واحد مرکزی خبر نوشت:


 حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران با اشاره به گذشت بیش از هزار و 449 سال از بعثت پیامبر(ص) گفت: امروز یک میلیارد و نیم میلیون انسان در دنیا افتخار می‌کنند که مسلمانند و گوینده لااله الا الله و محمد رسول الله(ص) هستند.

وی با بیان اینکه راز این محبوبیت پیامبراسلام(ص) در دو ویژگی پیام و پیام آور است افزود: پیام رسول گرامی اسلام (ص) پیام فطرت بود و ایشان آمده بودند تا گره‌های بشریت را باز کنند.

خطیب نمازجمعه تهران ویژگی دیگر پیام پیامبر(ص) را اخلاقی بودن، منطبق بر منطق و استدلال، وحدت بخش، جامع بودن و داشتن پیام آزادگی دانست و گفت: همه این ویژگی‌ها باعث شد تا پیام اسلام امروز در دنیا رشد کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی رمز دوم موفقیت پیامبر اسلام(ص) را جاذبه پیام آور و ویژگی های شخصیتی آن حضرت برشمرد و افزود: پیامبر اسلام (ص) مظهر صفات بالای انسانی بودند و همواره دغدغه وحدت و نزدیک کردن قلوب مسلمین را داشتند.

وی با اشاره به برخورد توام با رافت پیامبر اسلام(ص) با ساکنان مکه پس از فتح آن شهر گفت: پیامبر اسلام(ص) اهل گذشت بودند و این ویژگی باعث جذب مردم به ایشان می‌شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیامبر(ص) اهل مشورت بودند با مردم نرم رفتار می‌کردند و همواره شرح صدر داشتند افزود: امانتداری و برخورد عادلانه از دیگر ویژگی‌های پیامبر(ص) است که مجموع آن‌ها در کنار اصل پیام، موفقیت ایشان را در رسالت‌‌اش رقم زد.

 

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    9 3
    جناب آقای خاتمی شماها چی آیا پیامبر را الگوی خویش قرار داده اید؟ چی مقدار در زندگی سعی می کنید از پیامبر پیروی کنید؟
  • بی نام CA ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    8 4
    چقدر که شما اهل گذشت هستد
  • سینا A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    8 2
    پس شما هم اهل گذشت باشید.