نخستین جلسه سخنگوی وزارت کشور/مسئولیت های معاونت سیاسی فعلا با امیری است

نخستین نشست خبری سخنگوی وزارت کشور امروز برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاين، حسينعلي اميري در اين نشست به مسئله انتصابات در وزارت کشور، مسئله مرزها و کميسيون ماده 10 احزاب پرداخت. خلاصه سخنان اميري در ادامه مي آيد:

* گاهی در رسانه‌ها موضوع تغییر فرمانداران مطرح می‌شود که در این راستا باید بگویم در سطح کشور 430 فرمانداری داریم که ازاین تعداد تا به الان 364 فرماندار تغییر کرده‌اند. ‌فرماندارانی که پاک دست هستند و به سیاست‌های دولت معتقدند ضرورتی برای تغییرشان وجود ندارد و این تغییر به استاندار واگذار شده است که پس از طی روند قانونی و استعلام از دستگاه‌های نظارتی در مورد آن تصمیم گیری می‌شود.

* استانداران استان‌های مرزی مرتب جلسات لازم را برگزار می‌کنند و صورت جلسات را به تهران می‌فرستند. همچنین شورای امنیت کشور به ریاست وزیر کشور مرتب تشکیل می‌شود. شورای امنیت کشور تحلیل لازم را از اوضاع داخلی کشور دارد.‌ به علت تاثیر اتفاقات کشورهای همسایه بر امنیت داخلی ما به طور مستمر و دقیق اتفاقات کشورهای همسایه نیز در شورای امنیت کشور رصد می‌شود.

* در حال حاضر تهدید خاصی برای کشور نداریم. گاهی می‌بینیم برخی رسانه‌ها به داعش می‌پردازند.در حالی که ما شک نداریم داعش دست پروده‌ی دشمنان ما و آمریکاست که در این راستا می‌توان به رفتارهای دوگانه آمریکا اشاره کرد که در حالی که گروهک داعش را خودشان ایجاد کرده‌اند، امروز از تشکیل ائتلافی برای مبارزه با داعش می‌گویند که ما در مور آن تردید و تشکیک داریم. داعش با مرزهای ما فاصله‌ی زیادی دارد . دستگاه‌های نظارتی، سپاه و ارتش ،نیروی نظامی، مرزبانی و دستگاه‌های امنیتی داعش را در دایره نظارت دارند و اقدامات مربوط به داعش مرتب تحت نظارت دستگاه‌های امنیتی ماست.

* وزیر کشور از 800 کیلومتر از مرزهای غربی کشور از نزدیک بازدید کرده‌ و بر این اساس اقدامات لازم جهت تامین امنیت مرزهای کشور انجام می‌شود. در مرزهای کشور به ویژه مرزهای غربی در شرایط امنیتی حداکثری هستیم و در مرزهای شرقی یعنی مرز مشترکمان با پاکستان نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. چون هیچ حاکمیتی در آن طرف مرزها در پاکستان وجود ندارد و گاهی گروهک‌ها از این خلاء سوء‌استفاده کرده و در نقطه صفر مرزی عملیات ایذایی انجام می‌دهند که در مواردی شاهد به شهادت رسیدن تعدادی از نیروهایمان بوده‌ایم. بنابراین در جهت تامین امنیت مرزهای کشورمان اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

* ما به تمامیت ارضی کشورهای همسایه احترام می‌گذاریم. بنایی بر این که پروتکل مربوط به حقوق بین‌الملل را نادیده بگیریم، نداریم و ما پایبند به حقوق بین‌الملل هستیم. اما اقدامات لازم را برای انسداد مرز و امنیت مرزها انجام خواهیم داد و در این راستا از تکنولوژی‌های جدید نیز بهره می‌گیریم که اعتبارات مربوط به مرزها به صورت کامل تخصیص داده می‌شود.

* کمیسیون ماده 10 احزاب از یک نماینده رئیس قوه قضاییه، یک نماینده دادستان کل کشور، دو نماینده مجلس با رای اکثریت نمایندگان و یک نفر از وزارت کشور تشکیل می‌شود که اداره‌ی جلسات آن با وزارت کشور است و از زمان تشکیل دولت تدبیر و امید کمیسیون ماده 10 احزاب جلسات خود را به صورت مرتب تشکیل دادند. اين کميسيون از جهت حقوقی از وزارت کشور مستقل است. وزیر کشور فقط پروانه فعالیت‌ها را امضا می‌کند و کلیه امور تاسیس و صدور پروانه و نظارت به فعالیت احزاب در کمیسیون ماده 10 احزاب انجام می‌شود که علاوه بر پرونده‌های سیاسی به پرونده‌های صنفی و انجمن‌های مربوط به اقلیت‌های دینی هم رسیدگی می‌کند.

* کمیسیون ماده 10 احزاب 18 جلسه داشتند که 424 پرونده در آن مطرح شد. از این تعداد 64 پرونده مربوط به گروه های سیاسی ، 24 پرونده مربوط به گروههای صنفی و تخصصی، 39 پرونده مربوط به عملیات‌های دینی بوده است که از ابتدای دولت یازدهم مورد بررسی قرار گرفته است. در کمیسیون ماده 10 احزاب تفاوتی بین احزاب اصولگرا و اصلاح طلب وجود ندارد و تمام گروههای سیاسی که چارچوب قانون را رعایت کنند و نظام جمهوری اسلامی را قبول داشته باشند از حقوق یکسانی برخوردارند و برای همه قانون اعمال شده است.

*از مهمترین برنامه‌های وزارت کشور موضوع انتخابات است. مقام معظم رهبری رای مردم را حق الناس دانستند و امید است این فرمایش حکیمانه رهبری در جامعه ما به فرهنگ فراگیر تبدیل شود. وزارت کشور بنا دارد در این رابطه بدون این که هیچ گرایشی به احزاب و گروه‌های سیاسی داشته باشد انتخابات را به صورت مستقل برگزار کند و موضوع حق‌الناس بودن رای مردم را در نظر داشته باشد. وزارت کشور تاکید دارد به نحوی عمل کند که در انتخابات به مسائل جانبدارانه متهم نشود

* معاونت سیاسی وزارت کشور از معاونت‌های مهم و کلیدی وزارت کشور است که مسئول مستقیم برگزاری انتخابات رسیدگی به احزاب و گروه‌های سیاسی و تقسیمات کشوری است و بعد از این که برادر عزیزمان مهندس میرولد علی‌رغم اصرارهای ما و دلایلی که آوردند آقای وزیر را قانع کرده و از این سمت رفتند، سرپرستی این معاونت به عهده بنده گذاشته شد و در برخی از کارها آقای وزیر شخصا ورود پیدا می‌کنند که امید است هر چه زودتر شخص مناسب برای معاونت سیاسی منصوب شود.

*در استانهای مختلف استانداران سیاست‌های ابلاغی وزارت کشور را دنبال می‌کنند. اواخر هر هفته وزیر کشور سفرهای استانی دارد که در آن به ارزیابی و پیگیری سیاست‌های وزارت کشور در هر استان می‌پردازد. همچنین وزیر کشور تا به حال جلساتی با دبیران احزاب و گروه‌های سیاسی و همچنین جلسات دیگری با احزاب رسانه داشته‌اند؛ چون معتقدیم اصحاب رسانه و احزاب به عنوان انتقال دهنده دغدغه‌ی مردم به مسئولان و نظارت مسئولان به مردم هستند و می‌توانند توقعات جامعه را متناسب با شرایط و محدودیت‌های کشور شکل بدهند.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =