نسیم آنلاین نوشت:

فانی گفت:‌ برنامه داریم علاوه بر فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، از سایر دانشگاه‌ها معلم جذب کنیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ملاک عمل ما است و بر این اساس، دو نوع مدل پذیرش معلمان وجود دارد. اجرای این طرح نیاز به مجوز سازمان مدیریت دارد.

علی‌اصغر فانی در حاشیه افتتاح مجلس دانش آموزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است از سال آینده آموزش و پرورش از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها به عنوان معلم استفاده کنم گفت: اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ملاک عمل ما است و بر اساس این اساسنامه دو نوع مدل پذیرش معلمان وجود دارد.

او گفت: در مدل نخست، داوطلبان دیپلم در دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند و طی یک دوره چهارساله تحصیل در این دانشگاه به عنوان معلم فعالیت می‌کنند.

به گفته او طبق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان روش دومی برای جذب معلم وجود دارد که طبق ماده 28 اساسنامه این دانشگاه آموزش و پرورش در کنار جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان می‌تواند از فارغ التحصیلان سایر مؤسسات آموزش عالی با برگزاری آزمون پذیرش نیرو کند.

فانی گفت: برای این افراد دوره‌های یک ساله آموزشی تدوین می‌شود که در این دوره‌ها حرفه معلمی به افراد پذیرفته شده آموزش داده می‌شود.

