رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: باید شورای شهر طرحی را تصویب کند تا پلاک خودروهایی که به مراکز معایته فنی مجاز می روند مانند طرح ترافیک که پلاک خودرو ثبت می شود .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امروز ۲۹ دی، روز هوای پاک است. یکی از برنامه های نمادین این روز،‌ مراجعه برخی مسوولان به مراکز معاینه فنی و انجام این کار روی خودروهای شخصی شان است. هدف هم فرهنگ سازی برای معاینه فنی است.

هرچند که معاینه فنی، الزام قانونی است، اما از زمانی که مجلس قانون معافیت معاینه فنی را تغییر داده است، طبق آمار، مراجعه به مراکز معاینه فنی بسیار کم شده است. 

مسوولان مراکز معاینه فنی می گویند اگر پلیس فقط یک پیامک هشدار به خودروهایی که سن بالا دارند بزند، می توان مردم را ترغیب به معاینه فنی خودروهایشان کرد.

اما سرهنگ تیمور حسینی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در کافه خبر راهکار دیگری برای تشویق مردم به معاینه فنی خودروهایشان ارائه کرد.

او به خبرآنلاین گفت: حرف ما این است که کنترل سنتی، به این صورت پلیس جلوی خودرو را بگیرد دردی را دوا نمی کند. تنها فشار آوردن ما سبب می شود تا مراکز غیر مجاز اطراف تهران رونق بگیرند که اصلا نیاز به رفتن ندارد و با پول برگه معاینه فنی می گیرند.

سرهنگ حسینی گفت: پیشنهاد مشخص ما این است که شورای شهر با توجه به اختیاراتی که دارد قانونی را وضع کند که هر خوردوریی که در تهران تردد دارد برگه معاینه فنی خود را از مراکز مکانیزه و استاندارد تهران بگیرد. معاینه فنی آنهایی که از این مراکز صادر می شود، در مرکز کنترل ترافیک ثبت شود و مانند مجوز طرح ترافیک که پلاک همه خودرو برای ورود به مرکز شهر، ثبت می شود،‌ این اتفاق هم برای معاینه فنی بیفتد.

به گفته او دوربین‌های شهری این قابلیت را دارند که دو تخلف را هم ثبت کنند: مثلا برای چراغ قرمز است اما طرح ترافیک را هم ثبت می کند. وقتی کسی که معابنه فنی ندارد و در یک ماه ده بار برای این موضوع جریمه شود، به مراکز مکانیزه تهران مراجعه می کند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ما آمادگی پیامک را هم داریم اما به نظرم همان قدرت سخت و نرم با هم باشد یعنی پیامک برای اطلاع رسانی خوب است. همه دوستان در شهرداری موضع ما را می دانند و موافق هستند اما کاری اصولی باید انجام دهیم. یک زمانی پلس بالای صد هزار خورو را در محدوده ورود به طرح ترافیک جریمه می کرد از روزی که با دوربین ثبت شد ورود غیرمجاز به محدوه طرح زیر 5 هزار خودرو است. الان دورانی که به طور سنتی و یدی بخواهیم با تخلفات مقطعی برخورد کنیم گذشته است.کار باید اصولی باشد تا پاسخگوی مقتضیات و ویژگی های الان باشد.

متن کاملا این گفت و گو را اینجا بخوانید.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    8 1
    بجاي فشار به مردم براي معاينه فني، به خودروسازها و وزارت نفت فشار بياوريد تا محصولاتي با استانداردهاي بالاتر توليد كنند.
  • م م A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    6 2
    حالا مگر مراکز معتبر چه می کنند. در شیراز که معاینه فنی یعنی فقط اخذ پول
  • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    5 2
    ریاست محترو راهور به شرکتهای معاینه پول بده ندیده معاینه فنی میدهند.
  • بی نام EU ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    5 0
    در مراکز غیر مجاز فقط پول میگیرند وبرگه معاینه فنی صادر میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    2 2
    داشتن معاينه فني زير شش ماه براي نقل و انتقال خودرو الزامي شود، بدين ترتيب خودروهاي قديمي كه دست بدست ميشوند ناچارا به مراكز مراجعه ميكنند
  • بی نام A1 ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    2 0
    مراکز غیر مجاز اطراف تهران یعنی چه؟ پس این مراکز با چه مجوزی کار می کنند
  • حسام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    21 0
    مراکز معاینه فنی غیر مجاز اطراف تهران با چه مجوزی فعالیت می کتتد؟ اگر رانندگان در آنجا با پول برگه معاینه فنی می گیرند چرا تعطیل و یا تجمیع نمی شوند؟