ایسنا نوشت:

رهبر جریان صدر عراق حمله اخیر به دفتر مجله "شارلی ابدو" در پاریس را آغازی برای فعالیت‌های گسترده‌تر تروریست‌ها خواند و خواهان وضع قوانینی برای ممانعت از اهانت به چهره‌های مذهبی شد.

به گزارش شبکه خبری سومریه‌نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در سخنانی درخصوص حمله اخیر چند فرد مسلح به دفتر مجله طنز "شارلی ابدو" در پاریس گفت: این حمله آغازی برای فعالیت‌های وسیع‌تر تروریست‌هاست، لذا بهتر است دولت‌های کشورهای اروپایی قوانینی را تدوین کنند که حمله و تجاوز به شخصیت‌های مذهبی را محکوم کند؛ چراکه چهره‌ها و شخصیت‌های دینی به هیچ وجه آزادی بیان محسوب نمی‌شود بلکه نشان‌دهنده بی‌احترامی است و باعث شعله‌ور شدن آتش فتنه طایفه‌ای و مذهبی می‌شود.

وی افزود: اگر دولت‌های اروپایی قبلا چنین قوانینی را تدوین می‌کردند اهانت به اسلام و چنین رخدادهایی صورت نمی‌گرفت؛ هرچند که اقدامات صورت گرفته نشات گرفته از اخلاق اسلامی نیست و تجاوز و حمله به مساجد اقدامی نادرست است.

صدر همچنین خواهان تدوین منشوری میان ادیان مختلف جهت حل اختلافات شد و هشدار داد: در صورتی که چنین اقدامی صورت نگیرد، باید در آینده شاهد اوضاع بدتر باشیم.

اخیرا چند فرد مسلح به دفتر مجله "شارلی ابدو" که پیش‌تر کاریکاتورهای اهانت‌آمیزی را از پیامبر اکرم (ص) منتشر کرده بود یورش بردند.

همچنین تیراندازی و گروگان گیری در مناطق دیگری از پاریس از جمله فروشگاه مواد غذایی مخصوص یهودیان در شرق پاریس رخ داد که در این حادثه چند تن کشته و زخمی شدند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    9 16
    ايشان بايد اين حملات را محكوم ميكرد،الان كلي جنجال راه ميندازند كه ايشان موافق اين حملاته