ایرنا نوشت:

'آنگلا مرکل' صدر اعظم آلمان ضمن محکوم کردن دوباره حملات تروریستی پاریس و اقدامات خشونت آمیز گروه های افراطی گفت: اقدامات تروریستی نباید به نام اسلام و مسلمانان نوشته شود.
مرکل روز پنجشنبه طی سخنانی در جمع نمایندگان مجلس در صحن پارلمان این کشور، با ابراز همدردی با مردم فرانسه و همراهی با دولت این کشور در مبارزه با تروریسم، افزود: ما از مرگ 17 انسان بی گناه در پاریس بر اثر حملات تروریستی اخیر بسیار متحیر شده ایم و این جنایت قابل توصیف نیست.

وی با یادآوری حملات تروریستی درگذشته از جمله ترور خارجیان مسلمان در آلمان موسوم به قتل های زنجیره ای و همچنین جنایات تروریستی گروه بوکوحرام در نیجریه گفت: ترور و خشونت از بین نرفته و همچنان شاهد آن در نقاط مختلف جهان هستیم.

صدر اعظم آلمان در ادامه سخنان خود از حضور مسلمانان در این کشور دفاع کرد و گفت: نزدیک به 4 میلیون نفر از جمعیت این کشور را خارجیان مسلمان تشکیل می دهند و ما با متهم کردن همه مسلمانان به خشونت و اقدامات تروریستی به شدت مخالف هستیم.

مرکل افزود: اکثر مسلمانان آلمان قانون مدار بوده به قانون اساسی کشور ما پایبند و وفادار هستند و ما به مسلمانان کشور خود نیز تضمین می دهیم که بتوانند دین و عقاید مذهبی خود را در چارچوب قانون اساسی آلمان به صورت آزادانه داشته باشند.

وی بار دیگر اسلام را جزیی از آلمان دانست و گفت: هرگونه تبعیض و به انزوا کشیدن مسلمان در این کشور غیرقابل قبول است، همان طوری که سوء ظن عمومی علیه مسلمانان قابل پذیرش نیست.

مرکل در ادامه حملات خشونت بار به مساجد و مراکز اسلامی مسلمانان از سوی افراط گرایان به بهانه مقابله با تروریسم را محکوم کرد و وعده داد که دستگاه قضایی آلمان به شدت با این مساله برخورد خواهد کرد.

وی در عین حال تاکید کرد که دولت آلمان با هرگونه خشونت و تروریسم از سوی اسلام گرایان افراطی نیز برخورد قاطعی خواهد داشت.

صدر اعظم آلمان سه شنبه (پریروز) هم با حضور در تجمع مسلمانان مقیم آلمان که در مخالفت با خشونت و تروریسم مقابل دروازه براندنبورگ برلین برگزار شد، حمایت خود را از مسلمانان این کشور اعلام کرد.

در این تجمع که 'یوآخیم گاوک' رییس جمهوری آلمان نیز در آن سخنرانی کرد، جمعی از اعضای دولت، نمایندگان مجلس، سران احزاب سیاسی کشور و رهبران کلیساها نیز حضور داشتند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =