به گفته بخشدار بوشکان استان بوشهر، زلزله 5 و 4.2 ریشتری این منطقه خوشبختانه خسارت مالی و جانی نداشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، زمین لرزه ای به بزرگی 5 ریشتر بوشکان در استان بوشهر را لرزاند. 

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله در ساعت 20:33:06 شنبه 20 دي 1393 در موقعيت و مركز ۲۸.۷۵ شمالي و ۵۱.۸۴ شرقي و عمق ۹ كيلومتری زمین به وقوع پیوسته است. این زمین لرزه در فاصله‌ 17 كيلومتري بوشکان بوشهر، 28 كيلومتري فراشبند فارس و 40 كيلومتري شنبه بوشهر رخ داده است.

زلزله 4.2 ریشتری بوشکان

در ساعت 12:47:57 بعد از ظهر امروز يكشنبه 21 دي 1393 نیز زلزله 4.2 ریشتری بوشکان در استان بوشهر را لرزاند که در موقعيت و مركز ۲۸.۸۱ شمالي و ۵۱.۷۵ شرقي و عمق ۱۲ كيلومتری زمین به وقوع پیوسته است. این زمین لرزه در فاصله‌ 6 كيلومتري بوشکان بوشهر ، 32 كيلومتري كلامه بوشهر و 35 كيلومتري فراشبند فارس رخ داده است.


زلزله ها بدون خسارت

بخشدار بوشکان استان بوشهر به ایرنا گفت: زلزله های 5 و 4.2 ریشتری شب گذشته و ظهر امروز در این بخش هیچ تلفات و خسارتی نداشته است.

سید کاظم موسوی گفت: با توجه به نگرانی مردم از وقوع زلزله های پی درپی دو هفته اخیر، ترس از وقوع زمین لرزه های بیشتر و شدیدتر و درخواست آنها برای چادر با همکاری فرمانداری دشتستان و جمعیت هلال احمر این شهرستان یکهزار و 170 تخته چادر درحال توزیع میان یکهزار و 208 خانوار شهری، روستایی و عشایری این منطقه است. این تعداد چادر در شهر بوشکان، روستاهای شلدان، امام زاده، ایل شهر، حاجی آباد و روستاهای عشایر اسکان یافته چنیر، تنگ خون و منصورآباد توزیع می شود.

در دو هفته اخیر حدود 10 زلزله و پس لرزه با شدت های متفاوت بین 5.2 تا 3.5 ریشتر در بخش بوشکان رخ داده که برخی از آنها باعث خسارت جزیی به منازل مسکونی داشته و موجب ریزش کوه و بسته شدن راههای روستایی شده است.

بخش بوشکان ازتوابع شهرستان دشتستان در فاصله 150 کیلومتری شرق بوشهر در منطقه کوهستانی واقع است.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =