معاون اول رییس جمهوری جمعیت هلال احمر نهادی را نهادی مردمی توصیف کرد و گفت: بزرگ ترین رسالت این سازمان استفاده، ایجاد و تحکیم سرمایه های اجتماعی است.

به گزارش ایرنا پیش از سخنان جهانگیری حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب سخنرانی کرد و متن حکم انتصاب حجت الاسلام معزی را به عنوان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قرائت کرد.

«اسحاق جهانگیری» روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه و رییس جدید جمعیت هلال احمر ایران ادامه داد: مهم ترین عامل پیشرفت یک کشور استفاده از سرمایه های اجتماعی خود است، این سرمایه اجتماعی قادر است که کارآمدی نظام را تقویت کند و جمعیت هلال احمر می تواند با استفاده از یک میلیون جوان داوطلبی که در این جمعیت حضور دارند، به مستضعفان و حادثه دیدگان کمک کنند.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به سیاست ها و وظایف کلی سازمان جمعیت هلال احمر گفت: یکی از مهم ترین وظایف این جمعیت، سیاست زدایی از چهره هلال احمر است که باید با این کار فعالیت های انسان دوستانه خود را ترویج کرده و به دنبال خدمت رسانی بیشتر باشد.

جهانگیری دیگر سیاست کلی جمعیت هلال احمر را استقلال این جمعیت از دیگر نهادها به خصوص دولت دانست و ادامه داد: دولت در عین این که باید به جمعیت هلال احمر کمک کند معتقد است که این جمعیت نوعی بنگاه نیکوکاری است که باید در راستای منافع مردم حرکت کند.

او ادامه داد: جمعیت هلال احمر باید در سیاست های کلی خود استفاده از سازمان های مردم نهاد را نیز مدنظر قرار دهد و در عین حال به دلیل این که کشور ما در منطقه ای قرار گرفته است که بحران های زیادی را تجربه می کند و چون دارای ثبات هستیم باید به کشورهای همسایه در بحث کمک به آسیب دیدگان یاری رساند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به این که کشور ما کشوری حادثه خیز است، گفت: از بیش از 40 حادثه ای که در جهان رخ می دهد کشور ما 32 حادثه را تجربه می کند به همین دلیل جمعیت هلال احمر نقش مهمی را در کمک رسانی به حادثه دیدگان برعهده دارد و دولت نیز در حد وسع و توان خود از این جمعیت حمایت می کند تا به اهداف والایی که برای آن ترسیم شده، دست یابد.

در این مراسم حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دیگر مقامات و مسوولان اجرایی حضور داشتند.

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =