دیگری و بدون وابستگی و حذب فقط و فقط خدمات رسانی به مردم را بر عهده دارد.

در پایان این سخنرانی آیت الله گلپایگانی متن حکم مقام معظم رهبری برای حجت الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را برای حضار قرائت کرد.

هلال احمر ایران، چابک و پرکار

رئیس سابق جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر ایران امروز به جمعیتی موفق، همواره آماده، چابک و پرکار در میان جمعیت های ملی دنیا تبدیل شده است.

محمد فرهادی در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید جمعیت هلال احمر ضمن پاسداشت خدمات و فعالیت های ارزنده مرحوم آیت اله غیوری در جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی عام المنفعه، خیریه و غیردولتی با سابقه ۹۲ ساله در میان جمعیت های دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به عضویت جمعیت هلال احمر در هیأت حاکمه فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر اظهار کرد: هم اکنون نیروهای داوطلب و جوانان پرشور و با اراده ای در این جمعیت مشغول به فعالیت هستند و با تلاش های شبانه روزی خود این جمعیت را به دستگاهی موثق و پرکار همواره آماده و چابک تبدیل کرده اند.

تبدیل هلال احمر به سازمانی آگاه و پاسخگو با اجرای طرح تحول

فرهادی از برنامه های مهم اجرا شده در جمعیت را طرح تحول جمعیت هلال احمر عنوان و اظهار کرد: با اجرای این طرح و اتکا به مدیریت استراتژیک همه تلاش خود را به کار بستیم تا جمعیت هلال احمر را به سازمانی آگاه، پاسخگو، پرتحرک و متکی به هوشمندی در همه زمینه ها تبدیل کنیم.

وی به توسعه امداد هوایی اشاره و اظهار کرد: در این مدت علاوه بر توجه به توسعه در بخش های مختلف همه تلاش خود را به کار بستیم تا در حوزه های جوانان، داوطلبان، نساجی، تولید داروها و تجهیزات پزشکی و سایر حوزه های هلال احمر به موفقیت های چشمگیری دست یابیم.

فرهادی در پایان ضمن آرزوی توفیق خدمت برای دکتر ضیایی رئیس جدید جمعیت هلال احمر از تلاش های شبانه روزی همه کارکنان جمعیت هلال احمر در صف و ستاد از همراهی آنها در این مدت تقدیر و تشکر کرد.

تجربیات عملیاتی با علم روز تلفیق می‌شود

سید امیرمحسن ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و رئیس این جمعیت ضمن تشکر از زحمات دکتر فرهادی گفت: هلال احمر نهادی مردمی با شرایط داوطلبانه به همراه ماموریتهای حاکمیتی است که شاید نهادی منحصر به فرد محسوب شود چراکه مأموریت های خاص و ویژه ای به این جمعیت سپرده شده و ظرفیت بسیار بزرگی را برای هلال احمر ایجاد کرده است.

وی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را جزو ۱۰ جمعیت برتر دنیا دانست و گفت: بنا برگفته های آیت الله گلپایگانی هلال احمر بدون سر و صدا به مردم خدمات رسانی می کند و چون ارائه این خدمات مطرح نمی شود این خدمات رسانی درخشان است.

اخلاص سرفصل فعالیت هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اخلاص در ارائه خدمات از سوی جمعیت هلال احمر موج می زند اضافه کرد: ماهیت هلال احمر جهادی است و باید با سرعت عمل کند و در همه حال آمادگی لازم برای ارائه خدمات رسانی و امداد رسانی به مردم در حوادث را داشته باشد.

وی مأموریت های امدادی را مهم ترین بخش فعالیتهای جمعیت هلال احمر دانست و یادآور شد: انجام مأموریت ها به صورت لحظه ای اتفاق نمی افتد و باید برای انجام تک تک مأموریت ها برنامه ریزی شود و بر اساس اصول عمل کرد و در این زمینه هلال احمر همواره باید آماده باشد و علاوه بر استفاده از تجربیات خود در گذشته از تجربیات دیگران نیز بهره ببرد.

تحقق شعار هر خانواده ایرانی یک امدادگر با جدیت دنبال می شود

دکتر ضیایی با تأکید بر اینکه در زمان وقوع حوادث بزرگ ارگانهای دولتی صرفاً نمی توانند به تنهایی فعالیت کنند تصریح کرد: در این زمینه هلال احمر می تواند با بسیج نیروها جامعه ای آماده را برای مقابله با حوادث و بلایا تأمین کند.

وی با شعار هر خانواده ایرانی یک امدادگر اشاره و اذعان کرد: پیگیر تحقق این شعار در سراسر کشور هستیم چراکه در صورت وجود امدادگر در هر خانواده در زمان بروز حوادث می توان تلفات و خسارات را به حداقل رساند.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه افزود: احتمال وقوع ۴۳ حادثه بزرگ در کشور ما وجود دارد بنابراین جمعیت هلال احمر باید همواره آماده باشد.

شکوفایی پتانسیل های موجود برای خدمت رسانی بهتر

رئیس جمعیت هلال احمر به شعار دیگر جمعیت هلال احمر اشاره کرد و ادامه داد: ترویج تعامل و همکاری برای بقا بجای تنازع برای بقا شعار بزرگ جمعیت هلال احمر است که در سایه اهداف این جمعیت بایستی این امر تحقق یابد.

وی به بحث سلامت روانی در جامعه اشاره کرد و گفت: از ظرفیت وسیع مردم برای خدمات رسانی می توان استفاده کرد و در این زمینه بحث سلامت روانی در محافل علمی که به آن پرداخته می وشد بایستی مورد توجه قرار گیرد.

ضیائی اظهار کرد: با توجه به سرفصل های خدمت در جمعیت هلال احمر ظرفیت ها و پتانسیل های متعددی برای خدمت وجود دارد که بایستی این ظرفیتها و پتانسیل ها شکوفا شود چراکه فعالیت ها در هلال احمر همانند دوی امدادی است و همه فعالیت می کنند تا خدمات رسانی بهتری به مردم داشته باشند.

ظرفیت عظیم هلال احمر برای خدمت رسانی

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه به عدم موازی کاری جمعیت هلال احمر با سایر نهادها و ارگانها اشاره و تصریح کرد: هلال احمر با هیچ سازمانی موازی کاری ندارد و خود به تنهایی دارای ظرفیت عظیمی است که همه می توانند در زیر پرچم خدمت این جمعیت قرار بگیرند و نسبت به خدمات رسانی اقدام نکنند .

به گفته ضیائی برنامه هایی برای ارتقاء سطح کیفی خدمات جمعیت هلال احمر پیش بینی شده که به اجرا در می آیند، علاوه بر آن برنامه های در حال اجرای گذشته نیز با قوت پیگیری می شود.

فعالیت هلال احمر به بازوی توانمند اجرای نظام تحول با حمایت دولت و مجلس

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هلال احمر می تواند به عنوان بازوی توانمند در اجرای نظام تحول سلامت فعالیت کند خاطرنشان کرد: در این زمینه نیازمند حمایت های مجلس و دولت هستیم تا این جمعیت در مسیر اهدافش پیش برود.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان از تمامی کسانی که طی ۹۲ سال قدمت هلال احمر خدمات شایسته ای را ارائه کردند تقدیر و تشکر کرد و یاد و خاطره مرحوم آیت الله غیوری را نیز گرامی داشت.

۴۷۴۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =