ایسنا نوشت:

ظریف درباره‌ دیدار احتمالی‌اش با وزیر خارجه آمریکا طی هفته آینده گفت: اواخر هفته جاری من و آقای کری و تعداد دیگری از وزیران خارجه‌ 1+5 در داووس خواهیم بود و در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد شرکت می‌کنیم. البته هنوز برنامه ریزی قطعی صورت نگرفته است اما فرصتی است که در زمان حضور ما در داووس بتوانیم نه مذاکرات طولانی بلکه مذاکراتی کوتاهی با یکدیگر داشته باشیم.

او درباره‌ حضورش در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد گفت که حداقل در سه میزگرد شرکت دارم و حضورم چندان طولانی نخواهد بود. بنابراین احتمال دیدار من با آقای کری و سایر اعضای 1+5 وجود دارد. بعد از اجلاس داووس همچنین کنفرانس امنیتی مونیخ است که بر اساس آنچه شنیدم اکثر قریب به اتفاق وزرای خارجه 1+5 در مونیخ هستند و احتمال برگزاری یک دور مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 در مونیخ وجود دارد.

وزیر خارجه‌ کشورمان گفت: البته بر اساس هماهنگی که در سفر به بروکسل و دیدار با خانم موگرینی صورت گرفته است قرار شد تایک دیدار دیگر با خانم موگرینی در داووس داشته باشم. البته محور تمام گفت‌وگو‌ها و مذاکرات من لزوما هسته‌ای نیست بلکه جلسه ویژه سوریه در داووس است که بنده نیز در آن شرکت می‌کنم. همچنین درباره‌ وضعیت ژئوپلتیک جهانی صحبت خواهم کرد که در این زمینه من و خانم موگرینی صحبت می‌کنیم.

او همچنین درباره‌ حضور رئیس جمهور در اجلاس داووس با رد این مطلب گفت: رئیس جمهور امسال در اجلاس داووس شرکت نمی‌کند. البته تا جایی که می‌دانم آقای نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور قرار است در اجلاس داووس شرکت کند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر تبریز اوغلی A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    5 2
    مگه دعوتش کردن؟؟؟//