لاریجانی:درگیری میان مذاهب نتیجه ورود عوامل خارجی است/ وضعیت دریاچه ارومیه مورد بررسی قرار می گیرد

لاریجانی، درگیری های دهه اخیر میان مذاهب مختلف در منطقه را نتیجه ورود عوامل خارجی خواند و گفت: عوامل خارجی سعی داشتند سبک زندگی همزیستی مسالمت آمیز را در منطقه بر هم بزنند.

به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به شهرستان ارومیه در جمع خبرنگاران دلایل سفرش به استان آذربایجان غربی را برشمرد.

وی گفت: در سفر به استان در کنفرانس وحدت شرکت کرده و با جلسه با استاندار، در خصوص مسائل فرهنگی و امنیتی و اقتصادی استان گفتگو خواهیم کرد.

رئیس مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل بررسی لایحه بودجه قرار داریم، با حضور در استان راهکارهای توسعه و مشکلات را بررسی خواهیم کرد.

وی یکی از مهمترین دغدغه های سفر به استان آذربایجان غربی را بررسی وضعیت دریاچه ارومیه خواند و گفت: جلساتی در مجلس شورای اسلامی برای بررسی این موضوع برگزار شده و امروز نیز از نزدیک وضعیت دریاچه را بررسی خواهیم کرد تا در جریان اقدامات انجام شده برای احیای این دریاچه قرار بگیریم.

لاریجانی افزود: دریاچه ارومیه از نظر زیست محیطی و توسعه استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، بررسی وضعیت صنعت، کشاورزی و دامداری استان را از موضوعات مهم این سفر خواند.

وی با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز اقوام، ادیان و مذاهب در استان آذربایجان غربی گفت: همزیستی مسالمت آمیز میان اقوام، ادیان و مذاهب جزو متن تفکر اسلامی است و به همین دلیل در قرون مختلف، ادیان، مذاهب و اقوام مختلف در کشور ما همزیستی مسالمت آمیز داشته اند که این امر از الگوهای تربیت اسلامی است.

لاریجانی، درگیری های دهه اخیر میان مذاهب مختلف در منطقه را نتیجه ورود عوامل خارجی خواند و گفت: عوامل خارجی سعی داشتند سبک زندگی همزیستی مسالمت آمیز را در منطقه بر هم بزنند که البته در بعضی کشورها توفیقاتی داشته اند.

رئیس مجلس ادامه داد: در کل رویکرد جمهوری اسلامی، وحدت به عنوان یک پایه حرکت است و به دلیل اهمیت کنفرانس وحدت که در این استان در حال برگزاری است، به ارومیه سفر کردم.

وی با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه وحدت یکی از گفتمان های اصلی نظام است، اظهار داشت: هر چند ممکن است در منطقه نگاه های دیگری وجود داشته باشد، اما این نگاهها مشرب اصلی جمهوری اسلامی مبنی بر وحدت اقوام و مذاهب را تغییر نخواهد داد.

لاریجانی در بدو ورود به شهرستان ارومیه با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    4 0
    برای همین عوامل خارجیه که نماز جماعت توی کنفرانس وحدت هم شیعه سنی شد؟