ایسنا نوشت:


رهبر جریان صدر عراق در سخنانی خاطرنشان کرد که عاملان حمله به شارلی ابدو آنگونه که خود ادعا کردند، این حمله را برای گرفتن انتقام به دلیل اهانت به پیامبر(ص) انجام ندادند.

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق تصریح کرد: این افراد به این دلیل دست به حمله زدند که نشریه مذکور کاریکاتوری از ابوکر بغدادی، رهبر داعش منتشر کرد و آنها در واقع از این کار نشریه انتقام گرفتند.

وی افزود: تظاهراتی که برای محکوم کردن تروریسم در اروپا برگزار شد، انگیزه‌های دیگری چون «تمایل به صلح دینی» و «محکوم کردن هر گونه خشونت و تروریسمی که با دین آنها همخوانی ندارد»، داشت. آنها همچنین این کار را با انگیزه‌های ملی انجام دادند. به ویژه اینکه هنوز برخلاف برخی از ملت‌های شرقی، به مرحله کینه از کشورهایشان نرسیده‌اند. برخلاف برخی از ملت‌های شرقی که از کشورهایشان چیزی جز جنگ، کشتار، ظلم، استبدادگری‌ها، فقر و گرسنگی ندیده‌اند.

مقتدی صدر درخصوص علت حملات اخیر در فرانسه نیز گفت: افراد تندرو در فرانسه نسبت به سایر کشورهای اروپایی بیشتر و رادیکالی‌تر هستند.

وی افزود: اهانت به پیامبر (ص) نخستین خصومت آشکار میان ملت‌های مسلمان شرق با ملت‌ها مسیحی در غرب است اما مساله شگفت این است که حمله به این روزنامه فرانسوی پس از دشنام و بدگویی به پیامبر (ص) و توصیف ایشان با صفات اهانت‌بار صورت نگرفته است بلکه این حمله به دلیل اهانتی بود که علیه ابوبکر بغدادی، رهبر داعش صورت گرفت. و آنها به خاطر بغدادی و نه پیامبر (ص) به این نشریه حمله کردند. همان‌طور که صدها سال قبل علیه نوه پیامبر(ص) ایستادند تا سرش را ببرند.

وی تصریح کرد: دولت فرانسه با تصویب قوانینی که ضداسلام است اشتباه کرد و در راس این قوانین، قانون ممنوعیت حجاب است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =