لاریجانی: غربی‌ها به بهانه مبارزه با مواد مخدر و تروریسم در بسیاری از کشورها بحران‌آفرینی کردند

رئیس مجلس اظهار داشت: غرب نمی‌داند که وقتی به پیامبر امتی توهین می‌کند یعنی با سرتاسر این امت می‌جنگد و اقدامات مقابله به مثل را افزایش می‌دهد.

به گزارش نسیم،علی لاریجانی، رئیس مجلس در پنجمین کنگره «غزه نماد مقاومت» اظهار داشت: موضوع غزه و حوادث پیرامون ملت فلسطین از جهاتی غم‌انگیز و از جهاتی باعث افتخار است. غم‌انگیز از جهت چندین دهه فشار است و شاید کمتر ملتی این مقدار مصایب را تحمل کرده باشند. اما غرورآفرین است که با وجود این سختی‌ها تسلیم نشدند و جوانان با روشن ضمیری و روشن‌بینی تسلیم فشارها نشدند.

وی همچنین ادامه داد: اکنون شاید رژیم صهیونیستی تصور می‌کند باید از آشفتگی که در میان کشورهای اسلامی است بیشترین فشار را بیاورد و سعی می‌کند همان مقداری که در دست مردم فلسطین است را از دست آنها بیرون آورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی شما به پیامبر و پیشوای یک امتی توهین می‌کنید دارید با سرتاسر این امت می‌جنگید و اقدامات مقابله به مثل را افزایش می‌دهید. به بهانه مبارزه با مواد مخدر و تروریسم در منطقه در بسیاری از کشورها بحران‌آفرینی کردند. اکنون هرگونه محاسبه کنند می‌بینند شرایط اقدامات تروریستی افزایش پیدا کرده که این به روحیه استکباری آنها برمی‌گردد. شما وقتی کشوری را اشغال می‌کنید به همه مردم توهین کرده‌اید و باید آماده مقابله باشید.

لاریجانی ادامه داد: در مورد فلسطین نیز وقتی فشار را زیاد می‌کنید مقاومت زیاد می‌شود. در مورد ملت ایران نیز همین اشتباه را کردند. در نهایت با ماجرای هسته‌ای به ملت ایران فشار آوردید اما آیا موفق شدید؟. این ناکامی‌ها باید این سوال را برای آمریکایی‌ها ایجاد کند که آیا این کارهایی که می‌کنیم نتیجه‌ای داده است. اکنون نوعی بیداری در منطقه ایجاد شده است که سرتاسر منطقه را در نوردیده است که سرمایه آینده است.

وی اظهار داشت: با بیداری در میان مردم منطقه قطعا ملت فلسطین پیروز می‌شود. امیدواریم این نشست‌ها باعث حرکت مستمری در میان مردم منطقه شود که آرمان امام راحل نیز همین بود.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =