جزئیات برگزاری جلسه و پیاده روی دیروز ظریف و کری به روایت خبرنگاران غربی

ایرنا نوشت:

خبرنگاران اروپایی و امریکایی کمی بیش از ایرانی ها از جزییات برنامه مذاکرات وزیران خارجه ایران و امریکا اطلاع داشتند ، به همین خاطر هم بود که از بازگشت جان کری به هتل ساحلی در ژنو هنگام غروب شگفت زده شدند.

برنامه ملاقات کری و ظریف و نیز ساعت پرواز وزیر خارجه امریکا به مقصد صوفیه، دو دلیل کافی برای تعجب کردن خبرنگاران اروپایی و امریکایی از بازگشت کری به هتل محل ملاقات با ظریف است.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه امریکا نوشته است: کری و ظریف جلسه ای سازنده ای داشتند که حدود پنج ساعت طول کشید و همراه با شمار اندکی از اعضای تیم های دو طرف درباره طیف وسیعی از موضوعات بحث کردند.

این خبرگزاری افزود: برخلاف انتظارها، کری به هتل ساحلی در ژنو بازگشت تا سومین جلسه خود را با ظریف که 90 دقیقه طول کشید برگزار کند. البته بعد از آن که تیم کارشناسی مذاکره کننده آمریکا را که با همتایان ایرانی خود گفت و گو های فنی را انجام می دهند، برای دقایقی توجیه کند.

رویترز گزارش داد: سخنگوی وزارت خارجه امریکا درباره این جلسه برنامه ریزی نشده گفت: کری وزیر خارجه امریکا و ظریف وزیر خارجه ایران هنگام غروب و پیش از اغاز دور بعدی مذاکرات در روز پنج شنبه، گفت و گو های خود را از سر گرفتند.

وندی شرمن و عباس عراقچی هدایت تیم های آمریکا و ایران را از روز پنج شنبه تا شنبه به عهده خواهند داشت.

خبرگزاری رویترز به قدم زدن کری و ظریف هم اشاره کرده و نوشته است: این دو در تنفس 15 دقیقه ای هم داشتند و قدم زنان در خیابانی در ژنو به گفت و گو های خود ادامه دادند.

کری در حین پیاده روی به یکی از خبرنگاران گفت: داریم سخت کار می کنیم.

صدای امریکا هم گزارش داد : جان کری وزیر خارجه تمام روز چهارشنبه را در ژنو به گفت و گو با جواد ظریف درباره برنامه هسته ای ایران گذراند. آنها صبح و عصر جلسه تشکیل دادند و در غروب هم یک جلسه برنامه ریزی نشده داشتند که موجب شد کری پرواز به بلغارستان را به تعویق بیندازد.

یک مقام امریکایی این گفت و گو ها را سازنده توصیف کرده است.

کری امروز به صوفیه رفت و ظریف هم راهی برلین شد.

این دو، ادامه مذاکرات را به معاونان خود سپردند. تیم های مذاکره کننده ایرانی و امریکایی تا شنبه جلسه خواهند داشت و روز یکشنبه معاونان وزیران خارجه سایر کشورهای 1+5 به آنها خواهند پیوست.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    من که دلواپسم
  • بهروز A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    17 1
    درود بر دکتر ظریف خدا یارو یاورش باشه