واحد مرکزی خبر نوشت:

معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی، با محکوم کردن درخواست رئیس کابینه رژیم صهیونیستی از یهودیان فرانسه برای سفر به فلسطین اشغالی، این سخنان را بی احترامی به کشور فرانسه دانست.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه «الیوم السابع» محمد صبیح روز دوشنبه در واکنش به سخنان اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، که در پی عملیات تروریستی اخیر در پاریس از یهودیان فرانسه خواسته بود به فلسطین اشغالی سفر کنند گفت این سخنان نتانیاهو به طور کلی مردود است و به ایجاد تفرقه بین ادیان منجر می شود.
وی افزود: این سخنان خطرناکی است و به از بین رفتن و نابودی بافت ملی کشورها منجر می شود و به لحاظ نظام بین المللی نیز پذیرفتی نیست.
صبیح در اظهارات مطبوعاتی در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب در قاهره گفت: ما این سخنان را تقبیح می کنیم و از این موضع شگفت زده می شویم. چنین موضعی بیانگر بی احترامی اسرائیل به قوانین بین المللی و کشورهاست، به ویژه اینکه نتانیاهو این سیاست و موضع را تکرار می کند.
محمد صبیح تاکید کرد: فرانسه کشور بزرگی است. این کشور به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد دارای مواضع و تاثیر است و نباید نتانیاهو به این شکل به این کشور بی احترامی کند. چنین درخواست هایی سبب ایجاد فضای ناامنی و بی ثباتی در جهان می شود.
وی خاطرنشان کرد: جهان اسلام و کشورهای عربی حادثه اخیر پاریس را محکوم و آن را از اقدام تروریستی قلمداد می کنند، اقدامی که ملت های عربی و کشورهای اسلامی را نیز هدف قرار می دهد و در نتیجه ما در مبارزه با تروریسم شریک هستیم.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    2 0
    این هم داره از اب گل آلود ماهی میگیره خدایا کی میشه ظالم رو سر جاش بنشونی
  • علی A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    6 0
    مرگ بر نتانیابو
  • بی نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 1
    توهین به یهودیان فرانسه؟ جرات نکرده از فلسطینیا دفاع کنه.