فانی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا جذب فارغ التحصیلان سایل دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش از سال 94 وارد فاز اجرایی خواهد شد گفت: هم اکنون در حال مطالعه بر روی این دستور العمل هستیم و اجرای این طرح نیاز به مجوز سازمان مدیریت دارد که با این سازمان صحبت‌های مقدماتی انجام شده است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    56 8
    چرا به معلمان كنوني اجازه بازنشستگي پيش از موعد نمي دهيد تا هم نيروي جوان به آموزش و پرورش تزريق شود و هم عده اي صاحب شغل شوند و از بيكاري نجات يابند.
  • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    19 2
    فاني حقوق كه خيلي كمه همه معلم ها هم كلاس ندارن برن اكثرا مازاد بر نياز.چرا از هيچي خبر نداري يا خودتو زدي به اون راه.
  • مهربانی A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    16 6
    شما اول به معیشت و منزلت همین نیروها برسید بعد جذب نیروی جدید
  • منصوره IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    13 1
    اینا همش الکیه یه ازمون میذارن بودجه اموزش و پرورش که تامین شد دیگه بعدش نخود نخود هر که رود خانه خود... هیشکی رو هم جذب نمیکنند.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
      11 0
      آخه عزیز من همچین آش دهن سوزی هم نیست که سر و کله می شکونید ما که پیر شدیم شما تو چاه نیافتید برو برای خودت یه شغلی دست و پا کن کارگری کن اینجا نیا پشیمون می شی مثل ما تو گل گیر می کنی الان نه راه پس داریم نه راه پیش
  • کمال IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    15 1
    جناب فانی لطفا بازنشستگی پیش از موعد را اججججججججججججججججججججججرا کنید
  • دبیر A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    6 2
    بسیاری از دبیران شاغل که رشته دبیری نبودند و سابقه تدریس 24 الی 25 سال دارند اگر چهار سال دانشگاه جزء سنوات خدمت آنها محسوب شود میتوانند باز نشسته شوند . در ضمن مازاد هم هستند .
  • مادر IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    11 15
    كار بسيار اشتباهى مىكنيد زيرا اينان نه تجربه اموزش دروس را دارند ونه روانشناسى كودك وتربيت كودك مىدانند ونه كلاس دارى ومديرت كلاس شما براى اينكه فرزندان خودتان بيكار نمونن دست به اين كارهاى اشتباه مىزنيد براى همين اموزش وپرورش ما روبه زوال هست چرا دانشگاه تربيت معلم را زياد نمى كنيد تا معلمين متخصص تربيت كنيد براى همين كارهاى اشتباه شماست كه ديگر در مدارس ما نه از اموزش خبرى هست نه پرورش بادكنكى داريم به نام اموزش وپرورش سيب كرم خوردهاى كه جامعه بر فساد ما ايينه ان است ومقصر انانى هستند كه با تصميمات اشتباه اين معضل را بوجود اورده اند بوى اين سيب گنديده ساليان ديگر بيشتر بلند مىشود كه ديگر كار از كار گذشته بى چاره مردم كه به اتيش شما بايد بسوزند
    • فرشید A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
      8 4
      با سلام در پاسخ به با اظهار نظر شما باید این نکته رو متذکر بشم که دانشگاه فرهنگیان در طی چند سال اخیر شروع به کار کرده و اکثر بچه هایی که در رشته های دیگه و در دانشگاههای دیگه فارغ التحصیل شدن باید چکار کنند؟؟؟؟ ایا فکر نمیکنید بسیاری از فارغ التحصیلان غیر از دانشگاه فرهنگیان سابقه تدریس در دانشگاهها و موسسات اموزش عالی رو دارند؟ پس همه جوانهای امروز جامعه ما باید در از یک امتیاز برابر برای تصدی مشاغل دولتی برخودار باشن نه انحصار طلبی به قضیه نگاه بشه. مطمین باشین هر چه فضا رقابتی تر بشه کاراریی بیشتر خواهد.
  • سعید A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    6 3
    ساماندهی درآموزش وپرورش وجود ندارد آقای وزیر هم خبر ندارد در هر منطقه ای در آمپ ایران ۲۰درصد مازاد وبیکار وجود دارد مکانی بیخود وبی اثر ومازاد به عنوان مجتمع وجوددارد ،معاونت های اضافه درادارات هستند که کار موازی انجام می دهند باز هم می خواندنیروی خارج از دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش وپرورش کنند ۴۰ هزار نیروی که اکثرا با مدرک از دانشگا های آزاد علمی کاربردی وغیره با پارتی بازی ویا ورود آموزش یاران نهضت که اکثرا بی سواد وپیر افسرده بس نیست .
  • دبیر A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    9 4
    تعداد معلمان را کاهش دهید و مثل بقیه کشورها به وضعیت معلمان برسید تا کی شعار دروغ
  • ناشناس IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    7 6
    ای کاش...ای همه لیسانس و فوق لیسانس و دکتری بیکار...
  • مهناز RO ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    22 3
    عده کثیری خواستار باز نشستگی پیش از موعد هستند.این حق ماست. و نیروهای جوان جذب کنید پر انرژی تر از ما.این همه لیسانس بیکار.
  • محمد IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    12 0
    اول فکر بعد حرف...فرقی نداره فردا اینها یی که میخواین استخدام کنید همشون منتقدتون میشن چون با مدرک ارشد و دکتری در حدود یک میلیون حقوق خواهند گرفت.بیچاره ها از کار زده میشن .لطف کنید پست های الکی ادارات رو کم کنید که الکی حقوق میگیرن.
  • معلم A1 ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    9 1
    ملت ،معلم مازاده ، الکی معاونتهای اجرایی وعمومی وپرورشی و... ایجاد میکنند وجوابگوی معیشت شان هم نیستند .پنج ماهه اضافه تدریس نگرفتیم واردیبهشت سال گذشته را تازه گرفتیم.مخصوصا این وزیر ما آقای فانی توان اجرای هیچ طرح و استخدامی را نداره وفقط برای دو روز بیشتر نشستن بر روی اون صندلی هر حرفی را می زنه . اگه پول داره ومعلم لازم داره ،شبانه روز و جمعه هم براش تدریس می کنم .
  • اميررضا IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    13 3
    يعني اگر من به آينده شغليم اطمينان داشتم پامو تو آموزش وپرورش نميذاشتم،براتون متأسفم آقاي رئيس جمهور،آقاي فاني و......
  • محمد IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    10 6
    اگر استخدام معلم داريد ، چرا مي خواهيد توي سال 94 اين كار را انجام بديد سريعتر نيروي لازم را استخدام كنيد
  • زهرا IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    5 4
    وزیر محترم به فکر ما هم باش ،فوق لیسانس گرفتیم بیکاریم ،چرا همه ش فرهنگیان ،بقیه مردم آدم نیستن، ما این همه خرج دانشگاه کردیم فوق لیسانس تربیت بدنی دارم این سه ساله ،بیکارم ،یک ریال در آمدی هم ندارم ،وام گرفتم ،وامهام پرداخت نکردم،پول هم ندارم پرداخت کنم ،سن م هم بالا رفته ،مجرد هم هستم ،پدر و مادرم نمی تونن خرج منو بدن ،آیا عدالت هست ما کنار بذاری همه ش فرهنگیان پذیرش می کنی ،
  • محمد A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    6 1
    خواهشااین دانشگاه فرهنگیان روجمع کنین اگه میخواین معلم استخدام کنین یه امتحان سراسری بگیرین بزارین هرکی که لیاقتشوداره بیاد معلم شه
  • مصطفی IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    3 2
    من یک سرباز هستم مدرکمم لیسانس ریاضیه به عشقه معلمی این مدرک وگرفتم اما با وجود دانشگاه فرهنگیان شاید استخدام نشم.اما این دوسال که معلم بودم از بهترین لحظاته عمرم بوده ..به خاطره همین خدارا هزاران بار شکر میکنم هرجه به پایان سال تحصیلی نزدیک میشم با اینکه باید خوشحال باشم خدمتم داره تموم میشه ناراحتم که باید با معلمی خدافظی کنم ههههییییی وضع خوبی ندارم روزها تدریس میکنم شبها هم تا12میرم کار معلمی اما حاضرم همیشه تا12 کار کنم اما معلم باشم معلمی واسه من کار نیست یه عشقه..
  • مهدی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 1
    سلام چرا هیچس به فکر رشته زبان نیست؟ الان بیشترین بیکاریها مال رشته زبان است. اصلا باید دیگه از پذیرش این رشته خودداری کنند. الان 8 ساله تا جایی که میدونم هیچ رشته زبانی سر کار نرفته مگر با پارتی
  • محسن A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    1 1
    چرا دانشجویان ورودی۹۳را استخدام نمیکنین