برد تیم ملی فوتبال مقابل قطر، اگر چه خوشحالی هموطنان را در پی داشت،اما کاربران خبرآنلاین نگاهی منتقدانه بدان داشتند.

تحلیل محتوای کامنت های ثبت شده در ذیل خبر برد تیم ملی نشان می دهد انتقاد از سبک بازی تیم ملی وبرخی بازیکنان مثل مسعود شجاعی،نقد تلویزیون به دلیل سانسور تماشاگران حاضر در ورزشگاه و کنایه به گزارشگر بازی جواد خیابانی از جمله محورهای کامنت های ثبت شده بود.

خوشحالی بابت ظهور یک ستاره جدید در تیم ملی مثل سردار آزمون هم از جمله دیگر نظرات ثبت شده بود.یکی از کاربران در این زمینه نوشت:سردار یه بازیکن با کلاس جهانی.
اگر در ایران بازی می کرد حیف می شد هم دیگر واکنش به گل زیبای سردار آزمون بود.

نقد بازی تیم ملی و دفاعی بودن آن دیگر محور در نظرات کاربران بود.کاربری در این زمینه نوشت:جلوی قطر اتوبوس پارک میکنیم بخورم به استرالیا چیکار میکنه عمو کارلوس؟
محسن دیگر کاربری بود که فکر می کرد از دقیقه 70 به بعد احساس کرده که جلو آرژانتین بازی می کنیم. اشاره این کاربر به بازی صرفا دفاعی ایران در این دقایق بود.
فرزادهم کاربری بود که معتقد بود با اين مدل بازي به مرحله نيمه نهايي نمی رسیم.
آنالیز بازیکنان ایران بخش دیگری از نظرات کاربران بود. در مقابل کاربری که معتقد بود قوچان نژاد افت کرده اما بحث اینجاست که بازیکنی روی نیمکت نداریم که از لحاظ تجربه بتونه جایگزینش او بشود. کاربری با نام عاشق ایران در پاسخ به این نظر نوشت:اولا بجاي گوچي سردار رو داريم ثانيا بجاي مسعود عليرضا رو داريم كه هردوتاشون تجربه ي بين المللي نسبتا خوبي دارن تازه يكي مثل رفيعي هم هست كه گرچه تجربه بين المللي خوبي نداره ولي ميتونه مثل پورعلي گنجي و غفوري بدرخشه منتها من نمي دونم سرمربي چه اصراري داره بر استفاده از مسعود.
اشاره این نظر به بازی مسعود شجاعی بود که در نظرات دیگر هم انتقاد فراوانی به بازی او وارد شد. برخی از این نظرات به شرح زیر است:شجاعي يك جوري از تعويضش ناراحته كه انگار بهترين بازيكن زمين بوده، سردار خوبه امان از شجاعي، واقعا كيروش تو اين چند سال چه نكته مثبتي از شجاعي ديده ، خدا كنه نكونام دست از حمايتش از اين مسعود بي رمق ور داره،من موندم کروش چرا بیخیال این شجاعی نمیشود.
گزارشگری جواد خیابانی محور دیگر نظرات کاربران بود. اشاره این گزارشگر به اینکه تمام تیم های حاشیه خیلج فارس حذف شدن و فقط عربستان و عراق موندن موجب شد کاربری بنویسد:جواد جان عزیزم پس امارات چی؟

دیگر صحبت خیابانی در جریان بازی که گفته بود "با عرض پوزش ، مثل اینکه ارتباطمون با سیدنی قطع شد و مجبورم من یه مدتی با شما هم صحبت شم " هم مورد نقد کاربران واقع شد. یک کاربر بدون نام نوشت:جواد جان ، دلبندم هم صحبت با ببینده ها یعنی ما داریم با تو حرف میزنیم الان ؟ من هیچ حرفی ندارم.
ادامه انتقادها به پوشش تلویزیونی بازی تیم ملی در استرالیا بخش پایانی نظرات ثبت شده بود.«دست سانسورچی صدا سیما درد نکنه حتی صدای تماشاگران ایرانی رو هم سانسور می کند.» یکی از نظرات ثبت شده در مورد عملکرد صداو سیما بود.
علی رضا ترکان هم کاربری بود که نوشت:«ما آخرش نفهمیدیم کوچولو بالاخره تونست چوب را داخل پرچمش بکنه یا نه . ضمنا من از تمام تماشاچیانی که در استرالیا حضور دارند برای جلوگیری از سانسور لطفا با چادر یا روسری وارد ورزشگاه شوند . با تشکر مردم زجر کشیده پای تلویزیون ایران »
کاربری پیشنهاد کرد کاربران از رادیو استفاده کنند چرا که به عقیده وی اعصاب مردم خورد ، متلاشي و داغون نشود.
کاربر بدون نام دیگری هم معتقد بود « این رسانه مثلا ملی با سانسورهای چندش آورش طعم شیرین پیروزی رو برای ما تلخ کرد. داور سوت پایان رو زده همه بازیکن ها و تماشاگرها درحال خوشحالی هستن اونوقت سریع صحنه های تکراری جلوی شم ما رژه میرن.»
کاربر هم نوشت که دلواپس است با سانسور کردن حتی صداهای مردم از سوی تلویزیون،جز اینکه ملت به سمت ماهواره ها برند هیچ فایده ای دیگری حاصل نشود.

 مجموعه نظرات کاربران در ذیل این خبر را اینجا ببینید.

/212 17

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395462

برچسب‌ها