جلسه شورای شورای آموزش و پرورش استان البرز با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر کشور، استاندار البرز و نمایندگان مجلش شورای اسلامی در محل استانداری البرز برگزار شد

هادی صالحی خبرآنلاین-البرز: وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گفت: به طور میانگین در ماه یک بار شورای آموزش و پرورش استان البرز تشکیل شده است و در مجموع 80 درصد مصوبات این شورا تا کنون به اجرا درآمده که این آمار در طول تاریخ تشکیل شوراها بی سابقه بوده است.
علی اصغر فانی در ادامه به نقش آموزش و پرورش در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 13 میلیون دانش آموز و بیش ازیک میلیون فرهنگی در کشور وجود دارد که این مساله موجب شده تا آموزش و پرورش به بزرگترین وزارتخانه در دولت تبدیل شود.
وی در ادامه به مشکلات وزارتخانه خود پرداخت و کمبود مدرسه در محدوده مسکن مهر، کمبود بودجه و کمبود نیروی انسانی را از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش دانست و گفت: تنها با تکیه بر بودجه های دولتی نمی توان آموزش و پرورش را اداره کرد و سایر بخش ها باید در این زمینه ها به این وزارتخانه کمک کنند.
فانی در بخش دیگری از سخنان خود به بازنشستگی بیش از 25 هزار نیروی این وزراتخانه اشاره کرد با بیان اینکه 200 هزار دانش آموز جدید در سال جاری به جمعیت محصل کشور اضافه شده است از کمبود 40 هزار نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و عدم جذب نیروی جایگزین را ناشی از منع قانونی در این زمینه دانست.
وی در ادامه از جبران کمبود نیروی انسانی این وزارتخانه به کمک بخش خصوصی گفت و اظهار داشت: اگه مشارکت بخش خصوصی وجود نداشت امروز با 40 هزار کلاس بدون معلم مواجه بودیم.
فانی در پایان با اشاره به تلاش برای رفع مشکل کمبود مراکز آموزشی از ارسال لایحه ای به مجلس در جهت موظف کردن انبوه سازان برای تامین فضای آموزشی محدوده مجتمع های مسکونی خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تصویب این لایحه بخشی از نیاز آموزشی کشور تامین شود.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    52 2
    چرا بزرگ ترین وزارتخانه کشور کمترین درآمد رو داره؟؟؟؟ چرا فرهنگیان اینقدر زجر میکشن و بقیه ی کارمندان وضع بهتری دارند؟؟؟ بهتر است به جای حرف وارد عمل شد...
  • بی نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    4 0
    کاش ما فرهنگیان هم وزیری مثل وزیر بهداشت می داشتیم ..زیاد حرف نمیزد ولی مرد عمل بود
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    1 0
    تا کی حرف به عمل کاربرآید به سخنرانی نیست
  • فرهنگی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    2 0
    تا آموزش و پرورش کشور درست نشود هیچ امیدی به رشد آبادانی کشور نیست