گزارش و تصاویر العربیه از درگیری و اختلاف میان داعشی ها در سوریه

برخی از شبه نظامیان جدا شده از گروه تروریستی داعش، از وجود اختلافات شدید میان نیروهای این گروه تندرو در سوریه خبر دادند. دلیل اختلاف بر سر رهبری داعش در این کشور است که در مواردی به درگیری و ترور میان افراد این گروه منجر شده است.

 

 

 

 


به گزارش العربیه، داستان اختلاف در درون داعش، به یک ماه پیش بر می‌گردد. در آن زمان شماری از افراد این گروه خواستار تعیین یک حاکم در استان دیر الزور سوریه شده بودند.

این درخواست با مخالفت «عامر رفدان» حاکم سابق داعش در استان دیر الزور شد. پس از آن درگیری نظامی میان طرفداران رفدان و دیگر افراد این گروه آغاز شد. در این درگیری شماری کشته و زخمی شدند.

در شهر رقه، که به پایتخت این گروه تندرو معروف شده است، تلاش‌ها برای برکناری موسی الشواخ معروف به «ابو لقمان الرقاوی»، رهبر داعش در این شهر، به اعدام‌های گروهی از افراد این تشکیلات منجر شد.

این اعدام‌ها بویژه در میان عناصر خارجی داعش، به دلیل تلاش برای بازگشت به کشور‌هایشان یا تمایل به تسلط بر اهالی این شهر، بیشتر بود.

اختلاف دیگر شبه نظامیان داعش، درباره خلبان اردنی بود. نیروهای چچنی این گروه خواستار اعدام وی هستند، در حالی که عراقی‌های داعشی زنده ماندن او را ترجیح می‌دادند.

ظاهرا منافع شخصی در ظهور این اختلاف بیشتر نمایان است. این اختلاف و نیز حملات هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا، می‌تواند نابودی این گروه در سوریه و عراق را سریعتر کند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =