معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: مجلس هفتم دانش‌آموزی از روز شنبه بیست و هفتم دی ماه آغاز به کار می کند و با رئیس‌جمهور هم هماهنگی‌هایی را انجام داده‌ایم و منتظر پاسخ هستیم تا در این مجلس حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا کفاش در نشست خبری آغاز هفتمین مجلس دانش‌آموزی گفت:مجلس دانش آموزی به هیچ وجه تشریفاتی نیست و از میان دانش‌آموزان طبق مصوبه شورای آموزشی از سطح مدرسه تا سطح کشور انتخابات به صورت منسجم و منظم برگزار می‌شود .

او مجلس دانش‌آموزی را یک نهاد صنفی و مشورتی دانست که در آن کار تربیتی انجام می شود.


نحوه برگزاری انتخابات


معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش در مورد انتخاب اعضای مجلس گفت: شورای دانش‌آموزان در آبان ماه در مدارس برگزار شد و به دانش‌آموزان اجازه تبلیغات در قالب تراکت و پوستر داده شد تا در یک روز خاص ، دانش‌آموزان پای صندوق رای بروند و نماینده خود را انتخاب کنند.

کفاش با بیان اینکه نمایندگان مجلس دانش‌آموزی هر دو سال تغییر می‌کنند ادامه داد: با انتخاب شورای دانش‌آموزی ، مجامع دانش‌آموزی در شهرستان و استان‌ها شکل می‌گیرد تا روسای شورا، نمایندگان مجامع دانش‌آموزی را انتخاب می‌کنند.
او گفت: دبیرخانه مرکزی و سازمان دانش‌آموزی بر روند انتخابات و برگزاری مجلس دانش‌آموزی نظارت دارند و دبیرخانه، انتخابات را تائید می‌کند.

او تاکید کرد: اعضا ۱۰۵ هستند که میان دختران و پسران به صورت مساوی است و چهار دانش‌آموز از اقلیت‌های مذهبی و یک دانش‌آموز هم از مدرسه استثنایی حضور دارد.

اهداف مجلس دانش آموزی

او بیان کرد: اصلی‌ترین اهداف از مجلس دانش اموزی ایجاد زمینه سیاسی، اجتماعی و مدیریتی و توسعه فرهنگ مشارکتی است.
کفاش با بیان اینکه دانش آموزان در این مجلس تمرین برای حضور در مشارکتهای اجتماعی می کنند گفت: از نظرات دانش‌آموزان در اصلاح قوانین، مقررات و طرح‌ها و برنامه‌ها استفاده می‌شود.

او گفت: مجلس دانش‌آموزی با بررسی سند ملی کار خود را آغاز می‌کند و فوق‌ برنامه‌هایی همانند بازدید از برج میلاد را نیز برای دانش‌آموزان در نظر گرفته است.


دستاوردهای شش دوره مجلس دانش‌آموزی گذشته


او در مورد دستاوردهای شش دوره مجلس دانش‌آموزی گذشته گفت: مجلس دانش‌آموزی در دوره اول خروجی نداشته است، اما در دوره دوم سه سند ملی از جمله سند شهرک‌های علمی، راه‌های مقابله با اعتیاد دانش‌آموزی، سند بررسی بحران هویت به تصویب رسیده است.

کفاش گفت: در دوره سوم، چهار نشست رسمی برگزار شده که مسئولان حفاظت محیط زیست حضور داشتند و عهد دانش‌آموزان با محیط زیست به تصویب رسیده و یکی دیگر از سندها، بررسی بحران کنکور و حمل و نقل رایگان برای دانش‌آموزان بوده است.
او ادامه داد: در دوره چهارم پیشنهاد عدالت آموزشی، سند استرس‌زدایی از محیط مدرسه به تصویب رسیده است.

او حضور اعضای هیات دولت در مجلس پنجم دانش‌آموزی که پیشنهاد طرح پذیرش ۲۵ هزار دانشجوی متعهد به خدمت از طریق المپیاد قرآنی ویژه دانش‌آموزی و ارائه آن به وزیر آموزش و پرورش و همچنین سند مهندسی فرهنگی را از دستاوردهای مجلس دانش‌آموزی پنجم و ششم دانست.

کفاش تاکید کرد: ۸۰ موضوع مهم دانش‌آموزی به مجلس هفتم ارائه شده است که طبق اولویت بررسی می‌شود و خروجی این مجلس، تصمیم‌سازی برای مسئولان آموزش و پرورش در کنار مشارکت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان است.

46232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مدیر مدرسه IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    1 0
    تو رو خدا شما دیگه حرف نزن .... بقیه به اندازه کافی افاضات می فرماین