پیشنهاد لاریجانی برای عضویت بخش خصوصی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

رییس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که بخش خصوصی یکی از اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شود.

به نقل از ایرنا، علی لاریجانی در ادامه سفر یکروزه خود به استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه در دیدار با فعالین اقتصادی بخش های صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه شرایط کشور وضع عادی ندارد و باید با توجه به این شرایط تلاش کرد ادامه داد: سیاست کشور هم اکنون حمایت از تولید است و تلاش می کنیم سیاست اقتصادی مقاومتی را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه کشور ما کشوری وارداتی است و باید تلاش کنیم برخلاف سیاست های کنونی وارداتی عمل کنیم و برای این کار باید دستور العمل ها را تغییر داد پس لزومی ندارد که در این زمینه تردید کنیم زیرا مصلحت کشور در این است که رونق تولید را اصل قرار دهیم.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: برای این کار باید اشکالات کار را رفع کرد و کاری هم که هم اکنون مجلس در حال اجرای آن است تصویب لایحه خروج از رکود است که هم اکنون در مجلس در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه در لایحه خروج از رکود بخشی از مشکلات صنعتگران دیده شده است ادامه داد: البته بخشی از حل مشکلات به اجرا برمی گردد ولی متاسفانه هنوز در استان های مختلف کشور درباره پرداخت معوقات بخش تولید کار مشخصی صورت نگرفته است.

لاریجانی تصریح کرد: باید به تولیدگران کمک کرد تا چرخ تولید به حرکت درآید ولی باید بین سوءاستفاده کنندگان و تولیدکنندگان واقعی تفاوت قائل شد.

رییس قوه مقننه اظهار داشت: برای کمک به تولیدگران باید اختیاراتی به استان ها داده شود تا آنها بتوانند مشکلات تولیدگران استان خود را حل کنند و مجلس آمادگی دارد پیشنهاداتی در سطح قانون که بتواند این مشکل را علاج کند را اجرایی کند.

وی با توصیه به تولیدگران برای ارائه پیشنهادات خود جهت خروج از رکود در کشور اظهار داشت: الان وقت آن است پیشنهاداتتان را در قالب قانون مطرح کنید تا بتوانیم به بخش تولید کمک کنیم.

وی درباره سرمایه در گردش بانک ها نیز اظهار داشت: بانک ها می توانند عامل تولید باشند و تا آنجا که مطالعه کردم به نتیجه رسیدم که سرمایه خود بانک ها متاسفانه دچار مشکل است ولی باید آنها را الزام کنیم که به بخش تولید کمک کنند.

وی درباره کمک به بخش صنعت و معدن نیز گفت: باید برای معادن تسهیلاتی ایجاد شود تا بخش خصوصی بتواند در این زمینه سرمایه گذاری داشته باشد.

وی درباره صادرات نیز گفت: به دنبال ایجاد مشوقات قانونی در این زمینه هستیم تا دولت در این زمینه ملزم شود.

وی درباره صادرات محصولات آب بر نیز گفت: در شرایط سختی برای صادرات این محصولات گذاشت زیرا صادرات این محصولات به صلاح کشور نیست.

وی یکی دیگر از کارهایی را که مجلس شورای اسلامی به دنبال تهیه قانون برای آن است، واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی دانست باید تسهیلاتی را در اختیار بانک ها برای تکمیل این پروژه ها قرار دهیم.

وی درباره قوانین مخل کسب و کار نیز گفت: باید این قانون حذف شود و فکر می کنم در اوایل سال آینده مجلس درباره حذف قوانین مخل کسب و کار ورود پیدا کند.

وی درباره شیر نیز گفت: تغییرات گسترده قیمت شیر می تواند خسارات زیادی به کشور وارد کند زیرا باعث افزایش قیمت تمام شده آن می شود.

گفتنی است علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز همچنین از آیت الله حسنی امام جمعه اسبق ارومیه عیادت کرد و شفای عاجل وی را از خداوند طلب کرد.

رییس مجلس قرار است در آخرین برنامه سفر خود به استان آذربایجان غربی با فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا استان آذربایجان غربی دیدار کند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =