عصر ایران نوشت:

 " تاد وود " روزنامه نگار آمریکایی که در نشریات نیویورک پست و مسکو تایمز مطلب می نویسد با اشاره به دیدار روز گذشته جان کری و محمد جواد ظریف وزرای امور خارجه آمریکا و ایران در ژنو، در مطلبی در وب سایت " وسترن ژورنالیسم" می نویسد: نگرانی من از این است که ایران از عجله آمریکا برای رسیدن به یک توافق هسته ای استفاده کند. دولت اوباما به هر قیمتی می خواهد به یک توافق هسته ای با ایران دست یابد.

 
این روزنامه نگار آمریکایی می نویسد :" فقط کافی است به عکس ها و فیلم دیدار ظریف و کری در ژنو نگاه کنید. کری چهره گیجی داشت در حالی که ظریف لبخند بر لب داشت."
 
او می افزاید:"البته که باید ظریف لبخند می زد چون او به خوبی می داند ایران از اوباما عبور کرده است و دولت آمریکا به هر قیمتی می خواهد حتی پیش از نطق سالانه اوباما در کنگره به یک توافق هسته ای با ایران دست یابد."
 
 
 
وود می افزاید:" ظریف به خوبی می داند همه زحمتی که او باید بکشد گذاشتن یک امضا پای یک توافق هسته ای جامع با آمریکا است. حتی اگر ایرانی ها ملزم نباشند چارچوب توافق جدید را رعایت کنند و با این توافق آمریکا مجبور است تحریم های ایران را کاهش دهد، چون این چیزی است که به نظر می رسد دولت اوباما به آن نیاز دارد.
 
وود می افزاید:" مشکل اصلی اوباما و کری کنگره جدید آمریکا تحت تسلط جمهوریخواهان است... کنگره تحت تسلط جمهوریخواهان می خواهد با تصویب یک قانون تحریم های جدیدی علیه ایران در صورت نقض اصول توافق جامع هسته ای با آمریکا تصویب کند  در حالی که اوباما تنها به اعلام یک توافق هسته ای با ایران به هر قیمتی نیاز دارد. کاخ سفید و  کنگره جدید بر سر امضای زودتر توافق یا تصویب هر چه سریع تر طرح تحریم ایران مسابقه گذاشته اند و دولت آمریکا معتقد است تصویب هر نوع طرح تحریمی جدید بر خلاف سیاست دولت آمریکا در مذاکرات است.... کاخ سفید می خواهد زودتر از آن که کنگره دست به کار شود توافق جامع با ایران حاصل شود... سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه در سخنانی حتی کنگره را تهدید کرد در صورت تصویب طرح جدید تحریم ایران این اقدام بر خلاف طرح اقدام مشترک (توافقنامه مقدماتی ژنو = نوامبر 2013) است و ممکن است ایران را از مسیر عمل به تعهداتش در چارچوب توافق مقدماتی ژنو بازدارد.
 
تاد وود در خاتمه می نویسد:" با این وصف می توانیم همین روزها انتظار دعوت از هیاتی ایرانی از سوی اوباما و کری به کاخ سفید برای اعلام توافق جامع هسته ای با ایران را داشته باشیم.


1717
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    42 89
    ههههههه خوب معلومه گیج میشه چون یه چیزایی گفته که تو قوطی هیچ عطاری پیدا نمیشه ولی واسه ظریف این چیزا عادیه
  • حنیف A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    32 60
    مخ جان کری هنگ کرده
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    ظریف تو کاخ سفید. خیلی باحال میشه. یک تغییر بزرگی تو معادلات جهانی بوجود میاد. و روابط ایران و امریکا متحول میشه. در کل قدم بزرگیه.
    • محسن ر IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      8 0
      ساده بین..... کاش همه چیز به همین آسونی بود...
  • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    158 7
    دیپلماسی حقوقدانان نتیجه اش همینه همینه
  • بی نام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    اگر آقای روحانی هم میخواهد سال ۹۶ رای بیاورد به این توافق نیاز دارد.