رئیس جمهور فرانسه امروز در نشستی اظطراری در وزارت کشور که با حضور نخست وزیر و مقامات امنیتی برگزار شد خاطرنشان کرد که ما به عراق و مالی حمله کردیم برای ممانعت از ورود تروریسم به خاک فرانسه.

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد، فرانسوا اولاند در نشستی در وزارت کشور با حضور نخست وزیر و وزیر کشور گفت، ما در زمان مداخله نظامی در مالی همواره اعلام کردیم، این مداخله نه تنها برای حفاظت از تمامیت ارضی کشور دوست ما بوده است، بلکه برای حفاظت از خود، در برابر حملات احتمالی از داخل کشور بوده است.
این حادثه چندان تازه نیست. فرانسه طی دهه های گذشته قربانی چنین حملاتی با ماهیت تروریستی بوده است.

ما از چند ماه گذشته از وجود تلاش هایی برای این حملات باخبر بودیم و بارها این حملات خنثی شده اند.
اولاند اضافه کرد: در زمان کنونی باید هرچه در توان داریم برای اطمینان از حفاظت از شهروندان خود انجام دهیم.
وی ادامه داد: باید به مردم فرانسه اطمینان دهیم در کشوری قانون مدار زندگی می کنند. ما باید هرچه در توان داریم انجام دهیم تا تمامی شهروندان ما آزادانه در فرانسه زندگی کنند.

اولاند افزود: در نهایت ما باید امنیت تظاهرات مردمی را که در این زمینه برگزار می شود تامین می شود. تمامی شهروندان فرانسوی می توانند در این تظاهرات شرکت کنند. اگر اتحادیه ها و گروه های خاصی از مردم تقاضای شرکت در تظاهرات را داشتند وظیفه تامین امنیت برعهده آنها بود. اما این تظاهرات به صورت خودجوش برگزار شد. بنابراین حفاظت از آنها برعهده ماست. امکان برگزاری دوباره تظاهرات در پاریس و سایر شهرها وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: سایر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی با ما ابراز همدردی کردند. طی سالهای گذشته این کشورها نیز هدف حملات قرار گرفتند و ما با آنها همدردی کردیم. این کشورها معتقدند، ممکن است هدف حمله قرار بگیرند. به همین دلیل باید در سطح اروپا واکنش نشان داد.
روز یکشنبه نشست وزیران کشور اروپایی در فرانسه برگزار می شود. نخست وزیر فرانسه نیز با دیگر کشورهای اروپایی در مورد مسائل اطلاعاتی همکاری می کند.

اولاند تاکید کرد: فرانسه دولتی دارد که هر روز برای حفظ تمامیت ارضی این کشور تلاش می کند. همه مسئولان به وظیفه خود عمل می کنند و ما نتیجه آن را امروز می بینیم.

 با آمريکا درمبارزه با تروريسم هماهنگي امنيتي داريم  

اولاند در این جلسه افزود: فرانسه دولت قدرتمندی است و می تواند با همه چالش ها مقابله کند.
اولاند افزود: من بر اعتماد به دولت برای اداره بحران کنونی تاکید می کنم.
وی خاطر نشان کرد: ما با متحدان خود به ویژه آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم هماهنگی امنیتی داریم. جهان با ما در مبارزه با تروریسم ابراز همبستگی کرد.

تاکید برلزوم بازدارندگي در برابر حملات تروريستي 

در ادامه این نشست اضطراری رئیس جمهور فرانسه خواستار تلاش برای پیشگیری از وقوع حملات تروریستی در این کشور شد.
وی افزود: ما در عراق و مالی دخالت کردیم تا مانع از رسیدن تروریست ها به خاک فرانسه شویم.

هشدار درباره تلاش براي برهم زدن امنيت داخلي فرانسه

فرانسوا اولاند در این جلسه همچنین  بر تلاش جدی برای تامین امنیت شهروندان این کشور تاکید کرد و افزود: فرانسه قربانی حملات تروریستی بود و ما همچنان با تلاش هایی برای برهم زدن امنیت فرانسه روبرو هستیم. بعضی طرف ها به دنبال تهدید امنیت داخلی فرانسه هستند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =