ایرنا نوشت:

 واکنش اخیر برخی مقامات خزانه داری آمریکا مبنی بر اعمال تحریم های مالی بیشتر علیه کره شمالی، سبب شد که پیونگ یانگ در واکنشی تند از واشنگتن خواست که مستندات حمله به شرکت سونی را ارائه دهد.

کاخ سفید اوایل ماه جاری به بهانه هک شدن سایت شرکت فیلمسازی 'سونی پیکچرز' از سوی کره شمالی، 10 مقام بلندپایه و تعدادی از شرکت های تجاری این کشور را تحریم مالی کرد و این موضوع باعث شده برخی مقامات این کشور از تحریم های جدید علیه کره سخن به میان آورند.

اقدامات آمریکا علیه کره شمالی در حالی صورت می گیرد که پیونگ یانگ همچنان به نقش نداشتن خود در حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز تاکید دارد.

جدیدترین واکنش آمریکا به اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی از سوی «دانیل گلیسر » Daniel Glaser دستیار معاون خزانه داری آمریکا بود که خواستار اعمال تحریم های مالی بیشتر علیه کره شمالی شد.

او گفت: این کشور باید منتظر عواقب کار خود باشد و خزانه داری آمریکا نیز باید با استفاده از ابزارهای موجود عرصه را به لحاظ مالی برای این کشور تنگ تر کند.

وی تصریح کرد که آمریکا با اعمال فشار مالی بیشتر باید دسترسی پیونگ یانگ را به نظام مالی بین المللی قطع کند.

گلیسر اعلام کرد، تحریم های اعمال شده گذشته علیه کره شمالی باعث انصراف صدها بانک خارجی از جمله بانک های چینی از معاملات تجاری با کره شمالی شد و این کار در شرایط کنونی باید با شدت عمل بیشتری دنبال شود.

وی با انتقاد از تحریم های اعمال شده از سوی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا علیه کره شمالی، گفت: تحریم های «اوباما» دارای انعطاف زیادی است و نمی تواند فشار لازم را به این کشور وارد سازد.

«آن میونگ هون» معاون نمایندگی دائم کره شمالی در سازمان ملل روز چهارشنبه به روند در پیش گرفته شده از سوی مقامات آمریکایی اعتراض کرد و از این کشور خواست دست از سیاست های خصمانه خود علیه پیونگ یانگ بردارد.

وی همچنین از این کشور خواست مدارک خود دال بر دخالت داشتن پیونگ یانگ در حمله به شرکت سونی پیکچرز را ارائه دهد.

وی اظهار داشت: چنانچه آمریکا مدعی نقش داشتن کره شمالی در این حمله سایبری است باید بتواند با ارائه مدارک مستدل آن را ثابت کند.

خبرگزاری کره شمالی روز چهارشنبه به نقل از «آن میونگ هون» نوشت: اظهارات مقامات مالی آمریکا نشان می دهد آنان همچنان به دنبال سیاست خصمانه علیه کره شمالی هستند، بدون آنکه در توجیه رفتار خود مدارک محکمه پسندی داشته باشند.

«آن میونگ هون» تاکید کرد که اتهام زدن به کره شمالی در این حمله بی مورد و بیان اینگونه اظهارات کاملا بی اساسی است.

وی گفت: ما از آمریکا خواسته ایم در صورتی که مدارکی وجود دارد آن را ارائه دهد اما این کشور تا به امروز نتوانسته گفته های خود را ثابت کند.

معاون نماینده کره شمالی در سازمان ملل همچنین تاکید کرد که اتهامات اخیر آمریکا در رابطه با دست داشتن کره شمالی در حمله سایبری به سایت شرکت فیلمسازی سونی پیکچرز، نشان دهنده سیاست های خصمانه این کشور علیه پیونگ یانگ است.

حمله نفوذگرهای اینترنتی به پایگاه اطلاع رسانی شرکت فیلم سونی که اواسط آذر ماه سال جاری انجام شد، به افشای اطلاعات شخصی حدود 47 هزار نفر منجر شد که شمار زیادی از شخصیت های معروف نظیر بازیگران فیلم را نیز در بر می گرفت.

این موضوع از آن زمان به بعد به مناقشه جدیدی میان آمریکا و کره شمالی تبدیل و باعث شد دو طرف مواضع تندی نسبت به یکدیگر اتخاذ کنند.

آمریکا این حمله را به کره شمالی نسبت می دهد اما پیونگ یانگ به صراحت نقش داشتن در این حمله را رد می کند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =