ایسنا نوشت:

منابع ترکیه‌ای و فرانسوی اعلام کردند یک زن مظنون به دست داشتن در حملات پاریس که تحت تعقیب پلیس است چند روز پیش از این حملات، فرانسه را ترک گفته و گمان می‌رود در سوریه باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از کشته شدن مهاجمان در بدترین حمله در فرانسه، پلیس این کشور جست‌وجوی دقیقی را برای یافتن "حیات بوم الدین" 26 ساله، دوست دختر یکی از مهاجمان انجام داد و این زن جوان را مسلح و خطرناک توصیف کرد.

اما منابع آگاه اعلام کردند که این زن چند روز قبل از این حملات فرانسه را ترک کرده و از طریق ترکیه به سوریه رفته است.

یکی از مقام‌های ارشد ترکیه گفت که این زن به همراه یک مرد دوم ژانویه 2015 از استانبول گذشت و یک بلیط بازگشت برای نهم همان ماه داشت اما هرگز از آن استفاده نشد.

نیروهای امنیتی فرانسه در جریان تعقیب و گریز، دو برادر مسئول حمله به مجله شارلی ابدو را از پای درآوردند. این نیروها همچنین دوست پسر این زن جوان را که مواد منفجره در یک ساختمان جاسازی کرده و مسئول کشته شدن چهار گروگان در یک فروشگاه یهودیان بود، از پای درآوردند.

یکی از مقام‌های ارشد امنیتی ترکیه نیز گفت: پاریس و آنکارا هم اکنون در حال همکاری برای رهگیری این زن هستند اما متاسفانه وی بدون اعلام هشدار از جانب فرانسه وارد ترکیه و از این کشور خارج شد.

پس از آنکه فرانسه موضوع را به آنکارا اعلام کرد، دولت ترکیه تلفن همراه این زن جوان را رهگیری و مشخص کرد که وی در هشتم ژانویه 2015 از آن استفاده کرده است. دولت آنکارا بر این عقیده است که این زن در سوریه است اما شواهد آشکاری در این باره وجود ندارد. احتمال می‌رود که وی در ترکیه نباشد.

تصویر پلیس از این زن نشان می‌دهد که وی بدون حجاب و با موهای مشکی است اما رسانه‌های فرانسه تصاویری را از این زن منتشر کردند که نشان می‌دهد وی کاملا با سر بند است.

همچنین رسانه‌های فرانسه اعلام کردند این زن جوان کلمبیایی تبار، پس از آنکه به اسلام گروید از شغلش برکنار شد.

روزنامه لوموند نوشت، این زن جوان در سال 2009 با "امدی کولیبالی" در یک مراسم مذهبی ازدواج کرد اما ازدواج این دو برمبنای قانون مدنی فرانسه ثبت نشده است. در سال 2010 کولیبالی به خاطر مشارکت در توطئه کشتار 1999 در سیستم حمل و نقل پاریس از زندان مورد بازجویی پلیس قرار گرفت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =