ظریف و همتای انگلیسی‌اش آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای را بررسی کردند

ایرنا نوشت:

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در شهر ژنو سوئیس به سر می برد، با فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس تلفنی گفت و گو کرد.

ظریف و هاموند در این گفت و گوی تلفنی آخرین تحولات هسته ای را مرور کردند. رییس هیات مذاکره کننده هسته ای ایران روز گذشته (جمعه) نیز در پاریس بود و با لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه درباره آخرین تحولات هسته ای و نیز روابط دو جانبه و مسایل منطقه ای دیدار و رایزنی کرد.

ظریف از روز چهارشنبه گذشته سفر اروپایی خود را با سفر به ژنو سوئیس آغاز کرد و پس از سفر به کشورهای آلمان، بلژیک و فرانسه دوباره به سوئیس بازگشت و امروز نیز ژنو را به مقصد تهران ترک خواهد کرد .

وزیر امور خارجه ایران در ژنو سه دور با جان کری همتای آمریکایی خود رایزنی کرد. ظریف و کری روز گذشته (جمعه) نیز برای چهارمین بار در پاریس یک ساعت با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

وزیران امور خارجه ایران و آمریکا برای سرعت بخشیدن به مذاکرات با یکدیگر دیدار و گفت و گو کرده اند . ایران و 1+5 بر سر دستیابی به توافق جامع هسته ای بر سر موضوعاتی چون حجم غنی سازی اورانیوم ایران، نحوه و جدول زمانبندی لغو تحریم ها علیه تهران و نیز مدت زمان توافق نهایی اختلاف دارند که این اختلافات باعث شد تا در 24 نوامبر 2014 (سوم آذر 93) که مهلت قانونی تعیین شده از سوی طرفین بود، به توافق دست یابند.

از این رو، در مذاکرات وین 8 ، مدت زمان مذاکرات را برای هفت ماه و هفت روز دیگر یعنی تا اول جولای 2015 میلادی تمدید کردند که این دور از مذاکرات دومین دور در دوره تمدید و نخستین دور مذاکرات در سال جدید میلادی است.

همزمان امروز (شنبه) معاونان و کارشناسان ایران و آمریکا مذاکرات خود را در چهارمین روز از سرگرفتند.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =