گروه تروریستی جبهه النصره مسئولیت انفجار شنبه شب در شمال لبنان را که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن انجامید برعهده گرفت.

در انفجار تروریستی انتحاری شامگاه شنبه در منطقه جبل محسن شهر طرابلس که ساکنان آن به حمایت از نظام سوریه معروف هستند، براساس آمار اولیه 9 تن کشته و 36 تن زخمی شده اند. ابتدا انتحاری اول خود را منفجر می کند و بعداز جمع شدن مردم در محل، انتحاری دوم مبادرت به انفجار خود می کند.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد که دو تروریست انتحاری عامل انفجارقهوه خانه ابوعمران در منطقه علوی نشین جبل محسن شهر طرابلس در شمال لبنان شناسایی شدند.
گروه تروریستی جبهه النصره مسئولیت انفجار شنبه شب در شمال لبنان را که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن انجامید برعهده گرفت.
جبهه النصره در پایگاه اجتماعی توییتر مسئولیت حمله‌ای را که شنبه شب در شهر طرابلس در شمال لبنان انجام شد برعهده گرفته و آن را انتقامی برای اهل تسنن در سوریه و لبنان خواند.
جبهه النصره همچنین در پیام کوتاه خود در پایگاه توییتر اعلام کرد: در این عملیات یک کافه در منطقه جبل محسن و برای انتقام گرفتن به نفع اهل سنت در سوریه و لبنان صورت گرفت.
در همین راستا، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای، انفجار تروریستی انتحاری درمنطقه علوی نشین جبل محسن شهر طرابلس در شمال این کشور را محکوم کرد و خواستار خویشتنداری و همکاری مردم لبنان با ارتش و نیروهای امنیتی تا نابودی کامل فتنه تکفیری تروریستی شد.
حزب الله به خانواده شهدا و ساکنان و رهبران منطقه جبل محسن تسلیت گفته و خواستارصبر و خویشتنداری آنان و وارد نشدن به دام واکنش ها شده تا اهداف پست جنایتکارانه گروه های تروریستی تکفیری تحقق نیابد.
در بیانیه حزب الله خاطرنشان شده است: این جنایت که تروریست های تکفیری مرتکب شدند، دارای اهدافی روشن است و نشان می دهد که همه مردم و طوایف ، مناطق و شهرهای لبنان هدف تروریست های تکفیری قرار دارند.
حزب الله تصریح کرده است: هدف جنایت تروریستی شهر طرابلس در این مرحله زمانی ، در چارچوب توطئه تروریست های تکفیری برای ایجاد فتنه بین مردم لبنان و از جمله شهر طرابلس قرار دارد.
به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، انفجار تروریستی شنبه شب در منطقه جبل محسن در شهر طرابلس لبنان که منجر به شهادت تعدادی از شهروندان بیگناه لبنانی و زخمی شدن دهها تن شد را به شدت محکوم نمود.
افخم ضمن عرض تسلیت به دولت و ملت لبنان و خانواده بازماندگان، تاکید نمود عاملان این اقدام شوم، وحدت، انسجام و ثبات لبنان را هدف قرار داده اند.
وي افزود: اطمينان داریم مسئولان هوشیار و رهبران و گروههای سیاسی لبنان با تقویت وحدت و گفتگوهای ملی بر توطئه بدخواهان برای ایجاد تفرقه در صفوف لبنانی ها غلبه خواهند نمود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =