رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به اینکه از جمله سیاست های دولت حمایت از پژوهش است، گفت:دولت تدبیر و امید تلاش می کند تصمیماتی که گرفته می شود دارای پشتوانه تحقیق باشد.

به گزارش ایرنا دکتر محمد نهاوندیان امروز دوشنبه در مراسم بیستمین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی افزود:دولت در تلاش است این اصل بسیار مهم تحقیق را در نهادینه کند.

وی اظهار کرد:خوشبختانه در سیاست گذاری های اقتصادی قدم های خوبی برداشتیم و با این اقدامات زمینه توسعه اقتصادی کشور فراهم شده است.

نهاوندیان بر لزوم تعامل صنعت و علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: صنعت باید با تحقیقات علوم پزشکی آشنا تر شود.

وی با اشاره به اینکه در رشته های علوم پزشکی جای خالی نگاه اقتصادی دیده می شود، گفت: در سیاست گذاری کلان اقتصادی تشویق سرمایه گذاری در حوزه های مختلف از جمله علوم پزشکی در دستور کار قرار دارد.

 

*** پیوند خدمت کاربردی و تحقیق بنیادی

وی پیوند خدمت کاربردی و تحقیق بنیادی را زمینه ساز تعالی و پیشرفت کشور دانست و گفت:تا زمانی که ارتباط مستحکم و عمیق بین این دو مقوله مهم وجود داشته باشد هم در خدمت رسانی موفق و هم در تحقیق، سرآمد خواهیم بود.

نهاوندیان بر لزوم افزایش تحقیقات میان بخشی تاکید کرد و افزود:در این حوزه ضعیف هستیم و متولیان باید شرایط این کار را فراهم کنند تا شاهد این موضوع باشیم.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به اینکه خدمت رسانی در رشته های پزشکی ملموس تر از سایر رشته ها بوده و نتایج آن در کمترین زمان احساس می شود، اظهار کرد: علوم پزشکی در کنار علوم دینی بطور خاص مورد تاکید قرار گرفته است.


***نیاز جامعه مهمترین اولویت پژوهش

وی به رابطه بین تحقیق و نیاز جامعه اشاره کرد و بیان کرد: مهمترین اولویت پژوهش و تحقیق، نیاز جامعه است تا از این طریق مشکلات و معضلات مردم را برطرف کنیم .

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به اینکه هرچند اولوبت اصلی حوزه پژوهش نیاز جامعه است اما به هیچ وجه نباید خودمان را محدود به محیط داخل کشور کنیم، تاکید کرد: دسترسی به نتایج آخرین تحقیقات و پژوهش های و ارتباط با مراکز پژوهشی بین المللی زمینه دستیابی به کرانه های دانش است.

نهاوندیان بر انجام کارهای پژوهشی تیمی تاکید کرد و گفت: کارهای پژوهش های معمولا به صورت فردی انجام می شود که این فرهنگ باید تغییر پیدا کند و کارها به صورت تیمی انجام شود.

وی از مسوولان وزارت بهداشت خواست در ملاک های ارزیابی ارتقاء امتیاز خاصی برای این افراد در نظر گیرند تا روحیه کارهای تیمی افزایش یابد.

 

*** تقویت دیپلماسی دانشگاهی، تجاری و فرهنگی

رییس دفتر رییس جمهوری بر لزوم تقویت دیپلماسی دانشگاهی، تجاری و فرهنگی تاکید کرد و گفت: ما در کنار دیپلماسی سیاسی باید در این زمینه ها نیز فعال باشیم.

وی با اشاره به اینکه حضور ما در جامعه جهانی نباید حد و مرزی داشته باشد، افزود: روحیه عزت آفرین ملت ایران اسلامی در عرصه های مختلف نشان می دهد که ما جای برای بیم و هراس نداریم.

نهاوندیان، تعامل سازنده با جهان را یکی از وعده های اصلی رییس جمهور اعلام کرد و گفت: بدخواهان با تحمیل تحریم به دنبال عدم ارتباط ایران با دنیا بودند که توسعه تعامل سازنده مورد تاکید دولت است.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    3 0
    با این که اینجانب هم از روی تدبیر به این دولت رای داده ام و هنوز امیدم را به طور کامل از دست نداده ام ، از فرمایش ایشان خنده ام می گیرد وقتی می بینم از برج تیر در رده ی افرادی قرار گرفته ام که به تشخیص دولت تدبر و امید باید یارانه شان حذف شود در حالی که من یک معلم ساده هستم که فقط به اندازه ی همین مبلغ یارانه در ابتدای امسال به حقوقم اضافه شده بود یعنی من دارم همان حقوق سال پیش را از دولت می گیرم در حالی که قیمت هیچ چیز در این یک سال ثابت نبوده. ضمنا دلیل حذف بنده هم تردد به خارج از کشور بوده در حالی که سه سال پیش زمانی که دلار 1100 تومان بود و ماموریت خارج از کشور برای معلم ها صرفه ی اقتصادی هم نداشت دست خانواده ام را گرفته برای تدریس به بچه های همین مرز و بوم جلای وطن کرده بودم