ایرنا نوشت:

 « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید به اینکه تکفیری ها از دشمنان اسلام بیشتر به اسلام و رسول گرامی (ص) جفا و ستم کرده اند، تصریح کرد که جنایات خطرناک و گسترده ای را که تکفیری ها علیه اسلام در سطح جهان مرتکب شده اند، در تاریخ نمونه ندارد.
سید حسن نصرالله عصر جمعه در مراسم جشن سالروز میلاد حضرت محمد رسول گرامی اسلام(ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) در سخنانی که از طریق ویدئو کنفرانس بیان کرد با اشاره به اینکه امسال به نام « محمد نبی رحمت » نامگذاری شده است، گفت که شکی نیست رسول گرامی از بزرگترین تجلیات رحمت در این عالم وجود است.

وی در این مراسم که همچنین به مناسبت هفته وحدت اسلامی ، هفته تکریم ایتام و سالروز تاسیس کمیته امداد و خیریه اسلامی در لبنان برگزار شده است، افزود: رحمت رسول اکرم(ص) در آموزه های اسلامی سازی و جاری است و نیازی به شرح و تفسیر آن نیست اما متاسفانه گروه های تکفیری متاسفانه دست به جنایات و اقدامات وحشتناک می زنند اما پرچم اسلام را هم در دست می گیرند.

سید حسن نصرالله در این مراسم که همزمان در بیروت، نبطیه در جنوب، بعلبک در شرق و حناویه برگزار و « محمد فتحعلی » سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشت، خاطرنشان کرد: گروه های تکفیری با رفتار مشمئز کننده خود بدترین اهانت ها و توهین ها را به رسول گرامی اسلام(ص) و انبیا(ع) و دین مبین اسلام کرده اند.

دبیرکل حزب الله اظهارداشت: تکفیری ها که سرها را می برند و سینه ها را می شکافند و مردم بی گناه را می کشند مانند آنچه در جشن میلاد رسول گرامی (ص) در یمن دیدیم، متاسفانه مدعی دفاع و تبعیت از حضرت محمد(ص) شده اند.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه برخی کشورها در عراق و سوریه از تروریست های تکفیری حمایت کرده اند، اظهارداشت: همانطور که از قبل قابل پیش بینی بود امروز تروریست ها به کشورهای حامی خود برگشته اند.وی از علمای خواست که نقش خود را برای ارائه چهره واقعی اسلام به همه جهانیان برعهده بگیرند و تاکید کرد که برهمه مذاهب اسلامی رویارویی با اهانت های گروه های تکفیری به اسلام و رسول گرامی (ص) و تلاش برای منزوی و محاصره کرده آنها واجب است.

سید حسن نصرالله گفت: خطر گروه های تکفیری بالاتر از مسائل سیاسی است و به بزرگترین تهدید برای اسلام و پیامبر گرامی (ص) تبدیل شده اند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: بزرگترین و مهمترین ماموریت امروز دفاع از اسلام و پیام آسمانی الهی است و این ماموریت همانند ماموریت حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورا است که با تقدیم جان عزیزشان و فررزندانشان از اسلام دفاع کردند.

گفت و گوهای حزب الله و جریان المستقبل با جدیت ادامه می یابد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع داخلی لبنان اشاره کرد و گفت وگوی بین حزب الله و حزب جریان المستقبل را که تاکنون دو دور آن برگزار شده است ، بسیار مهم خواند.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه گفت وگوی بین حزب الله و جریان المستقبل برای تامین منافع کل لبنان با جدیت مطلوب ادامه می یابد، هدف آن را کاهش تشنج ها و تنش های طایفه ای و مذهبی در این کشور دانست.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: برخی طرف ه از همان ابتدا نسبت به نتایج این گفت وگوها تردید آفرینی کرده اند اما من به آنان می گویم که با رویکردی بسیار مثبت گفت وگوها شروع شده و ادامه می یابد تا به نتایج ممکن دست یافت و این برای لبنان بهترین است.

وی خطاب به تردید آفرینان تاکید کرد: آیا اهل سنت و شیعه لبنان و مسلمانان و مسیحیان نمی توانند به توافق برسند در حالیکه مصلحت همه ما گفت وگو و تفاهم است تا بتوانیم مشکلات و اختلافات را با حکمت و موعظه حسنه حل و فصل کنیم.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه نباید سقف انتظارها را از گفت وگوهای جاری بالا برد تا بتوان به نتایج مطلوب دست یافت، اظهارداشت: گفت وگوی بین حزب الله و جریان المستقبل جایگزین تفاهم و گفت وگوی ملی نیست بلکه می تواند آغازی برای گفت وگوهای ملی و بین همه گروه ها باشد.

دبیرکل حزب الله با تاکید به اینکه از گفت وگوی بین همه گروه های لبنانی حمایت می کنیم، گفت: ما از گروه هایی هستیم که بر ضرورت انتخاب رییس جمهوری لبنان در سریعترین زمان ممکن اصرار داریم.

وی افزود: لبنانی ها می توانند به تفاهم داخلی برسند و رییس جمهوری را انتخاب کنند و این تنها وظیفه آنها است.

درمقابل تروریست های تکفیری ضعیف نیستیم/ مردم لبنان نگران نباشند

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود بر حل مشکلات لبنان بویژه ناشی از توفان اخیر تاکید و از زخمی ها و شهدای ارتش و نیروهای مقاومت در حمایت از مرزها در مقابل تجاوزها و حملات تجلیل کرد.

دبیرکل حزب الله با تاکید به اینکه نباید دائما با شایعه پراکنی و انتشار خبرهای کذب از احتمال حملات گروه های تروریستی تکفیری به برخی شهرک ها و روستاهای لبنان جامعه را نگران و ملتهب کرد ، گفت: خطاب به مردم لبنان بویژه اهالی بقاع می گوییم که در مقابل خطر تکفیری ها ما ضعیف نیستیم و به کمک هیچ طرفی هم نیاز نداریم.

وی با بیان اینکه نه سرما و برف و نه زخمی ها و درها می تواند از عزم و اراده ما بکاهد ، اظهارداشت: همان مجاهدان و رزمندگانی که دشمن صهیونیستی را شکست دادند، تکفیری های تروریست را هم شکست خواهند داد.

 ملت بحرین می تواند به سلاح دست یابد اما اصرار دارد جنبش خود را مسالمت آمیز ادامه دهد

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود ، بازداشت شیخ « علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین را « گامی بسیار خطرناک » خواند و ضمن محکوم کردن این اقدام رژیم بحرین ، گفت مقامات بحرینی در اقامه دلایل علیه شیخ سلمان به بن بست رسیده اند.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه مردم بحرین خواستار حقوق طبیعی و بدیهی خود هستند و تلاش می کنند با روش های مسالمت آمیز به آن دست یابند، اظهارداشت که مقامات بحرین نگران شده و بر روی مردم بی گناه سلاح گرفته و آنها را هدف می گیرند و با یورش به منازل زن و مردم بحرینی و رهبران آنها را برغم اصرار بر مسالمت آمیز بودن جنبش خود بازداشت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم بحرین ، مردمی شجاع و با همت هستند و می توانند به سلاح دست یابند اما اراده رهبران و ملت بحرین این است که جنبش خود را تا دستیابی به همه حقوقشان از طریق مسالمت آمیز ادامه دهند و اینکه گفته می شود نمی توانند به سلاح دست یابند ، کذب است.

 در بحرین طرحی صهیونیستی در جریان است

سیدحسن نصرالله هشدار داد که توطئه ای شبیه طرح صهیونیستی در فلسطین، در بحرین نیز با ساخت شهرک ها و جایگزین کردن غریبه ها و اجانب در این کشور همزمان با اخراج ، بازداشت و سلب و تغییر هویت مردم اصلی بحرین جریان دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: مقامات بحرینی به این دل بسته اند که ملت بحرین را به خشونت وادار کنند در حالیکه مصلحت آنها این است که ملت بحرین به خشونت متوسل نشوند و در این صورت توسط ملت و مخالفان درهم کوبیده خواهد شد.

وی مهمترین دلیل تمسک مردم بحرین به رفتار مسالمت آمیز را وجود فرهنگ و رهبران این مردم دانست و اظهارداشت: رهبران مردم بحرین که خواستار اعتراض های مسالمت آمیز هستند توسط مقامات بحرینی به زندان افتاده اند و از جمله آنها شیخ علی سلمان است.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه شیخ سلمان همواره بر مسالمت آمیز بودن تحرکات مردم بحرین تاکید داشته است اما مقامات بحرینی او را به تحریک برای خشونت متهم کرده اند، گفت: مقامات بحرینی بزودی متوجه این حماقت خواهند شد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ما همانطور که قبلا اعلام کرده ایم، امروز هم می گویی که در کنار تحرکات مسالمت آمیز مردم بحرین قرار داریم و خواستار حمایت از مطابات برحق مردم بحرین هستیم و از از دعوت علمای بحرین که بر جنبش مسالمت آمیز اصرار دارند، حمایت می کنیم.

وی با درخواست از مقامات بحرینی برای آزادی همه زندانیان از جمله شیخ علی سلمان، اظهارداشت: امیدواریم که سال جدید امت اسلامی بر همه مشکلات از طریق حکمت و تحمل مسئولیت و نابود کردن توطئه های داخلی و خارجی موفق شود و به پیروزی برسد.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود ، اهتمام به ایتام را از مصادیق رحمت در دین اسلام دانست و گفت که کمک به ایتام فقط مادی نیست بلکه نباید از آنها معنویت ، عاطقه و راهنمایی و هدایت را دریغ کرد.

دبیرکل حزب الله افزود: کمیته امداد را حضرت امام خمینی (ره) پایه گذاری کردند و امروز تحت نظارت حضرت امام خامنه ای به کار خود ادامه می دهد و از همه مومنان می خواهیم که به این جمعیت که نقشی بزرگ در جامعه لبنان برعهده دارد، کمک کنند.

وی از تلاش های کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمهوری اسلامی ایران و لبنان برای کمک های مادی و معنوی به خانواده معزز شهدا و ایتام قدردانی کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود به بشریت بویژه مسلمانان جهان میلاد رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفرصادق (ع) نوه گرامی ایشان ، میلاد حضرت مسیح (ع) و شروع سال مسیحی را به مسیحیان تبریک و تهنیت گفت.

دبیرکل حزب الله همچنین از نیروهای ارتش ، نیروهای امنیتی و مجاهدان مقاومت که از امنیت لبنان و مردم لبنان در مرزها و داخل سوریه در مقابل تهدیدهای صهیونیست ها و تکفیری های تروریست دفاع می کنند بویژه در این شرایط سختی جوی، قدردانی و تشکر کرد.

وی همچینن درگذشت ، عمر کرامی نخست وزیر اسبق لبنان را تسلیت گفت و یادش را گرامی داشت و گفت که مرحوم کرامی سند حقیقی قضایای امت و مقاومت و نمونه یک سیاستمدار شریف و پاکدست بود و از فیصل کرامی نوه وی می خواهیم که راه و روش او را ادامه دهد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =