ایرنا نوشت:

 در تازه ترین مورد از اقدامات خصمانه علیه مسلمانان فرانسه، مسجد شهر 'پوآتیه' در غرب این کشور به آتش کشیده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرانسوی 'کاتبین' ویژه اخبار دنیای اسلام، آتش سوزی مسجد پوآتیه، سی و پنجمین اقدام اسلام هراسانه علیه مسلمانان فرانسه در پنج روز گذشته محسوب می شود. این در حالی است که مقام ها و نیروهای پلیس فرانسه بر تامین امنیت در پاریس و این کشور تاکید کرده اند.

این گزارش حاکی است: از زمان اقدامات تروریستی علیه دفتر نشریه 'شارلی ابدو' و گروگانگیری روز جمعه در پاریس، این مسلمانان هستند که بهای سنگین این اقدامات را پرداخت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، ساعت 21 دیشب به وقت محلی (30 دقیقه بامداد به وقت تهران) مسجد پوآتیه دچار حریق شد.

هرچند که برخی منابع فرانسوی دلیل آتش سوزی را نامشخص عنوان می کنند اما روزنامه 'سانتر پرس' اعلام کرد: با توجه به خالی بودن مسجد در آن ساعت شب، شکی باقی نمی ماند که حریق عمدی بوده است.

در پی اقدامات تروریستی روزهای اخیر در فرانسه، مساجد و اماکن اسلامی فرانسه بارها هدف حملات نژادپرستانه و اسلام هراسانه قرار گرفته است.

منابع رسمی هنوز خبری از افزایش تدابیر ویژه برای تامین امنیت مساجد فرانسه مخابره نکرده اند. این در حالی است که 'روژه کوکیرمن' رییس شورای نمایندگی نهادهای یهودی فرانسه از افزایش تدابیر امنیتی در مدارس و اماکن مذهبی یهودیان خبر داد و اعلام کرد که در صورت لزوم از ارتش برای این منظور استفاده خواهد شد.

نمایندگان جوامع یهودی فرانسه دیروز (یکشنبه) برای دیدار با 'فرانسوآ اولاند' رییس جمهوری فرانسه به 'الیزه' رفتند تا مراتب نگرانی خود را در مورد امنیت اماکن مربوط به یهودیان اعلام کنند.

تبلیغات رسانه ای در مورد مسلمان بودن عاملان اقدامات تروریستی فرانسه در حالی صورت می گیرد که مسلمانان فرانسه خود نخستین قربانیان این اقدامات محسوب می شوند.

در جریان گروگانگیری روز جمعه گذشته در یک فروشگاه مواد غذایی درپاریس چند نفر نیز کشته شد. دادستانی فرانسه 'امدی کولیبالی' را که منابع فرانسوی از ارتباط وی با گروه های تروریستی 'داعش' خبر می دهند، به عنوان گروگانگیر معرفی کرد. وی که در حمله پلیس به محل گروگان گیری کشته شد، روز قبل (پنجشنبه) نیز در شهرک 'مون روژ' با شلیک گلوله یک پلیس زن را به قتل رسانده بود.در جریان این گروگانگیری تعدادی از گروگان ها به کمک یک مسلمان مالیایی نجات پیدا کردند.

روز چهارشنبه نیز سه فرد مسلح از جمله دو برادر فرانسوی الجزایری تبار به نام 'شریف و سعید کوآشی'، به دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو در پاریس حمله کرده و 12 نفر از جمله دو پلیس و چهار کاریکاتوریست را کشته و متواری شدند. این دو برادر صبح جمعه در درگیری در محل اختفایشان توسط نیروهای ویژه کشته شدند.

منابع فرانسوی اعلام کرده اند که عاملان این حملات سابقه همکاری با گروه های تروریستی 'داعش' و 'القاعده' را داشته اند.

به اذعان منابع غربی، عاملان ترورهای اخیر پاریس در یمن و سوریه آموزش دیده و با سلاح اهدایی غرب و همپیمانان آن ها در منطقه مسلح شده اند. این افراد در بازگشت به کشور خود دست به این اقدامات تروریستی زده اند.

فرانسه و کشورهای غربی که همواره از مخالفان دولت سوریه حمایت می کنند، امروزه خود با تهدیدهای گروه های تروریستی مواجه اند که عناصر آن را اتباع این کشورها تشکیل می دهند که از سوریه و عراق به کشورهای خود بازگشته اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =