نسیم آنلاین نوشت:

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی گفت: تمام سانتریفیوژهای ایران باید برچیده شود. "نفتالی بنت" در گفتگو با روزنامه آمریکایی"وال استریت ژورنال" گفت: جدیدترین درگیری در غزه یک زمین لرزه واقعی برای اسرائیلی‌ها بود. انزوای دیپلماتیک اسرائیل بعد از ۲۰ سال عمیق‌تر شده است.

«نفتالی " درباره برنامه هسته ای ایران و مذاکرات این کشور با گروه 1+5 گفت: هدف ایران این نیست که امروز به سلاح هسته ای دست پیدا کند بلکه هدف آن این است که فردا به سلاح هسته ای دست پیدا کند بنابراین، موضوع در حال حاضر به تعویق انداختن زمان گریز نیست. بلکه موضوع این است که آنها (ایران) دستگاهی دارند که می توانند در یک چارچوب زمانی کوتاه گریز داشته باشند. تقریباً 20 هزار سانتریفیوژ قابلیت تولید کافی مواد هسته ای برای (ساخت) یک بمب در بازه زمانی چهار الی پنج هفته را دارا است.

این زمان کافی برای غرب نیست که بتواند گریز هسته ای ایران را تشخیص دهد. به منظور تشکیل یک ائتلاف و وارد عمل شدن، شما به دو سال زمان نیاز دارید. چیزی که در حال حاضر مورد نیاز است این است که کل این دستگاه برچیده شود نه اینکه فعالیت آن را متوقف کنند. بنت در ادامه افزود که ایران هسته ای مشکلی نیست که تنها رژیم صهیونیستی را تحت تأثیر قرار دهد بلکه تمامی جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد. وی همچنین درباره حادثه حمله مهاجمان به دفتر نشریه فکاهی «شارلی ابدو» در پاریس تصریح کرد: «امیدوارم که افراد به این مسئله پی ببرند که خطر خاورمیانه درگیری اسرائیل و فلسطینیان نیست بلکه دیدگاه اسلام افراطی تشکیل یک خلیفه جهانی است. این مقام صهیونیستی با اشاره به حملات اخیر تل آویو به نوار غزه گفت: جدیدترین درگیری در غزه یک زمین لرزه واقعی برای اسرائیلی ها بود.

او درباره راه حل دو دولتی گفت که برای چندین دهه «زمین برای صلح» بعنوان یک راه حل برابر برای رفع درگیری های اسرائیل و اعراب بود اما تجربه به صهیونیست ها نشان داده است که این راه حل آنطور که پیش بینی شده است، کار ساز نیست. بنت گفت که فرمول «زمین برای صلح» تنها فرمولی نیست که برای اسرائیل شکست به همراه داشته است بلکه فرمول زمین برای عشق نیز برای اسرائیل کارساز نیست به این مفهوم که حتی اگر قلمرو فلسطینیان نیز واگذار شود به صلح منجر نمی شود و موجب نمی شود که اسرائیل در سطح جهان بتواند اعتبار و اهرم دیپلماتیک و استراتژیک به دست آورد. وی سپس اینگونه ادامه داد: در عوض، انزوای دیپلماتیک اسرائیل بعد از 20 سال که به دنبال صلح بوده است و سرزمین (فلسطینیان) را واگذار کرده است، عمیق تر می شود و انزوای اسرائیل بخاطر درگیری های مرتبط با غزه شدیدتر می شود.

 

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی سپس گفت که به جای دنبال کردن این مدل، بهتر است از یک مدل بهتر پیروی کرد و آن «نسخه ای از توافقات کنونی در کرانه باختری یا همان «جودا و سامریه است.» او گفت: جودا و سامریه (کرانه باختری) ناقص ست اما کارساز است. اسرائیلی ها و فلسطینیان بیشتری با یکدیگر به خرید می روند. در مسیر مشابهی رانندگی می کنند، با یکدیگر کار می کنند. این ایده آل نیست اما کارساز است. افراد صبح از خواب برمی خیزند به سرکار می روند و می توانند زنده بمانند.

 

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =