محمد محمودیان رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر با محمد حسنین هیکل ، متفکر و اندیشمند بزرگ مصری دیدار و گفت‌ و گو کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، طرفین در این دیدار درباره آخرین تحولات ‍ منطقه‌ای و بین المللی در عرصه های مختلف از جمله نقش موثر کشورهای بزرگ اسلامی در منطقه برای مقابله با چالش های فراروی منطقه و جهان و در راس آن پدیده شوم تروریسم تبادل نظر کردند.
حسنین هیکل در این دیدار با اشاره به ملاقات خود با حضرت امام (ره ) در پاریس و بعد از انقلاب اسلامی در تهران ،بر اهتمام و موضع اصولی و مثبت خود در قبال تحولات ایران در عرصه های مختلف تاکید کرد.
حسنین هیکل همکاری و تعامل بین کشورهای عربی با ایران را موجب رفع برخی برداشت های نادرست و تامین کننده منافع متقابل طرفین دانست و بر رویکرد دولت مصر برای توسعه و گسترش روابط با همه کشورهای موثر در عرصه منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.
رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان در این دیدار با اشاره به نگاه متقابل تاریخی و تمدنی ایران و مصر به یکدیگر تاکید کرد: با درک اهمیت نقش و تاثیرگذاری ایران و مصر در روند تحولات منطقه ای، در راستای منافع و مصالح مشترک دو کشور و مجموعه کشورهای جهان اسلام میبایست رویکرد تعامل و همکاری سازنده را دنبال کرد.
محمودیان همچنین با تمجید از عمق و ژرف اندیشی حسنین هیکل در تحلیل تحولات تاریخی و انطباق آن با روند اوضاع جاری در عرصه منطقه و جهان، از مواضع و دیدگاه های این متفکر مصری در قبال ایران تقدیر کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =