حمله پلیس استرالیا به پناهجویان ایرانی در جزیره مانوس تکذیب شد/ ادامه اعتصاب غذا

ایرنا نوشت:

دولت گینه پاپوآ روز دوشنبه حمله پلیس محلی به بازداشتگاه پناهندگان در جزیره مانوس را رد کرد. صدها پناهجو در این بازداشتگاه در اعتراض به دولت استرالیا در خصوص وضعیت بهداشتی این بازداشتگاه و قوانین پناهندگی در اعتصاب غذا بسر می برند.

دو سوم از پناهندگان بازداشتگاه مانوس که تعدادی ایرانی نیز در آن وجود دارد نسبت به طرح دولت استرالیا در خصوص طرح اسکان مجدد که انتظار می رود این هفته اجرایی شود اعتراض دارند و از خوردن غذا خودداری می کنند.

روزنامه 'هرالد' استرالیا به نقل از گروه های حامی پناهندگان، نوشت: آب در این بازداشتگاه به طور کامل قطع شده و پناهجویانی که اعتصاب نکرده اند مجبور به نوشیدن آب فاضلاب هستند. گفته می شود تعدادی از پناهجویان خود را داخل کمپ محبوس کرده اند.

'ریم بینگ پاتو' وزیر مهاجرت گینه پاپوا روز دوشنبه تایید کرد که گروهی از پناهجویان در اعتراض لب های خود را دوخته، برخی تیغ بلعیده اند و تعدادی نیز پودر لباسشویی خورده اند.

او گفت که گزارش ها در خصوص ورود پلیس محلی در تعطیلات دو روز گذشته به بازداشتگاه نادرست است.

'پیتر داتون' وزیر جدید مهاجرت استرالیا روز جمعه وضعیت بازداشتگاه مانوس را 'وخیم' دانست.

'رضا براتی' یک جوان ایرانی نیز 29 بهمن ماه سال گذشته به دلیل برخی تنش ها در بازداشتگاه مانوس جان خود را از دست داد و پدرش اخیرا 'اسکات موریسون' وزیر سابق مهاجرت استرالیا را مقصر این حادثه معرفی کرد.

بازداشتگاه جزیره مانوس وابسته به اداره مهاجرت استرالیا است. جزایر مانوس و نائورو در گینه پاپوا که پناهجویان در آن بسر می برند از مراکزی است که استرالیا در خارج از خاک این کشور برای جلوگیری از ورود پناهجویان به خاک استرالیا تدارک دیده است.

حدود یکهزار و 35 مرد پناهجو در جزیره مانوس گینه پاپوا نگهداری می شوند که تعدادی از آن ها ایرانی هستند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =