معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: حتی یک سانتی متر عبور از خط ایست، برابر است با ثبت تخلف توسط دوربین هایی که به این منظور در تقاطع‌ها نصب شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سید جعفر تشکری هاشمی پس دو هفته از اجرای طرح «خط سفید» در مناطق 6 در محدوده مرکزی و 8 در شرق تهران، جزییات بیشتری از این طرح را اعلام کرد.

وی از «خط سفید» به عنوان زبان هدایت عبور و مرور در شهر نام برد و گفت: در این طرح تلاش کرده­ ایم تا رانندگان وسایل نقلیه عمومی و شخصی، راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده را به عنوان سه گروه مخاطب اصلی ترافیک مورد توجه قرار دهیم.

تشکری با اعلام این که در طرح مذکور، خطوط سفید منقوش بر معابر شهری با توجه به نقشی که در ایجاد نظم و انضباط و برقراری آرامش و ایمنی در شهر دارند، مورد توجه قرار گرفته­ اند، تأکید کرد: خط­کشی‌ها برای نشان دادن مسیر حرکت، تفکیک خطوط عبوری و محدوده گذرگاه عابر پیاده مورد استفاده قرار می­ گیرند.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که در طرح «خط سفید»، الگوی خط­کشی تقاطع­ ها تغییر کرده و به جای خط­ کشی نردبانی کانال عابر پیاده مورد استفاده قرار گرفته، اظهار کرد: به این منظور دو خط موازی در عرض خیابان، مسیر تردد عابران را مشخص می کند و خط ایست توقف خودروها با فاصله دو و نیم متر از گذرگاه کشیده شده و با نواری مسی رنگ متمایز شده تا عابران با آرامش و ایمنی بیشتری از گذرگاه عابر پیاده عبور کنند.

تشکری هاشمی با بیان این که حتی یک سانتی متر عبور از خط ایست، برابر است با ثبت تخلف توسط دوربین­ هایی که به این منظور در تقاطع‌ها نصب شده‌اند، گفت: یکی از مهم­ترین تغییرات خط­ کشی معابر در این طرح، افزایش خط­ کشی­ های ممتد یا پیوسته و جایگزین شدن آن­ها به جای خطوط منقطع یا بریده است.

وی با تأکید بر این که رانندگان در صورت تغییر مسیر ناگهانی توسط دوربین­های ثبت تخلف جریمه می­ شوند، گفت: اگر رانندگان در خط عبوری خود حرکت کنند و به مسیر سایر خودروها احترام بگذارند، هم خودشان و هم سایر رانندگان با آرامش و سرعت بیشتری به مقصد می­ رسند.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که در طرح «خط سفید» جان­پناه­های بیشتری در خیابان­ها برای ایمنی عابران پیاده نصب شده که رانندگان هنگام عبور از کنار آن­ها باید بیشتر احتیاط کنند، گفت: بیش از 50 درصد تلفات ترافیکی تهران را عابران پیاده تشکیل می‌دهند و توجه به ایمنی این گروه از شهروندان هنگام عبور و مرور در سطح شهر چه از جانب خودشان و چه از جانب رانندگان و راکبان موتورسیکلت ضروری است.

تشکری هاشمی با بیان این که در این طرح، معابر شهری بیشتر از گذشته به دوربین­­­های نظارت تصویری، ثبت تخلف سرعت و ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و نیز سیستم­های هوشمند زمان­بندی تقاطع ­ها تجهیز شده­ اند، گفت: رانندگان برای سوار و پیاده کردن مسافر، باید حداقل 15 متر بعد از تقاطع اقدام کنند، چون در این مورد سخت­گیری بیشتری به عمل خواهد آمد.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که طرح «خط سفید»، صرفاً در خط­کشی سفید طولی و عرضی معابر خلاصه نمی­ شود، گفت: در این طرح احترام به قوانین و مقررات و رعایت حقوق دیگران باید مورد توجه قرار گیرد و به منظور اجرای دقیق قانون، علاوه بر این که مأموران خدوم پلیس راهور، حضور پر رنگ­تری در سطح معابر خواهند داشت، دوربین­­ های نظارت تصویری نیز با حساسیت و دقت بیشتری معابر شهری و جریان ترافیک را زیر نظر خواهند گرفت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 80
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    یه سئوال همیشه ذهن من رو درگیر کرده اینجا میگم چرا شما وقتی میری واسی آموزش رانندگی تو کلاس ها میگن فرض شما بر این باشه که عابر پیاده کور هست؟ چرا عابرین پیاده همواره حق دارن اما راننده که شاید حقش باشه از نظر قانونی ، اما قانون حمایتش نمیکنه؟ پل عابرپیاده در 50 متری هست ولی نمیره روی پل ؟؟
    • بی نام A1 ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
      این طرح ها فقط برای پول گرفتن از مردمه. فقط پول. چهارراه های کشور اکثرا گردش به چپ هم دارن با یک چراغ. اگر شما پشت سر یکی میخواد به چپ بپیچه موندی و چراغ قرمز شد و روی خط بودی که خیلی هم پیش میاد چکار باید کرد؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      21 4
      کی گفته شهرداری حق داره نصف زمین های شهر رو تبدیل کنه به خیابون؟ چرا نکنه پارک؟ چرا تبدیل نشه به زمین بازی و .... تابحال فکر کردید که این شهر برای چی ساخته شده؟ برای انسان یا ماشین؟ اینا شعار نیست واقعیته الان یه بچه هرگز بدون پدرمادرش نمی تونه حتا از در خونه تا سر کوچه شون بره چون همه جا پر شده از ماشین و حق با ماشین ها هم هست تابحال فکر کردید که یه فرد 80 ساله چجوری باید تو این شهر زندگی کنه جالبه شهر رو به گند کشیدیم و طلب کار هم هستیم همه جای شهر باید محل پیاده روی و نشستن و ... داشته باشد. نه راندن خودرو و پارک کردن آن
    • فرهاد IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      13 1
      دوست من منظور از اینکه میگن عابر پیاده کور هست اینه که شما چون پشت یه وسیله ی مکانیکی هستی که تصمیم گیریت تا به سیستم مکانیکی خودرو اعمال بشه زمان میبره از اینرو وقتی شما دقت رانندگیت و بالا میبری.یه مثال بچه دنبال توپ میاد فقط و فقط عشقش توپش هس شمام با سرعت 80 تا میای میگی بچه منو میبینه و سر از کلانتری و بیمارستان در میاری...رعایت حق تقدم از طرف عابرپیاده هم واجبه ولی هنوز مونده برادر اینجا ایرانه
    • nima IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      10 1
      اگه در پنجاه مترى پل عابر تصادف بشه طبق قانون عابر مقصره.براى بزرگراههاى و اتوبانهاى محصور شده همين طور
    • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      37 2
      مردم مردم مردم هشدار ها را جدی بگیرد نفت ارزان شده .پولشو ما باید بدیم
    • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      9 1
      وقتی چراغ زرد شد دیگه حرکت نکنه
    • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      39 2
      مسئولین در جریمه کردن مردم و پول گرفتن از ملت همیشه در بالاترین و آخرین متدهای روز استفاده میکنن. ولی در دادن خدمات به مردم روش های 100 سال پیش اعمال میشه.
    • عمو A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      2 3
      ببخشید یجوری صحبت میکنی انگار شما ماشین هستید وقتی میشینی تو ماشین بازم یه آدم محسوب میشید جهت اطلاع برای خودتون هم ارزش قائل نیستید؟؟؟
    • بی نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
      0 0
      تکنولوژی بی احساس
  • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    ای کاش در شیراز هم این قوانین اجرا می شد. کلا انگار از ایران جداست و هیچ قانون راهنمایی و رانندگی حتی ایستادن پشت چراغ قرمز در شهر رعایت نمی شود. امیدوارم که سخت گیری در اجرای این طرح ها فقط در تهران نباشد و باعث بشه تا رانندگی در همه شهرها نظم و انضباط پیدا کنه
    • حامد شیرازی IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
      44 64
      آنقدر پلاک 73 و 53و 24 و 14 و 48 و... در شیراز ویراژ می دهند که خود شیرازی ها هم عاصی شده اند در این شهر هرکاری دلشان می خواهد می کنند و پلیس کاری به کارشان ندارد. برعکس پلیس که 90 از یکی از اقوام غیر شیرازی هستند با شیرازی ها دشمنی عجیبی دارند این شهر به صورت دستوری خانه اقوام غریبه شده و شیرازی ها در حال ترک شهر.
    • بی نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
      50 7
      ایضا در تبریز
    • ali A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
      شیرازیها حال ندارن ترمز بگیرن
    • بی نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
      60 1
      نشستن پشت چراغ قرمز چطور؟
    • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
      کاکو کی حال داره قانون وضع کنه، تا برسه به اجرا.
    • بی نام IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
      90 6
      مشكل رانندگي تو شيراز اينه كه بر عكس احوالاتشون تو رانندگي عجول هستند
    • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      10 1
      حامد حرفها میزنیا. من شیراز دانشجو ام ولی خودم اهوازیم. همچین رفتارایی که عزیزان پلاک 6393 انجام میدن رو عمرا از 1424 ها ندیدم. طرف نزدیک بود روی خط عابر بیاد بزنه به من. بعد به من میگه جلو پاتو نگاه کن گوسفند اونم خط عابر جلو دانشگاه :|
    • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      7 0
      من نمیدونم مردم شیراز چرا از سمت راست حرکت نمیکنن؟ شما برو مثلا تو بلوار چمران ببین میتونی از سمت چپ سبقت بگیری؟ همه دارن سمت چپ حرکت میکنن
    • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      9 8
      من نميدونم اين توهين هاي قوميتي و براي شهر هاي مختلف کي پايان پيدا ميکنه و افراد بي فرهنگ کي مي خوان از اين کار دست بر دارن.کساني که به شيرازي،تبريزي ،اصفهاني و ... توهين ميکنند نشان از بي فرهنگي و نادانيشون هست چون اين شهر ها شهر هاي مادر ايران هست . در مورد رانندگي هم قانون رانندگي در شيراز هم مثل بقيه ي جاها هست و اينکه شما جاهاي ديگه نرفتيد نبايد اصلا نظر بديد چون شهر هاي ديگه هم وضع همينجوره و ربطي به شهر خاصي نداره. دليلش هم کمبود پليس و يا جدي نبودنشون هست.پليس فقط براي پارک ممنوع و کمربند نبستن جريمه ميکنه .تو اروپا هم اگر اولش نظارت نبود.الان اين قوانين به فرهنگ تبديل نشده بود .
  • بی نام A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    قربون دستتون اين طرحو تو اصفهانم اجراكنيد تا برخي راننده ها فكر نكنن خيابون ارث باباشونه
    • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
      75 98
      کاش واسه موتورها قوانین سخت تری بگذارند . موتور سورانی که اصلا نمیدانند چراغ راهنمایی چیست و با سرعت از چراغ قرمز عبور می کنند رانندگی در اصفهان رو به پر مخاطره ترین فعالیت روزانه تبدبل کرده اند.
    • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
      اصفهان که خیلی مشکل فرهنگی داره.
    • مهندس A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
      8 24
      خب موتوریا خطر آفرینی می کنن اما بار ترافیکیشون خیلی پایینه. موجب راهبندون و ترافیک و نبودن جای پارک نمیشن واسه همینه
    • مهندس IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      1 11
      سر صحبتم با شما کارمندای سفارش کرده بی تخصصه که روزی بیست تاشو میبینمو و میشناسمو صبح اول صبحم به جای انجام کار مردم اومدن اینجا منفی میدن.اصلا شومایی که منفی دادین یعنی ماشین دارین حق موتوریارو خوردین ماشین خریدین مگرنه هیچ موتوریی خوشش نیماد تو این سرما موتور سوار شه .اونام حق شمارو میخورن جلوتون قیرقاج میرن.
    • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      39 1
      تموم ایران مشکل فرهنگی داره برادر من....متاسفانه تنها جایی که وقت برای ما ایرانیها ارزش پیدا میکنه تو رانندگیه
  • بی نام A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    اینها همه بهانه ای میشه برای گرفتن پول بیشتر از مردم.من یه ماشین دارم و ساکن تهرانم.چون ترافیک خیابانها زیاده رانندگی در این ترافیک اعصاب پولادی میخوادو جای پارک هم گیر نمیاد و اکثر خیابانها را هم طرح زوج و فرد کرده اند.ماشینم همش تو پارکینگ خوابیده و ازیه زرف نزدیک 900 هزار تومان هزینه بیمه میشه.از یه طرف هم کلی باید عوارض شهرداری بدی از یه طرف ماشین همیشه خاموش را هم باید سر وقت معاینه فنی ببری.تو خیابانهای اطراف شهر هم یا پارک ممنوعه یا پارکبانها منتطرند تا یه لحظه هم پارک کنی سریع برات قبض بنویسند.جامعه امروزی ما طوری شده که هر ارگانی به خودش اجازه میده مردم بیچاره را به بهانه های مختلف سر کیسه کنه.قطعات ماشین هم بازارش شده چینی و وارد کننده ها برای سود بیشتر قطغات چینی را وارد میکنند
    • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      9 0
      باهات کاملا موافقم تنها چیری که برای آقایون اهمیت نداره فقط مردمند برای مثال نمونه ای خدمتتان عرض می کنم قریب به چندین سال که شهرداری تو تهران بی آرتی راه انداخنه یه نمونه آن خط تهرانپارس تا آزادیه مساحتی به اندازه حداقل 10 متر در 15 کیلومتر را از فضای خیابان های تهران گرفته شما به من بگویید چقدر پارگینک ایجاد کرده؟ این مردم در این مسیر ماشیناشونو کجا پارک کنند در حالیکه از اونطرف هر دوطرف این مسیر را در اکثر جاها پارک ممنوع کرده؟ بقیه را خودتان حدس بزنید به خدا مردم بهنونه اند فقط دنبال درآمد زائی و پول درآوردنند
    • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      5 0
      برو ماشینتو بفروش راحت تری
  • بی نام A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    28 0
    اینقدر انجام این کار سخت بود که تا به حال اجرا نشده بود کاش همه شهرها باشه ،حتا شهرهای کوچک.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    37 0
    اكثر پياده ها چراغ قزمز عابر پياده رارعايت نمي كنند همچنين اغلب از جاهاي غير مجاز عبور مي كنند پليس فكري هم براي انضباط عابرين پياده كند
  • لربزرگ A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    50 9
    تو لرستان که اصلا مقررات رانندگی حاکم نیست
  • بی نام A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    43 1
    لطفا خط کشی هاتون رو هم درست کنید .
  • شیدا A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    50 1
    این طرح وقتی خوبه سیستم هاشون خوب کار کنه. هرروز تو تهران اتفاق میافته. اینکه وقتی داری از چراغ رد میشی یه دفه ثانیه شمار از ۱۰ میشه ۲ و باید یدفه بزنی رو ترمز. و احتمالن رو خط واستی. و در نتیجه سهم یارانه اون ماهت رو همونجا نقدا بپردازی
  • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    34 3
    آقا من یه سوال برام پیش اومده که تو ترافیکی که داری میری یهو جلوت یکی سبز میشه و تو میزنی رو ترمز رو خط عابر و چراغ هم قرمز میشه باز هم دوربین میگیره؟ چجوریاس ؟ یا تو اینجور مواقع افسر میگه برو عقب خط دوربین نمیگیره؟
  • بی نام US ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    54 12
    تو آمریکا وقتی یک عابر داره از خیابون رد میشه، حتی از وسط خیابون بدون هیچ خط کشی، کل خیابون واسه اش وای میسته. حتی لاین های مخالف که عابر تو اون سمت نیست. بدون اینکه هیچ دوربینی، پلیسی، زوری بالا سرشون باشه. قضیه فرهنگیه. به قول دوستمون تو کامنت بالا خیابون ارث پدری هیچ کس نیست. چند ثانیه دیرتر به مقصد رسیدن هم کسی رو نکشته. اما تصادفات رانندگی خیلی از عابرین رو کشته.
    • بی نام US ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      24 7
      و البته عابرین هم حق رانندگانو رعایت میکنند و تا چراغ سفید روشن نشه حتی اگه ماشین هم نباشه از خیابون رد نمیشن
    • بی نام US ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      11 10
      به هیچ وجه ان حرفتون درست نیست. شاید تو شهرهای خیلی کوچیک این اتفاق بیوفته که اون رو هم شک دارم اگر همینطوری بیاد تو خیابون, در حالی که حق راننده است, این عابر هست که مقصره و حتا ممکنه سو بشه, به خاطره دلهره یا تصادفی که ایجاد کرده. من نیویورک هستم و کلی بیاد موقع رد شدن, قانون رو در نظر داشته باشیم. قانون هم برای عابر ه و هم راننده.
    • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      3 2
      آقای آمریکایی جمعه 19 دی 1393 20:46:07 تا حالا آمریکا رفتی که می گی اجرا می شه؟ برادر من آن موقع که ما آمریکا بودیم توی بسیاری از مناطق آمریکا کسی برای عابر پیاده خارج از خط کشی نگه نمی داشت.خیلی راحت طرف را زیر می گرفت و بعدش هم دنبال خسارت از عابر می کشت.کلمه jay walking را گوکل کن
    • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      0 1
      شما فکر کنم آلمانو با آمریکا اشتباه گرفتیاونجا عین ایرانه...مرد مومن اوتوبانه ده خطه دارن به گفته خودشون نمیتونه به اندازه یه اوتوبان سه خطه آلمان ترافیک حمل کنه....
    • بی نام A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
      0 0
      والله من لس انجلس هستم و چیزی که تو کامنت اول هست کاملا اجرا میشه. نیویورک نرفتم و نمیدونم.
  • میثم A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    27 1
    متاسفانه رانندگی در شهر مشهد خیلی سخت شده و راهنمایی رانندگی هیچ کاری نمیکنه . شهر پر شده از خودروهایی با لامپ های سوخته ، لامپهای قرمز و نارجی و آبی . باورتون میشه که یک پراید شب پشت سرتون باشه و یک لامپش آبی و یکیش قرمز باشه؟
    • بی نام GB ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      5 0
      شبح بوده
  • بی نام A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    19 2
    عابر ها هم باید رعایت کنن. هر جایی که می خوان از عرض خیابون رد می شن به چراغ توجه نمی کنن. کاش میشد عابرها رو هم جریمه کرد.
  • مشهد مقیم A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    27 2
    این طرح توی مشهد با عرض کم خیابوناش هم اجرا میشه؟
  • ازمابهتران A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    37 21
    این طرح ها هدفش کسب درآمده وگرنه قبل از همه، موتورهای پرسروصدا و دودزا باید جمع بشن عوضش رفتین سراغ خلاف های کوچیک که میشه ساده ثبت و جریمه بشه
  • حسین A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    26 1
    حالا چرا در شیراز و اصفهان در کلیه شهرها اجرا شود .
  • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    23 1
    شیرازو دریابییییییییید
  • بی نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    48 1
    زمان سنج معکوس چراغهای راهنمایی ورانندگی هم باید اصلاح شود یا این زمان سنجها خاموش باشند یا درست کارکنند یهو ازعدد مثلا ۴۵ثانیه نپره به ۲ ثانیه محاسبات راننده برای عبور یا توقف کاملا بهم میخوره مجبور به ایست روی خط میشه
  • بی نام GB ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    26 1
    بی زحمت در شهر یزد هم اجرا بشه واقعا بد رانندگی میشه اینجا
    • بی نام A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      16 2
      یزد که افتضاحه ه ه ه فرهنگ رانندگیشون..
  • بی نام A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    52 1
    خواهشا با پليسهايي كه جلوي چشمشان وقتي موتور سيكلتها خلاف ميكنند و از چراغ قرمز يا ورود ممنوع رد ميكنند، بي تفاوت هستند برخورد جدي شود
  • مرتضی جعفری پور A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    45 0
    خدا کنه عابرها هم فرهنگشون بالا بره و وقتی چراغشون قرمزه از لای ماشینها رد نشوند ....تازه بعضیها طلبکار هم هستند و به ماشینهایی که چراغشون سبزه و رد میشوند فحش هم میدهند
  • مرتضی جعفری پور A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    37 0
    اقایون پلیس راهور کارتون درسته ولی اول تایم چراغاتون را درست کنید که وقتی راننده میبینه 30 ثانیه وقت داره و با خیال راحت رد میشه یهو نبینه که چراغ قرمز شده و عکش هم گرفته شده .
  • مریجون A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    44 0
    ولی عابرا ای بیفرهنگ که کم هم نیستند فکر میکنند چراغ فقط واسه ماشینهاست خودشون را ادم حساب نمیکنند
  • بی نام A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    27 0
    فقط ثانیه شمارهای چراغ ها رو هم درست کنید.زمان ده دوازده ثانیه برای عبور از چراغ کافی نیست.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    37 0
    ای کاش با راننده هایی که تا یه جای خالی پیدا میکنن خط عوض میکنن و میپیچن جلو آدم مخصوصا تو ترافیک برخورد میشد
  • سینا IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    23 7
    دمشون گرم واسه جریمه هر چی بیشتر هر راهی رو میرن. بقران موتور منو گرفتن و 250 هزار تومن جریمه هایی بود که در تهران ثبت شده بود در حالیکه من در استان گلستان زندگی میکنم اعتراض کردم دو سه روز گفتن اینترنت خرابه بعدشم گفتن اعتراض وارد نیست میتونی اعتراض کنی ولی زمان بره نکته آخر وجالب اینکه پس از پرداخت جریمه کلا قبضت از سایت پاک ميشه یعنی مجبوری برای گرفتن سریعتر موتورت جریمه رو میپردازی ودیگه بعدش نمیتوانی پیگیر شی خبر لطفا اینو پیگیری کن. من اون پولو حرامشون کردم همه هم مثل من هستن
  • امیر تبریز اوغلی IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    39 32
    سوال؟وقتی تو ترافیک هستیم و نتونستیم از چراغ عبور کنیم. ناچارا ایستادیم رو خط. چیکار کنیم اونوقت؟
    • بی نام A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
      22 4
      والا س.ال منم هست. از خود پلیسه هم پرسیدم گفته نمیدونم
    • سعید A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
      40 12
      شما وقتی می بینی چراغ زرد شده یا حتی هنوز زرد هم نشده اما جلوت راه نیست نباید بری که بخوای گیر کنی و وسط چهارراه یا روی خط عابر پیاده مجبور به توقف شی. امیدوارم این طرح همه جا اجرا بشه، چون هم نظم در خیابون به نفع همست و هم ظاهر منظم زیبنده تره.
    • بی نام A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
      34 5
      وقتی تقاطع بسته هست، حتی اگه چراغ ما سبز باشه نباید وارد تقاطع بشیم و پشت خط ایست باید وایستبم... ولی.. ولی نه تنها راننده ها در جریان نیستن بلکه بیشتر حضرات پلیس هم براشون مهم نیست. بی سوادی و بی فرهنگی به قشر خاصی تعلق نداره
  • بی نام GB ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    24 0
    به امید روزی که عابرین هم به رانندگان احترام بگدارند و قانونی که مختص ایشون هست رعایت کنند
  • بی نام IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    17 2
    موتور سیکلت هم جریمه میشه؟
  • بی نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    28 1
    اول چراغاتونو درست کنید که یه دفعه بی حساب قرمز میشه بدون اینکه زردش درست کار کنه اقای پلیس چراغ زردو..... ول کن بابا کی گوش میده
  • بی نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    71 1
    من تو همین چهارراه مخبردالدوله چراغ سبز بود امدم رد شم دو سه عابر پیاده پریدن جلوی ماشین منهم نگه داشتم طوریکه پشت ماشین روی خط عابر پیاده موند بعد که خواستم حرکت کنم چراغ قرمز شده بود و دوربین هم از من عکس گرفت حال چه باید کرد؟ جوابمو بهتر میدونم ولی همین پول های حرام که قاطی بیت المال میشه این بلاها رو سر مردمو و مملکت میاره حال شما به مسخره بگیرید
  • بی نام RO ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    5 3
    ههجالبه همه منتظرند کسی برایشان کاری کنه بهتره هرکسی از خودش شروع کنه البته پلیس هم برخورد شدیدی بامتخلفین داشته باشه
  • رضا IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    9 0
    سلام .ای کاش اینگونه قوانین بطورهمزمان درکل کشور اجرامیشد باتوجه به نظرات گذاشته شده ظاهراً درهمه شهرها عدم رعایت قوانین رانندگی مشکل داره.
  • مسعود A1 ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    13 5
    من خودم یزدی ام ولی تو چند تا شهر دیگه هم زندگی کردم یا مدتی بودم بدترین رانندگی ها از نظر من داخل شهری تعلق میگیرد 1 مشهد 2 سنندج 3 قم بدترین نوع رانندگی جاده ای با اختلاف آرا تعلق میگیرد به پلاک های 63 و 73 به نحوی که هر وقت کسی تو جاده بد رانندگی میکنه من و دوستان احتمال میدیم 63 یا 73 باشه و بالای 60 درصد درست حدس زدیم البته رانندگی در یزد ما هم مالی نیست
  • بی نام IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    آقا قوانین باید تو کل ایران رعایت بشه. همه این کارا فقط تو تهران باشه فایده نداره. الان تو شهر پلاک های متفرقه کم نیستن که هیچی رو هم رعایت نمیکنن. اگه همه جا یک دست اجرا بشه فرهنگ رانندگی همه یکدست میشه. الان قانون پشت خط موندن سر چراغ خوب اینجا جا افتاده ولی من هفته پیش رشت بودم، همه وسط چهارراه می ایستادن، اصلا نمیشد رد شد.
  • مهدی A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    2 0
    اگر یک آمبولانس، ماشین آتش نشانی، پلیس پشت سرمون بود و مجبور بودیم بریم جلو و راه رو براشون باز کنیم تکلیف چیه؟
  • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    3 0
    استاد شهرها تو رانندگی مردم ایلام هستن
  • اهوازی IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    اهواز کامیون ها و کامیونت های حمل ضایعات فولادی امانمان را بریده هر لحظه ممکن است تیکه ورقی و یا بشکه ای روی خودروها و یا عابرین بیفتد ولی نمی دانیم چه حسابی است که پلیس این شهر هیچ توجهی به این معضل نمی کند
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    2 0
    طرح بسیار خوبی است. من وقتی ایران بودم همیشه قوانین را رعایت می کردم. گاهی پشت همین خط سفید که می ایستادم، خودروی دیگری از پشت من می آمد و جلوی من می ایستاد و حتی روی خط کشی عابر پیاده. نمی دانم واقعا باید این افراد که فکر می کنند با این کارهایی طرنگ هستند، تنبیه شوند. البته فرهنگ سازی در مدارس، صدا و سیما و جاهای دیگر مهم تر از جریمه کردن است.
  • بی نام US ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    رعايت قوانين راننندگي به نظر اين بنده برمي‌گرده به هويت اجتماعي و هويت فردي و باورهاي فرهنگي راستين كه در اعماق فرهنگي يك جامعه در جريانه اينكه يك شخص در كُنهِ باور خويش چقدر احترام براي كسي جز خود قائل است در فرهنگ غني ما ‌، كه ضرب المثل داريم كه ميگه ديگي كه براي من نمي جوشه براي س..... و مردمي كه هميشه احساس ميكنند سرشون كلاه رفته و براي جبران مافات دم دست ترين حقوق جز خود را پايمال ميكنند و آرمان جوانانش تنها پولدار شدن آنهم به هر قيمتي است و تنها هنر و دانش متمولينش زمين خواري و برج سازي است سخن از احترام و ادب و رعايت قوانين مدني و ... احتمالاً تنها براي سياه بازي و فريبكاري براي كلاه برداري است و بس.....
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    3 0
    وقتی ترافیک هست و یه دفعه ثانیه شمار از 50 میپره 2 و چراغ قرمز میشه خیلی بی انصافیه جریمه کنن تازه اگه بخوای صبر کنی چها راه خالی بشه بعد رد شی راننده عقبی میخوان بکشنت بسکه بوق میزنن
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    2 0
    كمي هم هواي راننده هاي پشت چراغ قرمز رو داشته باشيد كه وقتي چراغ سبز ميشه هنوز عابران پياده درحال عبورند و وقت تردد ماشينها رو مي گيرندو مجبوري مجددا پشت چراغ قرمزهاي طولاني بموني.
  • ایمان IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    این محدودیتها شامل موتور و عابران هم میشه یا نه،چون تا جایی که من دیدم هیچکدوم قایل به هیچ چراغی نیستند و هر موقع می خوان رد میشن البته عابر حتما خیلی مهم نیست چون نمیشه ازش جریمه گرفت
  • ننه جون IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    2 1
    انواع ماشین ها تو پیاده روی محله ما پارک می کنن. آژانس تاکسی تلفنی همه جا رو بهم زده. چندمتر اونورتر هم ایستگاه پلیسه. گیر دادن به اون چند سانت
  • میثم A1 ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    این سرعتگیرهایی که به رنگ زردوسفید است اینا همون خط عابرپیادس؟