ایرنا نوشت:

'مسعود شجره' رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس با محکوم کردن چاپ دوباره کاریکاتور موهن در نشریه فرانسوی 'شارلی ابدو'، این اقدام را عملی فتنه گرانه و تحریک آمیز دانست.

شجره روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این قبیل اقدامات فتنه گرانه که ناشی از استاندارد دوگانه غرب در قبال آزادی بیان و خط قرمزهای مربوط آن بشمار می آید، می تواند سبب جریحه دار شدن احساسات مسلمانان و تحریک شدید آنان شود.

رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس به توجیه های صورت گرفته برای این اقدام نشریه شارلی ابدو از جمله رعایت اصل آزادی بیان اشاره کرد و گفت: این در حالی است که اگر همین اقدام را درباره یهودی ها می کردند، آنها یکروز دوام نمی آوردند.

شجره به تلاش اخیر یهودیان برای اخراج خبرنگار شبکه بی بی سی به دلیل اظهارات ضد صهیونیستی اش اشاره کرد و گفت: یهودی ها اعتراض خود را نشان دادند و حتی ادعا می کنند که این خبرنگار بعد از معذرت خواستن باید اخراج شود، پس ما چرا ما این کار را نکنیم؟ و بگذاریم عقاید ما را به سخره بگیرند؟

شجره افزود: گوینده شبکه 'بی بی سی' تحت فشار است و هیچ کدام از روزنامه ها نمی گویند که اظهارات این گوینده براساس آزادی بیان بوده است.

رییس کمیسیون حقوق بشر گفت: زمانی که یک حرف نادرست در غرب در خصوص مسیحیت زده می شود، چون تقریبا بیشتر غربی ها مسیحیت را می شناسد، مطمئنا این حرف محلی از اعراب نخواهد داشت، اما زمانی که این تهمت ها به اسلام زده می شود به قلب همه اصابت می کند، چون اکثریت آنان درباره اسلام بی اطلاع هستند و لذا این حرف های غلط را قبول می کنند.

شجره یادآورشد که جرایدی همچون گاردین، شارلی ابدو و ... که به این موضوعات دامن می زنند، صاحب قدرت هستند و بنابراین، قدرت لازم را برای بیان دارند.

وی به بسته شدن شماری از رسانه های اسلامی و مستقل همچون شبکه های 'پرس تی وی' و 'المنار' در اروپا اشاره کرد و گفت: همه می دانند که آزادی بیان در اروپا برابر نیست.

شجره گفت: وقتی گروهی در فرانسه مرتکب اعمالی می شوند که عامه پسند نیست با آن برخورد می کنند اما وقتی به مسلمانان می رسد، آزادی بیان مطرح و ادعا می کنند که اینها دارند ستیزه جویی می کنند و با زبانشان تولید مشکل می کنند و باید جلوی آنها گرفته شود.

رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در خصوص ماهیت حمله کنندگان به نشریه شارلی ابدو گفت: در اینکه این گروه ، گروهی بودند که یک حرکات وحشیانه ای را انجام دادند شکی نیست ولی در عین حال ما باید متوجه این باشیم که واقعا این گروه ها چگونه بوجود آمدند.

وی افزود: بی شک این گروه بدون کمک و برنامه ریزی غرب در کشورهایی مثل لیبی، سوریه و عراق و افغانستان، پدید نمی آمدند و نقشی که غرب در بوجود آوردن این گروه ها داشته تا با ایجاد ناامنی این افراد بتوانند تنفس کنند، قابل اغماض نیست.

شجره همچنین به فشار غرب بر روی مسلمانان اشاره کرد و گفت: عده زیادی از مسلمانان و جوانان مسلمان در غرب واقعا با فشارهایی که از طریق اسلام هراسی و علایمی که آنها شهروندان درجه 2 هستند و طبیعتا زندگی روزمره شان زیر سوال رفته، احساس می کنند که واقعا غربی نیستند وغرب ضد آنها است.

وی با بیان اینکه به رغم این وقایع بایستی تلاش کنیم که اسلام راستین را نمایان کنیم، افزود: به همین دلیل افراد زیادی جذب اسلام می شوند و اسلام حقیقی را می بینند و می شناسند و ایمان می آورند.

گفته می شود قرار است در حدود 2هزار نسخه از آخرین شماره نشریه 'شارلی ابدو' که در آن بار دیگر کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام (ص ) چاپ شده، روز چهارشنبه در انگلیس منتشر شود.

به گفته منابع خبری انگلیس، پلیس این کشور به منظور جلوگیری از بروز هرگونه تنشی بدنبال انتشار آخرین شماره از نشریه شارلی ابدو به حالت آماده باش درآمده است.

شماری از رهبران و جوامع مسلمان درکشورهای مختلف جهان از جمله انگلیس با انتشار این کاریکاتورهای موهن به پیامبر گرامی اسلام(ص) مخالفت کرده و آن را اقدامی تحریک آمیز توصیف کرده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =