رئیس جمهور: سیاست دولت تعامل سازنده با جهان است/مقدمات احداث دو نیروگاه اتمی فراهم شده است

رییس جمهوری روز چهارشنبه در پایان سفر دو روزه خود به استان بوشهر اعلام کرد که در جریان این سفر مصوب شده که ۱۱ پروژه طی سالهای ۹۴ و ۹۵ با اعتباری بالغ بر ۶۰۳ میلیارد تومان در این استان ، اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشستی با خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر اینکه سیاست دولت تدبیر و امید، تعامل سازنده با جهان و به ویژه با همسایگان جنوبی خلیج فارس است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از دیرباز روابط خوبی با كشورهای جنوب خلیج فارس داشته و ما در صدد تقویت این روابط هستیم.
رییس جمهوری اظهار داشت: تاریخچه و ریشه فرهنگی منطقه ای ما واحد است و همگی به دین مبین اسلام و پیروی از راه و رسم پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) ایمان داریم و این موضوع می تواند در تحكیم بیش از پیش روابط ما موثر باشد.
روحانی با بیان اینكه بوشهر می تواند با همسایگان جنوبی خود مناسبات و همكاریهای خوبی در زمینه های مختلف برقرار كند، گفت: استان بوشهر می توان با ایجاد رابطه صمیمی و بسیار خوب با همسایگان جنوبی ، فعال تر از گذشته نقش آفرینی كند.
رییس جمهوری در ادامه به مصوبات و تصمیمات دولت یازدهم برای عمران و آبادانی استان بوشهر اشاره كرد و گفت: در جریان این سفر طرح ها و پروژه های مختلفی در بخش های گوناگون برای توسعه و پیشرفت سطح استان مصوب شده كه همه آنها در دوره دولت یازدهم اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
روحانی افزود: توسعه بندر بوشهر و ایجاد منطقه آزاد تجاری كه قبل از سفر در دولت تصویب شده و به زودی بصورت لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد ،می تواند منشا سرمایه گذاری در استان باشد. همچنین دو واحد نیروگاهی دیگر در كنار نیروگاه برق اتمی بوشهر احداث خواهد شد که مقدمات و تفاهمات اولیه با كشور سازنده انجام شده كه این نیز می تواند موجب ایجاد تحول در سطح استان باشد.
رییس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت در زمینه اشتغال و توسعه استان گفت: استان بوشهر از مجموع بودجه ای كه برای استان ها تعیین می شود در رتبه سوم قرار دارد و دولت به الزاماتی كه برای پیشرفت سطح استان وجود دارد عمل كرده است و از همه مسئولین خواسته ام كه حدالامكان از نیروهای بومی در پروژه ها و طرح هایی كه برای استان وجود دارد، استفاده كنند.
روحانی خاطر نشان كرد: استان بوشهر از استعدادهای طبیعی و انسانی غنی برخوردار است و لیاقت آن را دارد كه در بالاترین رده توسعه قرار بگیرد و این كار بدست نخبگان استان امكان پذیر است.
رییس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره بلاتكلیفی اهالی دو روستا كه در اطراف نیروگاه بوشهر زندگی می كنند، اظهار داشت: وزیر كشور مامور شده است كه با جدیت این موضوع را پیگیری و به نتیجه برساند ضمن اینكه نیروگاه بوشهر هیچگونه مشكل حفاظتی و امنیتی كه مردم بخواهند در كنار آن زندگی كنند ندارد و از نوع نیروگاه هایی است كه از حفاظت و امنیت حداكثری برخوردار است و به طور منظم تحت نظارت های بین المللی قرار دارد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    0 1
    آفرین