ایرنا نوشت:

خبرگزاری روسیا سگودنیا از تصمیم روسیه برای استقرار یک اسکادران پهپادهای تجسسی در شبه جزیره کریمه برای نظارت بر فعالیت های ناتو در دریای سیاه خبر داد.

به گزارش ایرنا ، این خبرگزاری روز چهارشنبه به نقل از یک مقام پایگاه دریایی روسیه در کریمه که نامش ذکر نشده، اعلام کرد: اسکادران پهپادهای تجسسی روسیه در طول سال 2015 در منطقه کریمه مستقر می شود.

مقام روس یادآورشد که این پهبادها برای انجام اقدامات تجسسی در سواحل دریای سیاه و محدوده های آبی کریمه لازم است.

وی افزود: در حال حاضر چند فروند پهباد از نوع 'اورلان-10' در کریمه مستقر شده است که به همراه واحدهای هوایی ناوگان دریای سیاه روسیه در گشت دریایی و نظارت بر فعالیت های ناتو در این منطقه استفاده می شود.

مقام نظامی روس همچنین گفت که پهپادهای 'اورلان-10' در هر شرایط جوی و در اقدامات شبانه بکار گرفته می شود.

روسیه در تابستان سال گذشته یک اسکادران جنگنده های سوخو در منطقه کریمه مستقر کرد.

بر اساس این گزارش، در ماه نوامبر نیز این کشور چندین مجموعه تسلیحات نوسازی شده پدافند موشکی اس-300 در شبه جزیره کریمه مستقر کرد تا حریم هوایی این منطقه را تحت پوشش دفاعی قرار دهد.

ژنرال 'والری گراسیموف' رییس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: روسیه نیروهای نظامی خود را در منطقه کریمه در سال 2015 تقویت می کند.

به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، ژنرال گراسیموف گفت: تلاش های وزارت دفاع روسیه در سال 2015 بر تقویت نیروهای نظامی مستقر در منطقه کریمه، استان کالینین گراد و منطقه قطب شمال متمرکز می شود.

وی افزود: در این جهت و در چارچوب طرح توسعه نیروهای مسلح روسیه، امکانات نظامی و شمار پرسنل نظامی افزایش می یابد و این نیروها به تسلیحات پیشرفته و مدرن مجهز خواهند شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =